MissAntrop Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Sitter og ser gjennom papirerene mine, og skjønner ikke så mye av blodprøveresultatene. Er det noen som vet hva de ulike analysene betyr: B-Hb S-Ferritin S-TSH S-Fritt T4 Og der det står referanseområde, er det det som er gjennomsnittlig og normalt??
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Spør legen din du. Tror ikke det er så mange her som er så opptatt av det, medmindre det er noe som er forhøyet. Legen min så på skjemaet og tolket det for meg, skrev opp at jeg hadde hatt toksoplasmose infeksjon og var immun, denslags.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Hb- Hemoglobin.. blodprosenten.. Ferritin- Jern... Tsh- husker ikke akkurat nå.. var det noe med stoffskifte tro.. Fritt T4 - er vel også stoff skifte.. s'en foran står for serum.. som betyr blod..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 referanseverdier ; er gjennomsnittlig.. helst mellom der man skal ligge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå