Serial mom Skrevet 22. september 2006 #1 Del Skrevet 22. september 2006 Har vært til undersøkelse m/ innvendig UL,og alt ser normalt ut inni der. Hadde noe små-cyste-aktig på livmorveggen,men det har ingenting å si for fruktbarheten,men kunne evt. være en forklaring på mens-smertene jeg har. Jeg ble henvist rett til Ullevål for lapraskopi,så får de se om de finner noe dær. Får vel time en gang i høst da. Blæh,har ikke lyst.. Men kan jo håpe på at det ordner seg naturlig før den tid:-) Hun sa vi skulle vente med spermprøve,det kunne de evt. ta etter lap. dersom de ikke fant noe. Finner de noe er det antageligvis endometriose eller tette eggledere. Er de tette blir det antagelig prøverør.. Ellers mente hun at jeg bare skulle slutte å tempe og ta EL-tester,siden jeg garantert har EL hver måned,og er ganske stabil i syklusen. Hun mente også at vi skulle ha sex hver dag i den rette perioden,det var enighet i legestanden om at annenhver dag ikke lønner seg,man skal ikke spare opp. Så da fortsetter vi som før:-) Har tidligere tatt blodprøver som ser normale ut,så hun tok ingen nå. Har vært hos Smestad-gynekologene,og hun jeg hadde time hos var kjempegrei,det gjorde ikke spes. vondt,kjenner det pittelitt i livmora nå,men har tatt celleprøve og UL,så da rotes det jo litt inni dær. Hun kunne ikke se noen spire,så da antar jeg at det ikke lyktes denna gangen heller. Har IKM på søndag. Tempen har hatt en andre stigning de siste 4 dagene,det er ikke vanlig hos meg,men antar det må være noe annet som årsaker stigningen da,siden det mest sansynlig ikke er baby:-( Hadde vel egentlig små forhåpninger uansett,siden vi bare hadde en eneste sjanse denna gangen(pga jakt og at jeg var bortreist) Ja ja,bare å vente på TR da,bah! Håper det ikke gjør så vondt denna gangen! Er ikke så voldsomt lei meg,har jo ikke forventa å bli gravid nå,og er dessuten opptatt med kjole,undertøy,sko,reise,hotell osv,siden vi gifter oss om 2 uker:-) Satser på spire på bryllupsnatta da! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6408442-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-gyn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roselilje Skrevet 22. september 2006 #2 Del Skrevet 22. september 2006 Tusen takk for at du delte dette med oss! Jeg skal snart igjennom det samme som deg, så det var nyttig informasjon. Krysser fingrene for deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6408442-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-gyn/#findComment-6408496 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 22. september 2006 #3 Del Skrevet 22. september 2006 Ønsker deg masse lykke til videre med utredningen!!!! Men ang. sædprøve, er ikke det enkelt å ta? Mener å ha hørt at mange anbefaler å ta dette først, slik at kvinnen slipper å gå gjennom undersøkelser og lange ventelister hvis man ser først at det er sæden som er dårlig?.... Jeg vet ikke sikkert altså, mener bare å ha lest det et sted... Uansett, masse lykke til, og lykke til med bryllupet!! Håper det sitter en spire på bryllupsnatten da:o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6408442-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-gyn/#findComment-6408550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 22. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 22. september 2006 Takk, jenter:-) Jo,er vel mest vanlig at de tar sæd-prøve først,men pga smertene mine kan det være endometriose,så det var greiest å ta det så raskt som mulig, syntes hun. Det er jo litt ventetid på operasjon,så det er bare kjekt å få fortgang i det. Finner de ikke noe er det jo greit,da kan jeg slutte å tenke på det. Er det noe galt kan vi begynne søknad om prøverør,og det tar jo også tid.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6408442-da-har-jeg-v%C3%A6rt-hos-gyn/#findComment-6408732 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå