Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 forstår ikke hvorfor damer som er 30år for barn så sent.jeg kunne aldri ha ventet så lenge, jeg er sååå glad for at jeg er i begynnelsen av 20årene (83model) , har alltid hatt lyst til og bli en ung&sprek mor! synes det er fortidlig og bli mor som 18åring da...men 20-25 er perfekt:-) og 30 altfor gammelt!! jeg har mann,hus og alt det økonomiske...MEN det hadde ikke vært avgjørende for meg, mange unge mødre som oppdrar ungene sine selvom de ikke har topp utdannelse og hus! Asj, det værste jeg vet er 30++ åringer, som tror de er så kloke og vet alt...vi i begynnelsen av 20åra har iallefall ikke fått rynker før vi for barn !!
Gjest Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Hmm...det er kanskje bare meg,men jeg syns dette innlegget sier endel om deg jeg da...og hva med å signere med nick da...
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 TEIT INNLEGG !!
bollenr3 Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 jeg synes nå ikke det er for sent å bli mamma når en er i 30 årene.... og jeg har slettes ikke fått intrykk av at de tror de vet alt! men jeg mener oxo at det er best å få barn når en er forholdsvis unge... det er mest av den grunn at om en(mor) er over 40, er det mye større risiko for barnet mtp forskjellige sykdommer og utviklingshemning.. men HALLO!!! 30 år... det er jo ingenting, særlig ikke hvis en venter nr 2 eller nr 3...
Tjatjo Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Huff! Forstår at du velger å være anonym og at du er ung. Virker som du er mest ute etter å provosere. Håper du endrer holdning etter at du blir eldre selv. Jeg er 29 og grunnen til at jeg har kommet hit før jeg ble gravid er fordi graviditeten ikke kom som bestilt.....noen må faktisk forsøke en stund før det klaffer. Dessuten er det utrolig deilig å vite at alt er tilrettelagt før de to små kommer og at jeg er i et stabilt forhold. Tror jeg blir en like god mor som det du tror du blir. Barnet er i allefall veldig ønsket =0) Synd at du er så opptatt av alder, selv feirer jeg hvert år jeg blir eldre.....alternativet er verre.
#butterfly# Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Dummeste jeg har hørt... var selv 22 og 26 når jeg har fått mine to.. men hadde jeg vært over 30 hadde det ikke spilt noen rolle..
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 "Asj, det værste jeg vet er 30++ åringer, som tror de er så kloke og vet alt...vi i begynnelsen av 20åra har iallefall ikke fått rynker før vi for barn !! " Æsj, og det værste jeg vet er anonyme drittunger som tror rynker er det som betyr noe her i verden.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Dette innlegget viser vel kanskje at du er noget umoden..... Hva rynker har med barnefødsler å gjøre vet ikke jeg. Hva med å la folk få barna sine når det passer best for de. De fleste synes det er greitt å få gjort ferdig utdannelsen og annet før de setter barn til verden. Jeg er "dessverre" ikke 20 mer. Det var en morsom alder. Masse fest og gøy. Ingen forpliktelser. Men på den tiden hadde jeg ikke vært moden nok for å få barn. Det var nok helt andre ting som interesserte meg enn barn den gangen. Jeg synes jeg har fått opplevd mye. Har bodd i mange land og truffet mange interessante mennesker. Nå venter vi vårt 3 barn og selvsagt ser jeg at vi kommer til å ha barn boende hjemme i mange år fremover. Vi nærmer oss 40 strax begge to og har funnet ut at vi nok har barn boende hjemme til vi er over 60. ("skrekk og gru") Men det er slik det har blitt her :-)))) Nei, la det være opp til hver og en enkelt og finne ut når de vil få barna sine... være seg rynker eller ikke. PS! Vet om mange som får strekkmerker allerede i puberteten. Jeg er strax 40, har født 3 barn og ingen strekkmerker.... hva det enn har med barn å gjøre? :-)) men det har jo ikke rynker heller....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 det med rynker hva "ironi" og har ingenting med innlegget mitt og gjør, synes vel bare at det var litt morsomt selv da..har selv en mor på 44år og hun har veldig fin hud:-) ikke alle som tar litt humor her :-)
*Lucia* Skrevet 22. september 2006 #10 Skrevet 22. september 2006 Jeg er 30 og føler meg som en ung blivende mor! :-) 20 årene var helt topp! Utdannelse, reiser og mye mye moro! Deilig å kun ta hensyn til seg selv også! :-) Men det var mitt valg! - glad nå for de erfaringene jeg har, og glad jeg nå venter min første baby! gleder meg masse! :-) PS: Har forreste oppdaget en "rynke" strek på halsen... uff! ;-)
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Jeg er nesten like ung som deg (født tidlig ' 84) og må inrømme at det er litt snedig når 'eldre damer' (unnskyld - mener ikke at dere over 30 er gamle altså får sitt første barn samtidig med meg. Føler jo at de burde kommet litt lengre på en måte, siden de har hatt flere år på seg. Men man prioriterer forskjellig. Min mamma er 42, og jeg har en lillebror på 3,5. Litt rart det også i grunnen.
Gjest Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Jeg fikk barn da jeg var 17, 22, 24, 35 og nå snart 37....det eneste jeg ser som er forskjellen mellom disse tallene er min evne til å legge fra meg fordommer og heller være en åpen og reflektert mor. Jeg var nok som deg i 20-årene- og gremmes over det... Heldigvis ser jeg at det er mange fine, unge mødre inne på disse siden - du er nok ikke en av dem, Anonym.
Tjatjo Skrevet 22. september 2006 #13 Skrevet 22. september 2006 Kanskje ikke så rart at man ikke oppfatter ironien i et så lite gjennomtenkt innlegg =0/ Synes det var slemt jeg....og synes ikke det er noe rart om folk tar seg nær av det. Synes man heller burde forsøke å se det positive i de valgene folk tar, enn å tråkke på de for å kunne føle seg bedre selv. Tror mine barn uansett blir glad for å få muligheten til livet.... Eneste positive var at at du svarte på noe av kritikken....det viser i allefall at du ikke bare er innom her for å sette hormonene i kok =0)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #14 Skrevet 22. september 2006 Jeg har egentlig stikk motsatt oppfatning av hva hovedinnskriver mener. Jeg synes det er helt "ille" når man får barn så tidlig som når man er rundt 20 år...... Samboeren til broren til mannen min er kun 20-21 år og hun fikk barn nå nylig. Vi andre bare rister på hodet og synes at hun er bare barnet. Man merker det godt når ord kommer ut av munnen på unge folk. De er så utrolig umodne. Har så liten livserfaring. De tror de er voksne, mens ting de sier/uttaler seg om tilsier noe annet....
Vikki ;o) Skrevet 22. september 2006 #15 Skrevet 22. september 2006 Hmmm..... Hva var det som fikk deg til å skrive inn dette da???? Har det noen gang slått deg at ikke alle finner seg en type når de er 18, gifter seg og alt det der med en gang??? Noen prøver og feiler faktisk litt før de sitter igang. Noe som faktisk er det beste å gjøre!!! Og da går jo årene fort! Nei, 30 år er ikke for gammelt for barn. Mange jeg kjenner har ikke funnet den rette enda en gang, og de studerer, og de venter med barn av god grunn!!! Jeg fikk selv barn for tidlig, med "feil" mann, så det å vente til man er sikkert, er VELDIG LURT!
Vikki ;o) Skrevet 22. september 2006 #16 Skrevet 22. september 2006 Og dette var egentlig ikke stort bedre.....
Mooncake Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 HAHAHAHA... dette er det dummeste jeg har hørt! Hva er vitsen med dette innlegget om ikke for å vise hvor lite moden DU selv er til å få barn, eldre mammaer har i allefall mer horisont enn dette ... Andres valg i livet trenger ikke å være gale selv om du ikke er enige i de. Alle er vi forskjellige og det skal vi respektere. Tenk deg litt om før du legger inn et slikt innlegg. Det finnes sikkert kvinner der ute som ikke har fått alt til å klaffe selv om ønsket har vært å bli "ung" mamma (barnløshet/separasjon). Det er ikke utenkelig at du har såret noen, og hva er vitsen med det???
Femme Phoenix Skrevet 22. september 2006 #18 Skrevet 22. september 2006 Det største argumentet mot å ha barn tidlig i 20-årene er uten tvil ditt tåpelige innlegg, anonymn. Heldigvis vet vi at ikke du er noe "ekte" representant for unge mødre. Du har kanskje ikke så mange rynker men ikke så mange reflekterte tanker heller!
PrincessElisabeth Skrevet 22. september 2006 #19 Skrevet 22. september 2006 jeg må bare si at jeg fatter at du velger å være anonym. selv merker jeg svært mange som er fordomsfulle, jeg er ikke den yngste på bim, men absolutt en av dem. Men er det virkelig hus, mann og bil og økonomi som bestemmer hvordan du er som mor? Jeg bor sammen med mannen jeg elsker, vi har hus, vi har bil og vi har penger nok selv om studiene også kommer på siden. Det er mange måter å være rik på selv om pengene ikke fosser inn Forstår hva du sier, og respekterer din mening, min mor var godt over 30 da hun fikk meg, men nå er jeg adoptert og itillegg den minste de har. Allikevel er det opp til hver enkelt når de selv vil ha barn, om det er når man er 15 eller 45...Det jeg syns er ille er hun der på 62 som fikk barn...det er ille, ikke kvinner på 30...selv ville jeg ha barn tidlig, men hadde planer om å vente lengre enn dette, men så skjedde det bare, enkelte kan jo heller ikke hjelpe for at de får barn sent, alle blir ikke gravide like lett... Vær glad til for babyen du bærer frem, elsk den og vær den beste mor du kan være, ikke vær så opptatt av alle andre, det er ofte nok å se seg selv i speilet og se hva man selv kan jobbe med(jeg vet jeg har mye foran meg ihvertfall)
dansejentes mamma Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Joda ironi har eg, men ikkje ei einaste rynke sjølv om eg er 38. Det som undrar meg meir enn provoserer er at jenter opplever at eg ikkje har kome lenger enn dei når eg får barn no. lenger innenfor kva då? i å bli ferdig med barn, eller utdannelse? eller kariere? Det er klart at har ein ikkje andre mål i livet enn å bli mor har ikkje eg kome langt, men innanfor andre områder.... Og kva skal fylle livet etter at barna dine har flytta ut? Kva er ditt liv då? Synest holdningane passar best inn på 50 tallet. Iallefall ikkje i ei verd der likestilling skulle vere ein sjølvsagt ting. Lykke til vidare med livet.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #21 Skrevet 22. september 2006 Jeg vet ikke hvor mange barn hovedinnlegger har.... men... For mange har det også vært at nr 1 kom kjappt og nr 2 drøyde.... Mange rundt omkring sliter for i hele tatt å bli gravide. Man skal ikke stikke under en stol at alderen noen ganger kan ha med dette å gjøre også, men ikke alltid. Derfor er det idiotisk å legge innet slikt innlegg som sikkert kan såre en eller annen her inne.... Men det viser bare hvor umoden en 20-åring kan være i tankene sine....
tre@sko�fikk jente 1 dag over� Skrevet 22. september 2006 #22 Skrevet 22. september 2006 Den setningen med at "Det som undrar meg meir enn provoserer er at jenter opplever at eg ikkje har kome lenger enn dei når eg får barn no. lenger innenfor kva då?" antar jeg kanskje var rettet mot meg??? Med lengre mente hvertfall jeg at man var i en annen epoke av livet. Det jeg synes er rart/morsomt er at jeg, som er mye yngre, kan føle at jeg er på samme sted i livet som ei som er eldre. At vi tenker på det samme, har samme bekymringer osv. Altså jeg kan føle at vi er på samme alder, inntill man begynner å diskutere slike ting som hva man gjorde når man var ung og hvilke sanger som var kule når man var fjortiss osv - da oppdager man plutselig at det er litt forskjeller likevel.
guita Skrevet 22. september 2006 #23 Skrevet 22. september 2006 tja, hovedinnlegget var nok ikke det heldigste jeg har lest.. det er ingenting som sier at kvinner godt opp i 30-årene ikke kan bli perfekte mødre... men har likevel lyst å komme med mitt lille 'aber'.. Selv er jeg nylig blitt 25 og er blant de absolutt yngste jeg vet om som skal få/ har barn. Det jeg opplever er en slags diskriminering/ bli sett ned på når en velger å få barn "tidlig", i hvert fall i hovedstaden i miljøene jeg er, er det liksom et feilgrep, et anti-status symbol, å si fra seg friheten.. å få barn før man er 30. Jeg har i hvert fall følt det sånn, tøft å forsvare å få barn mens man enda studerer, er ung og enda ikke fått gjort alt en kanskje ønsker av reising etc. Så jeg må innrømme at jeg personlig er gått litt i forsvarsposisjon for de "unge" mødrene fordi jeg føler at man er gått til en ekstremposisjon på den andre siden, der det forventes at hus/karriere/bil/leve livet etc skal være unnagjort og på plass før en kan tenke på barn. Det syns jeg også blir feil...
svensen Skrevet 22. september 2006 #25 Skrevet 22. september 2006 Hei hovedinnlegger, Jeg vil tro at det eneste vi to har til felles er at vi er gravide samtidig. Hadde jeg vært gravid for 5 år siden eller mer (er nå 29) hadde utdannelsen min blitt avbrutt (studerte i utlandet), jeg hadde ikke bodd sammen med kjæresten min (vi bodde i forskjellige land) og jeg hadde ikke hatt noen kjente på samme alder med barn - faktisk ikke noen venner med barn i det hele tatt. Det kunne blitt en bitter opplevelse - selv om det selvfølgelig kunne gått veldig bra! I ditt tilfelle kan det være bra å få barn tidlig - i mitt tilfelle passer det nå (vi prøvde i halvannet år på kjøpet). Så ha litt respekt for alle de som treffer partneren sin litt senere enn deg, som tar en lang utdannelse eller som går arbeidsløs og derfor utsetter å få barn. Du er heldig som kunne velge å få barn tidlig, men det gjør deg ikke til bedre - eller dårligere - enn de som ikke kan velge slik. Jeg måtte le av innlegget ditt, men andre kan føle seg såret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå