Gå til innhold

Uff, soppinfeksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en skikkelig infeksjon etter en antibiotikakur :(

Trenger noen gode tips eller kjerringråd. Har fått en soppkur jeg tar da, men kunne tenkt meg å prøve alt man kan prøve, det er såååå utrolig ubehagelig :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff ja det er trasig å ha soppinfeksjon. Har hatt det tre gang dette svangerskapet, og har aldri hatt det før, har brukt canesten alle gangene (egentlig tror jeg ikke at jeg har blitt kvitt det ordentlig etter hver gang)

det jeg har erfart er at plagene er verre når jeg spiser sukker, sukker er nesten som "mat" for soppen, dette blir vel under kjerringråd, men å unngå sukker helt en periode kan være smart å prøve

Gjest Riga19 - jente 22.10?
Skrevet

Ser ut som jeg også har fått soppinfeksjon for 3. gang i det her svangerskapet!:-/ Men jeg MÅ spise sukker...sleit med kvalme helt til 3. trimester, og det som hjalp var godteri (må spise det i tillegg til vanlig mat for å holde den vanlige maten nede). Canesten hjelper ikke så veldig...var hos lege, men hun hadde ikke noe andre råd enn å bruke det. Lurer på om jeg må til en annen lege til uka...

Skrevet

Sukker og stivelse gjør det verre, det er ikke kjerringråd det er derimot bevist. Det hjelper også å spise yoghurt (usukret) fordi det gjennoppretter bakteriebalansen. En annen ting som faktisk hjelper, er å skylle "området" med eddik.

Skrevet

samma dritt här... också 3e gang sen jag blev gravid, men var gång har det kommit när jag har ätit utrolig mye sukker morgon middag kväll. typ o'boy till frukost istället för te, jordgubbsyoughurt istället för naturell, olika kakor och godis efter lunch (med cocacola) och sötsaker till mellanmål och efter middagen, samt(!) sötsaker mitt i natten om jag inte kan sova.

men precis som de andra säger så är de bara att kutta ut sukkeret heöt och hållet. så sjukt tråkigt att int eens få äta riktigt gott - för inget smakar särskilt kul när munnen är van vid sukker. och eftersom soppen lever på just sukker så är man liksom blitt beroende vilket gör det ännu svårare.

Inget socker alltså. äter man får man skylla sig selv helt och hållet...

vatten, kissa ofta för att byta ut vätskorna inne i kroppen, mye frukt, mye basisk och sur mat. precis som hon sa, sur fil eller youghurt.

och inte använda stringtrosor och helst ikke sperma inne i slidan (be honom komma nån annanstans:) och tvätta bara morgon och kväll med vatten, ingen typ av tvål alls.

sen kan man tydligen använda canesten betydligt längre än det står på förpackningen, och viktigt är att när man börjar känna sig bättre så måste man fortsätta smörja. t o m när det blitt helt bra ska man fortsätta flera dagar.

tråkigt tråkigt tråkigt, men vi är långt ifrån ensamma. dessutom nu är jag nästan bra, har inte ätit sukker på fyra dagar,och SKÄMS i efterhand för all skit jag stoppat i mig. stackars stackars bebin min. får den diabetes är det mitt feil. snyftar...

Skrevet

Melder meg inn her. Har også slitt med sopp- noe jeg aldri har hatt tidligere. Jeg fikk anbefalt PEVARYL, det skulle hjelpe bedre enn canesten i følge fastlegen.pga at stikkpillene holdt seg inne lengre med den kosistensen.Fikk tak i en pakning med salve og tre stikkpiller- ble helt fri soppen etter å ha brukt denne kuren! Fås reseptfritt på apoteket!

Håper det kan hjelpe flere!

Skrevet

Hei ..

sånn har det vært med meg å, heele svangerskapet.Det har vært så ille at meg og samboer ikke kunne hatt samleie på en goood stund siden det har vært så smertefullt. Kjempe irriterende. Prøvd 3 canesten kurer og nå den siste gangen jeg tok den virka det som om det funka, for vi klarte å ha sex igjen, men var fortsatt ikke noe behagelig. Nå tror jeg den sannelig har kommet tilbake, men vil ikke ta en sånn kur nå siden jeger 39+1 uker.. Vet ikke om det kan være farligsiden fødselen er så nærme.. Men sopp infeksjon er noeav det mest plagsomme jeg har vært borti. Ikke mye festlig.. :(

Skrevet

Det hjelper å drikke Biola. Man blir i hvert fall kvitt kløen og utfloden og det som ellers følger med. Men vet ikke helt om det fjerner all soppen.

Skrevet

hvike tegn er det på at man har sopp?

har aldri hatt det,men skulle gjerne vist det.

noen som kan svare??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...