Gå til innhold

Hvordan er kvalmen når man er gravid?

Anbefalte innlegg

De fleste er jo litt kvalm eller veldig kvalm nå de blir gravid, men hvordan er denne kvalmen?

Jeg har vært kjempe trøtt og sliten de siste dagene/uken, og så er jeg så kvalm. Føler meg nesten fyllasyk. Og så får jeg vann i munnen hele tiden, sånn som rett før man må kaste opp....Men jeg har ikke kastet opp så langt.

Lurer bare på hvordan dere som har vært gravid tidligere har vært kvalm. Kanskje litt vanskelig å forklare men....

Takk for svar!

Fortsetter under...

Heia:)

Tror ikke d er så vanskelig å forklare, men det er sikkert veldig veldig forskjellig fra kvinne til kvinne hvordan man opplever kvalmen, og sånt. Noen er jo ikke kvalm i d hele tatt.

Jeg var selv kvalm døgnet rundt i omtrent 3 mnd i begge mine forrige svangerskap... Ikke så mye at jeg kastet opp, men nok til å være slitsomt. Var kun bedre når jeg spiste... Ellers murret d i magen kontinuerlig den perioden.

Det er ganske utrolig at jeg som hadde sterk kvalme med oppkast fra uke 5 til uke noenogtyve nesten har glemt hvordan det føltes. Men det var i alle fall ganske altoppslukende. Hjalp ikke å kaste opp (sånn som det ofte gjør hvis man har omgangssyken) - det bare lettet litt på trykket der og da. Tror ikke jeg hadde vann i munnen (annet enn i forbindelse med en "økt" over doskåla). Og den lå der og murret 24/7. Gikk opp og ned, men den var der hele tida.

Men den begynte som sagt ikke før i uke 5, hadde da visst om graviditeten i ca en uke. Før det hadde jeg hatt ømme pupper (som jeg alltid hadde før ikm, men den gangen var det sånn at det var direkte vondt feks å gå i trapper (når puppene disser litt)), og tisset hyppig. Også veldig sulten, spesielt på kveldene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...