Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Min lille schæfer valp på 3 mnd har akkurat tråkket på en halvdød veps. Og ble jo så klart stukket. Det jeg lurer på er om hun kan reagere allergisk på dette? Noe som har erfaringer med dette her??? Er et vepsehøl uten like her. Godt vi skal flytte før babyen kommer.
januarbebbis Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Dette er like ulikt som for mennesker - noen hunder reagerer veldig, og andre ingenting. Men så lenge valpen kun er 3 mnd.gammel, er sjansen større for at giften den har fått i seg virker sterkere enn på f.eks. en voksen schæfer. Du kan f.eks. gi en hoggormtablett, hvis du har det liggende for å forebygge evt. reaksjon - men dette er kun preventivt for en stund - du bør uansett kontakte dyrlegen for en sjekk i tilfelle reaksjon.
*2 søte små* Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Da min lille labrador var 3 - 4 mnd så spiste han en veps. Og han ble hoven umiddelbart etterpå. Ørene ble dobbelt så store og han klødde overalt. Stakar. Fikk beskjed om å gi han kortison tbl av dyrlegen som hadde vakt, men siden dette skjedde på en søndag så fikk vi ikke tak i kortison med en gang, og så gikk alt over av seg selv. Men etter den gangen som har han alltid med seg kortison tbl som henger i en liten beholder i halsbåndet. Vi har også vepsebol i nærheten, men har ikke opplevd noe lignende i sommer. Nå er han 1 år og 3 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå