Gå til innhold

Ikke sex i svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser om så mange som nyter sex i svangerskapet ... Jeg har ikke hatt sex en gang, jeg. I begynnelsen sto det vel helst på meg, men etterhvert tar heller ikke han initiativ lengre ... Nå er det knapt et kort kyss pr dag - og det er gjerne mitt initiativ.

I begynnelsen var jeg uggen og veldig oppblåst. Så fulgte en liten blødning som gjorde at jeg skulle avstå. Dette gjentok seg. Fortsatt er jeg oppblåst, og nå kjenner jeg babyen så godt at det føles rart.

I starten kjente jeg meg kåt og savnet sex. Ikke nå lengre, selv om jeg har drømt noen ganger at vi har sex.

Skal sies at vi har kranglet en del i det siste - og det gjør vel ikke saken bedre - verken den ene eller andre veien ...

Kommer vi noen gang i gang igjen? Akkurat nå synes jeg det er deilig å sove alene; kunne slippe luft når jeg må, stå opp når jeg ønsker uten å forstyrre, slippe å høre snorkelyder ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ha sex, men kjæresten min vil ikke!! Før var han helt vill etter sex nå nevner han det ikke i det hele tatt :(

Han fortalte meg for ca. en mnd siden at han ikke "tente" på gravide damer...gjett om jeg ble såret??!! Har ikke lyst å vente med å ha se til neste år!!

Skrevet

Helt vanlige å ha det slikt. I mitt forrige svangerskap prøvde vi oss på sex noen få ganger, men med stor mage ble det litt rart og klønete. Både jeg og sambo falt litt i dvale. Helt greit for oss at det blir slikt i perioder. Vi elsker jo hverandre, så sexlivet får komme tilbake etter fødsel. Noen dager vil jeg ikke ha en klem en gang - er trøtt og lei. Men det er viktig at man forteller våre kjære at de betyr mye for oss. Kan godt forstå at menn kan bli frustrert og lei seg om man bare får negativ tilbakemelding.

Og sexlivet kommer i gang igjen ja. Mye bedre blir det også:)

Skrevet

Vårt sexliv har gått i dvale siden i sommer (sist gang tror jeg var i begynnelsen av august). Jeg er fryktelig sliten og har hatt enormt sovebehov, og derfor lite disponibel for alternative sengeaktiviteter (...). Tror at mannen min ikke tør "presse seg på" i min tilstand, og at det derfor er opp til meg å ta initiativ. Jeg tror også at man venner seg til mangel på sex, på et slags gammelt-ektepar-vis.

Nå er jeg sykemeldt og kan sove hele dagen lang. I dag tenkte jeg ta et langt bad med oljer og duft og barbere bort alle dotter. Kjenne seg glatt og fin! Foreslå at vi legger oss tidlig og overraske ham!

Dersom jeg blir bortvist, så er det trolig at jeg kveler han med puta i natt, for det ville jeg tåle dårlig. Jeg synes selv at min gravide kropp er helt dyrisk vakker, masse kurver og buler ... men det har jeg ingen inntrykk av at han synes. Vi får se hvordan det fyker av!

Skrevet

Sex er en sjeldenhet hos oss også, iallefall samleie! Tror vi har gjort det to ganger siden vi fikk positiv test, er nå 18+1.

Og det er jeg som ikke har lyst, han vil mer enn gjerne!

Jeg pleier å suge han, for å ikke ha dårlig samvittighet -det er jo jeg som "ødelegger for oss".

Han elsker det når jeg leker med han, og jeg liker godt å gjøre det.

Så jeg tror vi har funnet vår måte å kose oss på, selv om jeg ikke får stort mer utav det enn gleden av å tilfredsstille min elskede.

Jeg har ikke lyst på noe anna..

Skrevet

Slik er det hos oss også, lite sex. Blir ca en gang i uka og jeg klager.

Vi har en baby på ni måneder og samboeren min som har en fysisk jobb sier at han ikke har noe energi til sex lengre..

Mange ganger føler jeg meg så stygg og feit og blir helt paranoid og tenker at han har noen andre. Men innerst inne tror jeg ikke han har tid til det så travelt som det er å ha små og være i full jobb. Men skjønner frustrasjonen damer. Jeg har lyst til å rive av meg håret innimellom.

Vi har ikke hatt noe særlig sexliv siden vi ble gravid med nr 1 vi dam og det var i mars 2005.. festlig?

Skrevet

Selv blir jeg supersykt paranoid hvis han ikke har tatt på meg på en uke, da får jeg for meg at han ikke liker meg mer og synes jeg er blitt fet.... slitsomt.

Jeg er egentlig avhengig av det for å føle meg elsket fortsatt... kanskje for at jeg om dagen er fryktelig misfornøyd med kroppen min. Det beste er enkelt og greit: snakk om det, skikkelig... Det hjalp for oss.

Skrevet

Dette høres ikke greit ut. Skjønner at jeg er superheldig selv - håper lysten holder ut svangerskapet og forbi.

Å snakke sammen er sikkert det smarteste en gjør, det er jo ganske normalt om en mister lysten på sex i denne perioden. Kan være det er lettere å takle hvis en er helt åpen på det, og at en håper at det går over. Alle vil vel helst ha super sex med partneren - hvertfall på sikt?

Skrevet

Heisann

Først av alt: svært mange har det som dere !

Energien min er liten for tiden, og hodet er proppfullt av alle mulige slags andre tanker

(ikke om sex, men baby for tiden).

Tror det er viktig å føle seg vel, gjøre som hun her ovenfor skriver: ta seg et bad, barbere seg, spørre om mannen vil smøre inn pupper, rumpe osv med en god hudkrem (det gjør godt for gravide-hud).

Siden jeg er så kveldstrøtt har vi av og til sex om morningen når vi har fri. Da har vi god tid, og føler oss opplagte.

Når det gjelder barnet i magen så tror jeg mange føler det er litt rart. Men selv om mannen ikke tenner spesielt på gravide damer, så tenner han jo på deg, din kropp og deg som person. Selv nyter vi dette nye som skjer, voksende mage og STORE pupper med brune brystvorter. Ser på det som spennende, en sjans til å prøve noe annet ( " lyst til å klemme på mine brasilianse pupper??") hehe

Uansett, det er ikke likt for alle, men jeg ønsker dere lykke til med samlivet !

Klem fra

Skrevet

Forrige svangerskap var jeg helt avhengig av sex, vi hadde sex morgen og kveld - og litt til i helgene hele svangerskapet. Denne gangen orker jeg ikke tanken, lyssten er borte, jeg plages med forsoppelse og kvalme. Er 19 uker nå

Skrevet

Har sex daglig vi, men så er vi jo nyforelskede da.

Men må jo si at lysten har det vært så som så med. Men siden forholdet er så nytt, så har jeg tenkt at best å "gi etter". Og er jo kjempe deilig når først er i gang :-)

Jeg har lyst på sex, men energien mangler. Bekkenplager har jeg også, så orker ikke diverse stillinger. Han er heldigvis tålmodig med det at jeg ikke tar iniativ, og at jeg ikke tar styringen. Så da gjør han jobben, og vi nyter begge to.

Var også veldig kvalm de første månedene, så da måtte jeg virkelig ta meg sammen. Hadde ikke daglig da, men ble annenhver eller hver tredje dag.

Sånn er det når man finner seg en yngre mann som aldri har hatt barn he he. Men lander vel han også når vedunderet kommer :-) Da blir nok han sliten også.

Men må nevne at jo lenger man går uten sex, jo mindre lyst får man. Og da sier det seg selv at lysten bygges opp om man har det oftere.

Prøv jenter, for ikke lett å være i et forhold uten sex. Er ikke alt, men viktig nok

Skrevet

Jeg orker ikke tanken på sex jeg..Hadde det sånn sist gang og!Er jo litt trist for mannen sin del,men det virker som han tar det greit...

Har jo litt sex da - men for å være grei da vel og merke:)

Han får sitt hvis jeg går på overtid igjen!

Men heldigvis får jeg de daglige småkyssene å et kyss på kinnet når han kommer hjem fra jobb..

Skrevet

Melder meg inn i "så godt som ikke sex"-klubben... Jeg er nå snart i uke 18, og vi har vel knapt hatt sex siden unnfangelsen. Vært litt engstelig pga tidligere abort - selv om sex ikke skal være skadelig, vet jeg at jeg ikke ville ha hatt glede av det, uansett.

I tillegg til både utflod og hemorrider, er ikke akkurat sex-lysten på topp, jeg innrømmer det... Dette er mitt andre svangerskap, og DET GÅR OVER. Mannen min er tålmodigheten selv, og vi har vært helt åpne om det - så det går kjempegreit. Prøver å være flinke til å holde rundt hverandre og kysse og være gode med hverandre på andre måter. For jeg synes det er verdt det, det er bare for en periode - og "premien" om noen måneder henger så veldig høyt!! :o)

Skrevet

Jeg har vært gravid to ganger før, og var yr som en vårfugl begge gangene. FØrste gangen lengtet jeg forgjeves etter delt pasjon, men kjæresten min fikk pappa-angst! Han ble en skilpaddemann og trakk seg inn i seg selv og vekk fra....meg? Det?

Andre gangen var det fint, ikke sånn hyperofte, men fint.

Denne gangen! Det er så skuffende, men jeg har ikke lyst??? OG jeg forstår ingenting, det er liksom ikke LIV der nede... det er snarere litt sårt og ømt...og det svir litt under og etter. JEg kjenner meg litt redd eller ikke i ett med kroppen!? Det er som om klimaet er totalt forandret... har ingen symptomer eller noe utenom akkurat denne sammenhengen!!

Når man er yr i graviditeten - jeg husker det som dypt og lidenskapelig og flott! Jeg savner det. Håper det dukker opp!

Skrevet

Hmmmfhhh!! Her sitter jeg, dønn alene, med min glatte, smekre, myke og kurvende kropp : gubben ringte tidligere i kveld, han hadde glemt å fortelle meg at han hadde møte i kveld. Og i morgen skal han opp kl 05 for å spille golf!

Han er intetvitende om hva han går glipp av, dumme mann! Det er typisk da, akkurat når jeg hadde bestemt meg for å slå til.

Må bare le litt, det blir søvn på menyen i kveld også da!

Skrevet

Hei:)

I første trimester hadde vi kanskje sex en gang i uka... men det var kun fordi jeg var kvalm og trøtt og ikke orket så mye. De siste par ukene har jeg fått mere lyst og merker at energien er på vei opp igjen. Det fører til at jeg vil har mere sex også. Jeg og mannen min har en veldig åpen god tone og han synes jeg er super sexy som begynner å få mage.

Selv da vi mistet i MA i vinter så bestemte vi oss for å ikke la sex bli stress. Da tenker jeg på at vi måtte jo prøve igjen for å få barn. Men det er viktig å nyte sex selv om det kanskje ikke blir barn av det. Tror det bare har knyttet oss nærmere hverandre og det er jo bra.

Skrevet

Leser her om alle dere som har lite sex, ikke vil eller samboeren ikke vil... Hmm! Aldri hatt det så bra vi, som etter at jeg ble gravid. Masse mere kos.. Og sexlivet er på topp.. ikke noe forskjell fra hva det var før... Er så herlig at vi ikke har problemer der.... Men kom igang igjen jenter.... det er bra å ha sex med den man elsker. Vis at dere virkelig er glade i hverandre.. mange sklir fra hverandre så fort det kommer barn i bildet.... å det skal jo være omvent???

Skrevet

Hmm, ja kjenner meg nok litt igjen her. Var ganske så aktiv og utforskende før graviditeten, men kroppen min er ikke helt med. Føler lysten, men er ikke alltid jeg orker gjøre noe med det. '

Men med en gang det tilrettelegges så blir det action, sambo er på jobb nå og dakar han er litt syk. Jeg skal egentlig på jobb rett før han slutter, men har litt lyst til å "skulke". Uff, men føler meg så dum, samtidig som jeg vil pleie sambo og lage en fantastisk kveld sammen som kanskje fører til litt;)

What to do???

Skrevet

Hei-....

Går nå gravid med nr 3 og er 26 uker på vei... Har hatt mye glede av sex i alle svangerskapene. I mitt tilfelle får jeg mer energi av sex og ikke føler meg så sliten alltid. Er sykemelt pga bekkenløsing, men med litt kreativitet og en partner jeg stole på går sexlivet vårt helt fint. Nei vi har ikke hver dag, men ca 3 ganger i uken. Han er fornøyd og jeg er fornøyd. Tror det handler litt om å være trygg på hverandres følelser selv om man går gravid og magen blir til en liten ulempe!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...