Gå til innhold

Vært hos jordmor og på UL (vekstkontroll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

SF-målet har normalisert seg igjen, rare greier. Hadde jo DEN toppen for et par uker siden:-)

Ellers er hodet festet, og alt var fint! Men modning, nei det ville hun ikke sjekke... Ikke før jeg var over termin:-( Hun mente det ikke hadde noe for seg, for en som har flatet ut og har åpning kan føde etter en som fortsatt har lang livmorhals visstnok. Så får vel bare finne meg i å vente og se da sjø!

Ultralyden viste at baby hadde vokst siden sist, så nå har vi -9% vekstavvik mot -15% forrige gang:-) Strålende fornøyd med det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at alt var fint! Må nesten le litt her jeg sitter. Har akkurat motsatt av deg! Mitt SF-mål flatet av rundt uke 32 og truet med å falle ut av grønn sone, så da startet de målinger med UL hver andre uke. Junior estimert til -7%. Nå er jeg 4 dager unna termin og SF-målet ligger nesten akkurat på den røde linja. Junior er nå -15%... Ellers er hodet festet her også og livmor er visst aktivt i gang med forberedelser. Blir satt i gang om en uke dersom ingenting har skjedd før den tid. Lykke til videre til deg... førstemann ferdig.. :)

Skrevet

Jeg ble i utgangspunktet sendt på UL fordi jordmor trodde babyen var stor. Men fant altså ut at den var liten (på tross av at jeg ligger over den røde streken og hoppet ut av det grønne feltet ei vending). Lurer på om det stemmer...

Blir ikke satt i gang jeg nei, men håper likevel at fødselen starter snart... termin 1. oktober jeg da, så vi får se hvem som kommer først i mål!!

Lykke til:-)

Skrevet

Heia igjen Chidera....min baby er -18,-19% i vekstavvik...-6 i hodet omkrets....og jeg har lite fostervann...min termin er jo imorgen så håper det skjer noe snart...menstermin er 26...så får vi se hvem som får rett etterhvert ul el menstermin....

Krøølle!! Hvorfor blir du satt igang??

Skrevet

Junior får bare større og større vekstavvik for hver gang de måler. Og det er bare magen som blir mindre, noe som er tegn på at han ikke får nok næring fra meg (gniten blitt på mine fravide dager). Ble sendt til langtvekkistan for å føde i forrige uke, men jeg streika villt da det viste seg at pappen ikke fikk være der sammen med meg. Nå er jeg heldigvis hjemme igjen, men sogner til bittelite sykehus uten barneleger eller nyfødt-intensiv. Derfor tar de ingen sjanser på at barnet skal bli ytterligere mini og kanskje få problemer. Ergo får jeg ikke gå over tiden. Pga sprengt fødeavdeling for tiden, har jeg fått absolutt siste frist til selvføding neste fredag. Etter det er det marsj ut med junior enten han vil eller ikke... Må seriøst begynne å prøve ut noen kjerringråd, for jeg trives ikke med tanken på hverken å bli satt i gang eller ende opp med keisersnitt!!

Skrevet

Min lege sier det er ikke no problem at min jente får større og større vekstavvik...jeg har fått tilbud om å bli satt igang jeg også og kunne sittet her med bebisen min...men det er jo også fare for kompl.da...

har termin imorgen..og menstermin den 26....kommer ikke til å gå mer enn en uke etter den 26...kanskje før...har tusen andre problemer også...men vil helst at kroppen sjkal sette igang på eget vis da siden det er det beste både for mor og barn....er litt redd ks siden hun er så liten....

Skrevet

Jeg tror egentlig heller ikke at det er noe problem, men når jeg får valget mellom å bli satt igang her, eller å føde alene 90 mil unna, så er valget ganske enkelt for min del! Har menstermin søndag og UL termin tirsdag, så fredag blir nesten en uke over om menstermin skulle stemme. Glemte også å si at jeg har et stoffskifte som lever sitt eget liv, og at det dermed er fare for at junior får litt problemer med regulering av blodsukkeret den første tiden. Det er derfor ikke bra at han er "tynn" og har lite å gå på i forhold til lengde. Da er det bedre om han kommer ut nå og kan fores opp på melk og godis!

Men, som sagt håper jeg at naturen skal fikse ut junior i god tid før fredag! Min store skrekk er å ende opp med keisersnitt! (jobber på sykehus og keisersnitt ser ikke bra ut...)

Ønsker deg all mulig lykke videre uansett hvordan og når din lille prinsesse velger å komme seg ut! Ikke mange dagene igjen nå!

Skrevet

Ønsker dere lykke til begge to, krølle og lailaelin!! Håper det starter naturlig for dere begge ganske fort:-) Jeg også vil helst starte naturlig. Håper jeg ikke kommer så langt på overtid at jeg må settes i gang... Skal uansett ikke på flere vekstkontroller jeg nå, siden jeg er så nær termin og babyen har vokst siden sist.

Hold meg oppdatert om det skjer noe da, begge to!?

Skrevet

det skal jeg gjøre, du må informere oss du også...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...