♥pilutta♥ Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Hei! Hvor restriktive er dere med tanke på sukker? De fleste vet jo at for mye sukker ikke er bra hverken for mor eller baby, men hvor mye/lite sukker bruker dere i hverdagen? Jeg tenker ikke på alt av matvarer som blir omdannet til sukker(pasta, hvitt mel osv..). Jeg har byttet over til fruktose selv, da dette har en lavere glykemisk indeks. Ønsker ikke å bruke kunstige søtningsstoffer. klem
SpongeBob Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Forrige gang var jeg totalflink, tror ikke jeg rørte hvitt mel engang fra testen var positiv til Knotten var ute, men det var fordi jeg rett og slett ikke hadde lyst på det... Denne gangen er mageKnøttet mindre kravstor, men jeg merker at jeg blir fort kvalm hvis jeg går amok i sukkerskåla. For ikke å snakke om at jeg får halsbrann av sjokolade som koster mindre enn 50,-/plate... Er ikke det viktigste å spise balansert og variert og å ikke overdrive i noen retning?
januarbebbis Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Prøver å være forsiktig, har kuttet ut suketter i teen (kunstig søtning) - og har også kuttet ut mye jeg VET inneholder mye sukker (brus, go'morgen yoghurt, syltetøy o.l.). Men må nok innrømme at det har blitt en sjokoladeknupp en helg i ny og ne...! (o: Men all reduksjon er vel bedre enn ingen. Det viktigste er vel at man er litt bevisst på hva man putter i seg - det er visst lett å få svangerskapsdiabetes, så greit å ha i bakhodet... Og babyen kan visst bli veldig stor om du spiser mye sukker...?!?
SpongeBob Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Jeg spiste som sagt kjempesunt, gikk opp ti-tolv kilo, JM mente ungen var "helt på snitt", og jeg fikk en diger gutt på 4200g, 52 cm og 39 rundt hodet! Overhørte til og med noen som mente at "det er nok en skikkelig Colababy" på barsel:) Så man vet aldri. Blir spennende å se hva jeg produserer denne gangen!
♥pilutta♥ Skrevet 22. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2006 Grunnen til at jeg er opptatt av dette er at SF målenen mine ligger helt i øvre normalsjikt, og fordi jeg selv veide nesten 5kg da jeg ble født. Litt redd for å få en kjempebaby.. All reduksjon er bra, alt med måte:-) Men jeg klarer ikke å styre helt unna, prøver å begrense godisinntaket til en dag uka, da.
SpongeBob Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Høres veldig fornuftig ut. Du kan jo prøve å kombinere litt lurt også, spise sukker etter et måltid med grove karbohydrater eller mye fett/protein, slik at blodsukkeret hoder seg litt jevnere? Ikke et slanketips, men "Fedon-kost" kan faktisk være et triks hvis du er redd for svangerskapsdiabetes, hele tanken der er jo regulering av blodsukkeret for å unngå insulinopphoping. Som sagt IKKE for slanking, jeg er på ingen måte med på vekthysteriet på en del tråder her...
♥pilutta♥ Skrevet 22. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2006 Har et "Fedon-preget" kosthold, men ikke pga slanking. Er heller ikke med på vekthysteriet som dukker opp her med jevne mellomrom. Men må jo si at det er ganske uvant å gå på vekta nå for tiden, jeg har gått opp MYE allerede. 15kg!! (er 24+4) ja, det er lov å få sjokk..hehe. Men jeg leste i en svangerskapsbok at det fettet som er vanskeligst å få av er det som legger seg rundt lårene. Trøster meg med at jeg fortsatt går inn i de samme buksene som før jeg ble gravid...;-)
En liten mamma Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Huff, der kan jeg ikke skryte av meg selv nei... Jeg har egenlig ikke tenkt så mye på akkurat det, spiser det meste som jeg gjorde før jeg. Bare nøyere med å vaske frukt og grønt, og å gjennomsteke kjøtt. Men jeg innbiller meg at jeg ikke får i meg så vanvittig mye sukker, kanskje jeg bare er naiv?
SpongeBob Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 og det er godt å ha noe å gå på til amming osv. Sist gikk jeg ned så kjapt etter fødselen at jeg kom hjem mange kilo lettere enn før jeg ble gravid, tror nok det var delvis derfor jeg var helt på bærtur mye av barseltiden og så lenge jeg fullammet. Det er jo en grunn til at kroppen lagrer næring når du går gravid! Så hvorfor stresse med om du har sukker i teen eller ikke? Spiser du en halvkilo smågodt _hver_ dag kan det nok være grunn til å legge om kostholdet, men hvem orker vel det:)
♥pilutta♥ Skrevet 22. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2006 Sant nok. Jeg har en lei tendens til å henge meg litt opp i ting..hehe.. Synes selv jeg har et normalt, sunt kosthold, så jeg kan jo egentlig bare "let it go". Men nå vet jeg at jeg ikke er helt på bærtur:-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 bruk sunn fornuft, helga er 2 dager/ 2 kvelder en koser seg. om en lar helg være kosedag er det greit, men når en tar helg/kosedag 7 dager uka , flere ganger om dagen så er dumt. la sjokoladen/potetgullet osv ligge til helga og spis et godt måltid før du spiser snacks, om du småspiserlitt sjokolade og annet godt litt mellom måltidene så er vekta selvforskylt. noen er slik at de kan spise hva de vil uten å legge på seg, men det betyr ikke at kroppen deres har godt av det. koser meg i helgene jeg, men er jeg på besøk å får servert noe så spiser jeg bare litt. jeg serverer besøket mitt te og kaffe, juice, kjeks og frukt jeg, synes at det er veldig godt, spiser ikke bare for å være sunn nei. dumt at besøk skal bety brus,potetgull og godteri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå