Gå til innhold

Hva synes dere om å ta med baby med inn på solstudio i vogn?Er det uansvarlig synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg utrolig blek,og synes jeg ser så slapp og trøtt ut i ansiktet.

Trenger virkelig litt sol i ansiktet og på kroppen,for å føle meg litt vel.Har prøvd selvbruning også,men huden min blir så uren av den.

Samboeren min er så mye vekke,at det er meg og babyen alene mesteparten av tiden.skulle gjerne gått å tatt litt sol,men synes det er vanskelig å skaffe barnevakt for bare en halvtime et par ganger i uka.Så det jeg lurer på er,kan jeg ta med babyen i vogna inn på solstudioet og la henne sove i vogna mens jeg soler meg?Kan ikke bli skadet av strålene eller noe vel?

Sikkert teit spørsmål men...

Fortsetter under...

Skrevet

Strålene går vel ikke gjennom veggene i vogna, skulle en tro...

Så så lenge babyen ligger nede i vogna treffer vel ingen av sol-strålene dit... Det skulle vel være helt trygt, tror jeg! :o)

Skrevet

jo,det kan hun.Du bruker jo spesialbriller når du ligger i solariumet pga stråler.De samme strålene får hun

Skrevet

jo,men hun ligger jo ikke i solariumet sammen med meg da,hu ligger jo i vogna,vendt vekk fra solariumet.Er vel ikke noen farlige stråler da vel?

Skrevet

nei,nei,nei!!!!

Det må du for all del ikke gjøre!!!!!!

Strålene er farlige JAAAAAA... Kan ramse opp mange grunner til at du ikke bør gjøre det, men jeg regner egentlig med at du innerst inne skjønner dette selv.

Du kjenner da vel sikker noen ung jenter f.eks som kan trille tur rundt solstudioet i 20 min. mens du soler deg!!!!

Annonse

Skrevet

Herregud,det er ikke noen farligere stråler i solarium enn hva det er i solen.Babyen får jo ikke strålene på seg,babyen ligger jo i vognen.Vi bruker jo briller for at lyset er sterkt,det kan gi uklarhet på hornhinnene,babyen ligger jo ikke å soler seg.

Hva slags grunner er det egentlig til å ikke gjøre det da?

Skrevet

Det er fremdeles pent vær ute, hvert fall i store deler av landet. Du blir nok like brun ved å gå lange turer på dagen, og så er det mye sunnere for babyen din. For deg også.

Skrevet

Ja, men man bruker jo briller fordi man ligger og "ser" rett inn i strålene...

Strålene fra et solarium gjør vel ikke svinger på seg, ut av solariumet og ned i vogna??

Jeg innbiller meg at dette er trygt, jeg...

Skrevet

Ser det er noen her som mener at hun kan la babyen sove i vogna utenfor, mens mor ligger i solariumet å soler seg!!!!

Si meg er dere spik spenna gærn...

Nå blir jeg skikkelig skremt av dere...

Hvem skal passe på vogna med babyen i da?

Har vel ingen garantier for at den får stå i fred??

Uansvarlig vil jeg kalle det... Fy.. Har nesten ikke ord.

Skrevet

Takk for svar Carina,jeg mener det er jo lettere å hive seg i solariumet i 20 min,enn å sitte timesvis i sola ute.Har jo ikke så god tid,travelt liv det har blitt gitt.

Må jo få lov å føle meg litt vel,ikke forfalle helt liksom...

Skrevet

Ser det er noen her som mener at hun kan la babyen sove i vogna utenfor, mens mor ligger i solariumet å soler seg!!!!

Si meg er dere spik spenna gærn...

Nå blir jeg skikkelig skremt av dere...

Hvem skal passe på vogna med babyen i da?

Har vel ingen garantier for at den får stå i fred??

Uansvarlig vil jeg kalle det... Fy.. Har nesten ikke ord.

Skrevet

Det er vel ikke snakk om å sitte flere timer ute, men kanskje gå? Deilig med tur da.

Annonse

Skrevet

Tror ikke noen snakke om å legge babyen i vogna utenfor,tror det er snakk om inne på rommet,men at hun ligger i vogna der.Mens mamma ligger i solsenga rett ved siden av.

Ingen hadde jo latt en barnevogn stått utenfor,hvem som helst kunne jo tatt den.

Skrevet

Det er vel ingen som har skrevet at man skal sette vogna utenfor?

Inne på samme rommet som solsenga står... Og man låser jo døra etter seg, så man er jo innelåst sammen med babyen... :o)

Skrevet

tror ikke jeg ville gjort det, vil tro strålene flyr rundt i rommet...

Kan du ikke få det til når samboeren din er hjemme?

Min erfaring er og at det blir veldig varmt i de solstudioene....

Skrevet

Hadde jeg sett en barnevogn stående utenfor et solarium med en sovende baby i, mens mor var inne å solt seg, så hadde jeg ringt barnevernet... Uten tvil!!!

Det er uansvarlig og farlig!!

Jeg jobber selv innenfor den sektoren.

Skrevet

Nå snakker du rundt deg selv... Du skrev jo istad at strålene ikke gikk gjennom veggen!!! Og så vidt jeg vet er det vel ikke vegg immelom hvis hun skal ha vogna på samme rommet... Da er det jo strålene som er farlige da!!!! Bruk sunn fornuft vær så snill.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke ville tatt med meg babyen min inn når jeg skulle ta solarium, selv om h*n ligger i bagvogn. Det blir vel et ganske grelt lys der inne også, varmt og tett ekket luft bruker det å bli når jeg tar solarium, selv med vifte på....

Hva om babyen våkner da, har du tenkt på det?

Har du ingen som kan passe babyen din for deg da? Trillepike?

Forstår at du trenger å føle deg vel, men prøv å finne en bedre løsning for babyen din, så kan du slappe av og nyte solingen!

Lykke til!

Skrevet

"Veggen" i baggen på barnevogna... :o)

Og jeg bruker sunn fornuft... For jeg er temmelig sikker på at UV-stråler ikke "flyr rundt i rommet", men har kun en retning... Rett frem! De svinger seg neppe ut av solsenga, og ned i vogna... :o)

Skrevet

Du burde absolutt ikke ta med babyen inn på solstudio. Det høres helt vilt ut spør du meg. Hvis du mener at du skal la vognene stå utenfor når du soler deg, kan jo hvem som helst komme å ta vognen, og hva hvis babyen begynner å gråte, da må du jo fly ut og inn hver gang. Og hvis du mener at du skal ha med deg vognen inn sammen med deg i solariumet, er det for det føste alt for varmt og klamt der inne. Men du gjør jo som du selv vil, men tror det er mange som tenker som meg når de ser deg drasse med deg barnevogna inn i solstudioet!!!

Skrevet

oi,var ikke klar over at det skulle bli en så stor debatt her.

Holder meg hjemme jeg,så får jeg heller prøve å ta en tur å sole meg mens samboer er hjemme,en sjelden gang..

Trillepike er uaktuelt for min del.

Men bare så det er sagt,jeg hadde selvsagt aldri latt vogna stå utenfor,det hadde vært inne på rommet itilfellet,det er jo en baby!

:-)

Skrevet

HI

Uansett.. vogna inne sammen med deg, eller utenfor... Helt uakseptabel oppførsel..

Så godt at du kom på andre tanker.

Du får si til sambon din at også han drar nytte av at du føler deg vel...

føle seg vel-godt humør-overskudd- sex!!!!!

Det scenarioet liker han sikkert!!! :)

Skrevet

Syns ikke det høres uansvarlig ut nei. Har faktisk tenkt tanken selv Strålene flyr vel ikke rundt i rommet som en nevnte her. Tull! Ungen ligger jo godt beskytta i vogna vendt fra sola. Mange overhysteriske mødre her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...