Gå til innhold

Adopsjon.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir bare så utrolig trist å se på tvn når de viser bilder fra barnehjem i russland og div. Det får meg virkelig lyst til å holde rundt de.Gi de et godt hjem. Stakars de søte små som ikke har bedt om å komme til verden.

Noen som vet hva man må gå igjennom dette med adopsjon..Er bare nysgjerrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liten kusine som er adoptert fra Kina. Eller liten og liten, hun blir snart 9 år, og ble adoptert rett før hun ble 1 år. Etter at min onkel og tante adopterte har jeg virkelig lyst til å gjøre det samme. Det var en ganske lang prosess for dem å gå igjennom, og til tider fikk de mange ubehagelige spørsmål. Saksbehandlerne spør rett ut om de har arv i sikte o.l. Mitt i uken, når som helst kunne de få besøk av representater fra adopsjonsbyrået for de ville sjekke om de hadde det ryddig i huset og alt mulig slikt. De ble intervjuet sammen og hver for seg. En lang og ganske hard prosess, men absolutt verdt det. De reiste til Kina sammen med representater fra adopsjonsbyrået og andre forventningsfulle, kommende foreldre. Og hentet en nydelig liten kineser jente. Barnehjemmene pleier å sette barna ut i fosterhjem etter de har vært på barnehjemmet en stund, så onkelen og tanten min måtte til fosterfamilien og hente jenten. Dette var veldig sårt for de, ettersom kusinen min hadde blitt glad i den nye familien sin. Onkelen og tanten min fikk henne med seg på hotellet sitt og tok av henne klærene og badet henne. Hun var så dritten at det var helt forferdelig! De har tross alt litt ussle kår i forhold til oss. Min kusine hang seg med en gang etter min onkel, hun nektet å slippe han, og viss han gikk ut, bare for å gå på toalettet ble hun helt hysterisk. Men dette er visst helt vanlig, at barnet knytter seg til en person, de har tross alt vært en kasteball fra ett hjem til ett annet tidligere. Men nå har hun det kjempe bra i sin lille familie med min onkel og tante. Er kanskje litt bortkjemt, men de er jo såååå takknemlig for at de har henne. Selv kan de ikke få barn. Går du inn på siden til verdensbarn: http://www.verdensbarn.no/ så står det ganske mye om adopsjon der.

Vet ikke om du fikk svar på noe av det du lurte på, men du kan jo titte litt på hjemmesiden jeg skrev opp.

Skrevet

Jeg syntes bare at prossessen kan være litt for lang for noen. Sikkert mange som vil bidra men det kan bli for mye.

Jo takk jeg ser virkelig opp til de som gjør dette.

Beundringsfult absolutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...