Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 er det noen som vet hva dette er/ er det begynnende bekkenløsning? når jeg går i motbakke/ går mye så føles jeg helt mørbanket ut/ verking langt inne i hoften og vondt i rompemusklene(av og til illing nedover lårene), får det også av å stå mye og gå trapper, men har ikke problemer med å holde føttene fra hverandre, når jeg er veldig sliten føles kroppen som bly og jeg bruker evigheter på å gå. trodde bekkenløsning var gangbesvær jeg men er usikker, klarer heller ikke å sitte på hardt underlag uten å få vondt noen med erfaring?
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Hvor langt er du på vei? er det første barnet ditt eller har du fler? jeg er 15 uker på vei, hadde bekkenløsning de siste 3 mnd av forrige svangerskap. Nå har jeg begynt å få en litt nummen verkende smerte rundt halebenet, og når jeg trykker inn i "smilehullene" i korsryggen og inn mot midten hugger det til som pokker. når jeg strammer rumpemusklene så er det som hele bekkenet presses på plass, som om det er helt mykt.. når jeg sitter lenge sliter jeg, prøver å plassere rumpa godt innerst på setet, det hjelper. knærne mine er også forferdelig vonde, de knepper, og føles litt løse, har en litt annen bevegelighet, og det gjør vondt å sitte med bena i kors. Og ja, kroppen føles helt klart som bly. Jeg skal begynne hos fysioterapeut nå, hør med legen din, kanskje det er på tide for deg også.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 uke 21, hatt kneppelyd i lang tid, men har ikke hatt vondt, så jeg har ikke tenkt på hva lyden var. trodde det var at jeg stivnet fortere enn vanlig, venter mitt første barn så jeg er litt blank på området
lykkeliten 18.3.07+26.7.08 Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Det har seg nå slik at alle har bekkenløsning iløpet av svangerskapet, saken er at ikke alle blir plaget, selvfølgelig pga graden det. Du får komme deg til en lege, der får du henvisning til fysioterapeut. Gjør det før du blir værre, kan helt klart lønne seg. Det er jo ikke sikkert at du får mer vondt enn det du har idag, men kiloene baller seg jo på fra nå, så mulighetene er store for det, kan jo tenke deg selv... jo tyngre du blir desto mer belastning blir det! Har du vondt i lysken? eller når du trykker på midten av skambenet? Da er det nettop pga hormonene relaxin... de gjør at alle muskler og bindevev blir slappere, hvorav da bekkenløsning.
tessa4? Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Hei! Jeg har akkurat de samme plagene som du beskriver, og det er ikke noe godt. Var på UL i går og fikk beskjed av legen der om å kontakte fastlegen eller jordmoren min pga plagene. Hun mente at jeg har gått for lenge uten å gå til legen for sjekk (har hatt veldig vondt de to-tre siste ukene) og at jeg burde begynne med behandling så snart som mulig. I tillegg til det du beskriver har jeg også smerter i området rundt skambenet og innimellom helt ned i tærne..Mest på venstre side. Du må ha god bedring ihvertfall og lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå