Gå til innhold

Hva synes dere om å ta med baby med inn på solstudio i vogn?Er det uansvarlig synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke god greie på fysikk, jeg, men har spurt noen som har det...

Når det gjelder om barnet får stråler på seg fra solariumet og ned i barnevognen, så kan det ikke få det, i følge snells brytningslov om alle fotoner, man kan også se deBroigle sitt bølgepartikkel dualitetsprinsipp...

Så det er helt trygt i forhold til stråling å ta med seg babyen liggende i en barnevogn ved siden av mor inn i et solarium...

Når det gjelder at det er varmt og klamt derimot... Jeg har vært i varme, klamme solstudioer og jeg har vært i gode, luftige solstudier... Hvis du drar tidlig på formiddagen før det har vært mange "gjester", så har det neppe blitt så varmt der enda... Du bør jo ikke sole deg i mer enn 15-20 minutter uansett (med tanke på kreftfaren) og på den tiden rekker det ikke å bli så varmt der... :o)

Hadde jeg sett en mor gå inn i et solstudio med en barnevogn, så hadde jeg tenkt; så deilig, en mor som har tid til å pleie seg selv litt... :o)

Fortsetter under...

Skrevet

Det sier d meste om deg Carina, men heldigvis for våre små barn så er de fleste enige om at vi tar ikke med oss babyen i solstudioet.

Skrevet

holder med deg Carina. Hvorfor i all verden skal ikke mor få ta seg en tur i solariet mens babyen sover i vogna ved siden av? Det er deilig og gir overskudd til mor dersom hun føler behov for litt sol på kroppen. Løft litt på dyna til barnet dersom en er redd for at det er varmt der inne. Hjelpe meg for overhysteriske mødre. Jeg har gjort slik selv jeg. Utrolig deilig:)

Ta deg en tur i solariet HI og kos deg. Vet selv hvordan det er å være mye alene med barn.

Skrevet

jeg tror rett og slett jeg hadde kontaktet en lege/ hudlege og spurt. Da får du et ordentlig svar. Jeg har tenkt tanken selv, men har ikke gjort det fordi jeg ikke vet om det er skadelig.

Skrevet

Herregud for en gjeng overhysteriske kaklekjerringer!

Eneste med litt fornuft her er carina, så klart det ikke er farlig for baby!

Seff tar man ungen med INN i avlukket! Og man velger så klart et solstudio som har god lufting i avlukkene så det ikke blir klamt og varmt, og sørger for at vogna står slik at ungen har 100% skygge på seg. Bare bre over et lett teppe. Det går SÅ fint i 20 minutter, og de som mener at dette er helt forkastelig burde virkelig finne noe annet å bruke huene og tiden sin på.

Kjære hovedinnlegger, ta deg 20 minutter sol en gang i blant med GOD samvittighet, så føler du deg bedre og blir i bedre humør og kan være en enda bedre mamma for babyen din!

Skrevet

He-he, enig med deg! Blir helt paff her jeg:) Har faktisk tenkt tanken selv, men Lille våkner så brått at jeg blir bare stresset av tanken. Ser mest for meg masse styr gitt:)

Men å si at dette er barnemishandling,.... herregud! Man triller da tur ute i solskinn gjør man ikke? Tenk om strålene krøller seg rundt veggene i barnevognen og ned på barnet og igjennom teppet, shit ass...:) Regner med at HI ikke tar med seg barnet inn i solsengen men setter vognen ved siden av...

De fleste solarier er jo også ganske lave da, vognen vil vel være høyere enn lyset som titter frem fra sprekken.

Stakkars HI, bli skjelt ut og nesten meldt til barnevernet fordi du vil kose deg litt, uff.... Men du har ikke muligheten på ett helsestudio da? På mitt har de barnepass som kan se etter den lille mens du koser deg og stresser ned. De henter deg jo hvis det skulle være noe:)

Da er det langt værre å faktisk forlate babyen sin på ett hotellrom (selv med babycall) som ble diskutert her for noen dager siden...

Annonse

Skrevet

Hvorfor ikke låne seg et solarium og ha det hjemme en stund? Så kan du sole deg når babyen sover trygt i sengen sin om kvelden.

Skrevet

Da jeg leste at noen mener at det er uansvarlig å ha med seg baby inn på rommet når man skal ta solarium må jeg innrømme at jeg trodde at de som skrev det bare tullet! Er det mulig å være SÅ hysterisk?!? Tror jeg ler meg i hjel - eller gråter over hvor mange overbeskyttede unger det kommer til å vokse opp... Regner med at de som mener dette er av samme ulla som de som får ungene sine til å ta på seg sykkelhjelm når de skal på lekeplassen ;)

Skrevet

For en hysterisk debatt... hehe.... Jeg synes det hørse helt forsvarlig å la bebisen ligge i vogna mens du tar sol. Der ligger den trygt og godt for stråler og skulme bebistyver som sniker rundt i solariet..... Kos deg!

Skrevet

jøss.. her var det høy temperatur gitt!! ser heller ikke problemet med å ha vognen inne på samme rommet, så lenge det ikke blir for varmt! hva gjør dere når det er høgsommer og sol ute??? dere vet vel at det er uv stråler i skyggen og?!

nei vet du hva HI, ta deg en tur du. men er du i tvil så kan du jo alltids ringe en hudlege og spørre for å være helt sikker:-))

Skrevet

Kjøp deg ei flaske med Dove som har litt selvbruning i seg. Den funker bra på vinterblek hud og så slipper du å bekymre deg. Blir fin farde av den også!

Skrevet

Enig med deg carina... det er så mye dumt!!! og så masse hysteri! Bli så klar....

Skrevet

Mon tro om det er noen samenheng mellom svar og alder på svarerne?

Annonse

Skrevet

nei trur ikkje d.... men strålan flyr rundt i rommet? kor dumt e d ikkje å si nokka sånt?

D e snakk om tjue min her... Kan nå trille tur først slik at babyen sovne, så bli d evt. ikkje sutring o.l. Fære tidlig på dag så d ikkje e så varmt og klamt. I skjønne seriøst ikkje problemet med det.... Kan ikkje gå rundt å være redd for alt... d har ingenting med alder å gjør...

Men så klart alle har forskjellige meininga og mange e meir hysterisk enn andre... slik e d berre....

Skrevet

himmel og hav!!!

for en diskusjon! Det er ikke farlig å ta babyen m inn i solrommet. så lenge du dekker til vognen og ikke har babyen direkte mot solsenga!!!! altså slik at babyen ser rett på rørene!!

Jeg har forhørt meg om dette og det er ikke farlig. som noen andre her og sier, så har vi da barna m ut i sola. og da kan strålene forville seg inn under teppet...... om det er det som er problemet her!!

Nei ta sol du, men ikke for lenge for din egen skyld også!! 15-20 min ett par ganger i uken gjør underverker for alle og enhver!!

I verste fall får du skaffe deg slike "øynebind" som barna får når de ligger i slike lyskasser for å hjelpe mot gulsott!!!!!!

ta sol og kos deg du!!

Skrevet

Selvfølgelig er strålene i et solarium farligere(sterkere) enn solstrålene er når de når ned til oss her på jorda. Er jo en god grunn til at man ikke skal ligge i et solarium mer enn en 1/2 time om gangen og må bruke helt mørke besyttelsesbriller selv om man har øynene lukket.

Skrevet

mED mindre du har tenkt å ha babyen i solsengen med deg er det helt ufarlig:-)

Ellers kan det være at de holdningene enkelte her inne har, er mer skadelig for barn ,i et lengre perspektiv, enn å ha en baby inn på et solstudio.

Kos deg med solen din du.

Klem

Skrevet

Hei du!

Jeg har gjort det mange ganger, pass på å ikke ha for mye dyne osv på barnet (så det ikke blir varmt).

Barnet får jo ikke stråler på seg i vogna når du snur vogna vekk fra senga. Jeg fant et studio med et rom som var stort, slik at vogna sto et stykke unna solsengen.

Et annet tips: Hvis du er medlem på sats passer de barnet for deg mens du tar en soltime! Bruker jeg nå som jeg er medlem der og barnet er så stort at det ikke alltid sover så dypt som før.

Og husk at uansett er det DU som kjenner i deg selv hva som er rett og galt for ditt barn og deg så lenge det ikke er uansvarlig! Det er ingen fasit på noe, og man kan jo bli ør av overhysteriske svar fra noen og en hver her inne!

Skrevet

Du anonyyyyym???? Du som kommer med krasse kommentarer, hør her: FEIGING!!! Håper du fikk vondt i ørene;)

Skrevet

Jeg kan ikke helt skjønne at noen mener dette er farlig? Mulig det er sider av saken jeg ikke har tenkt over, men...

Det er jo inni solariet man får UV-stråler på seg, babyen ligger utenfor i en vogn. Hva er det dere er redde for? At babyen skal bli solbrent? Det er jo UV-stråler i sollys. Skulle man da aldri tatt med seg sine små ut? Hmmm. ;-)

Jeg går ut fra at det er solsenger i separate rom, slik at du kan låse døra bak deg og ungen så ingen kommer inn til dere. I så fall kan jeg ikke se noe galt i å ta med babyen. Så lenge han/hun sover eller synes det er OK å ligge i vogna i 20 minutter. Skulle det bli hyl, er det jo bare å klatre ut av solsenga. Da har du jo puppen framme også. :-)

Skrevet

om å ta med vogna inn i rommet er spørsmålet her... innelåst i samme rom som solsenga, om det er farlig. det lurer jeg litt på også

Skrevet

UV stråler er bare farlige hvis man får dem direkte på kroppen......

Jeg er lege!

Skrevet

"strålene flyr rundt i rommet!" *ler* Tydeligvis aldri hatt naturfag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...