Gå til innhold

Hemorrider - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en som ikke vil forsvinne, kjempevondt!

Noen som har noen tips? Har prøvd Scherioproct uten bedring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette skal jeg jammen svare på. spurte om det samme selv for noen uker siden. det er en del som er plaget av dette. og særlig mange etter fødsel.

jeg fikk dette problemet tilbake for tre uker siden, og selv om jeg har prøvd alt, så har jeg det fortsatt, og for min del har jeg skjønt at jeg ikke blir helt bra så lenge jeg er gravid.

Selv om jeg ikke er helt bra, har det heller ikke blitt verre, dette gjør jeg:

Når jeg er virkelig ille bruker jeg isbit på hemoriden, for da blir det lettere å få den inn i gjen, for det er viktig å putte de inn igjen (bruk plasthanske).

Selvsagt er kostholdet viktig, biola er utrolig bra, ta litt hver dag, jeg liker det ikke men tenker på det som "medisin". Drikk masse, og spis feberrik kost, blant annet mye frukt/grønt.

Beveg deg, ikkealltid like lett, men hjelper garantert på fordøyelsen.

Knipeøvelser er bra for å stramme opp bekkenbunnen.

Medisinsk grønnsåpe (kjøpt på apoteket) skal være bra, men jeg har ikke prøvd det selv.

Fordi scheriproct innneholder kortison (så vidt jeg husker) skal man ikke bruke denne kremen mer enn uke om gangen. Noen leder anbefaler å ikke bruke stikkpiller mens man er gravid, mens noen andre synes d ter greit, ikke helt enighet i dette. Alcos anal kan man bruke, den inneholder ikke dette.

Selv om jeg fra før har synes at scheriproct hjelper bedre bruker jeg nå alcos anal salven, det lindrer å smøre, selv om de ikke blir borte..

Et kjerrringråd er honning, som smøres på, men det høres liitt snålt ut, har ikke prøvd det.

God bedring!!!!

Skrevet

Takk for gode tips!

Jeg har tidligere klart å holde det i sjakk, spist mye musli og youghurt.

I tillegg har jeg rørt meg en del, men nå har jeg fått bekkensløsning og klarer ikke gå som før :o) Nå er det liksom full stopp, blir bare ikke kvitt det.

Skal prøve med isbit for å se om det kan hjelpe litt ihvertfall!

Skrevet

Det som har hjulpet meg er å vaske meg bak etter hver gang nr 2 er unnagjort, vannglass eller fukta papir duger! Så gjerne smøre på noe etterpå.

Lykke til, plagsomt det der..

Skrevet

Jeg har til tider vært plaget av det etter forrige svangerskap. Jeg har forsøkt mye, men det som faktisk har hjulpet meg er kjerringrådet om å smøre på honning! Jeg har smurt på (etter først en vask) morgen og kveld. Lykke til - håper du får bukt med problemene, for det er ikke godt...

Skrevet

jepp, kjenner meg igjen, hadde en kjempe en, større en to druer det er jeg sikker på.. også så innmari vondt, klarte ikke gå, stå sitt ligge, sove noen ting.. kjøpte krem på apoteker, men først ble den bare større... ble litt skremt ja...

også la jeg merke til at det ble litt bedre etter en varm dusj, så jeg dusjet i VARMT vann morgen og kveld og klinte på med krem, og da begynte det å hjelpe.. smertene ble hvertfall borte ( klarte ikke å putte den på plass inn i der den hører til for den var for stor), også etter 5 dager begynte den å krynpe bitte litt om gangen, men den ble mindre....

så etter en uke hadde jeg kontroll hos legen og måtte jo bare nevne den for henne og hun tok en titt og hun fikk nesten sjokk, så jeg fikk en resept på en krem og noen stikkpiller ( sto at man helt ikke skulle bruke det under graviditet, hvertfall ikke de første tre mnd men var man veldig plaget, så kunne man.. pgså ga hun meg beskjed om en mindre dose enn det som sto).

fikk aldri prøvd den da, for jeg turte ikke, pluss at den ikke gjorde vondt lenger,så jeg bestemt emeg for å vent enoen dager å se...

også har den etter det bare blitt mindre og mindre, og nå er den nesten borte. men du kan jo spørre legen din om hva han/hun synes? veldig flaut men som hun sa, hun var veldig vant til det.

så varm dusj morgen og kveld, med masse krem, og vask etter at du har hvert ordentlig på do... og mer krem da.

hjelper ikke det så snakk med legen din for det finner latså "sterkere ting":)

Skrevet

jeg hadde en ørliten en - en bitteliten, som var helt for j****...

men! på apoteket selger de en salve som heter så mye som "sink 10%", å den var heeeelt genial...

smurte på så ofte som mulig, pluss brukte aloe vera olje i dusjen. så! jeg slapp å gå til lege med mitt lille "problem" å den lille dutten forsvant på under ei uke...

ps. var ikke sikker på om de var en hemorid jeg hadde, så fikk mannen min å se, å han sa det så ut som om rumpa mi hadde fått en klitoris. så liten var den.. :) måtte bare le da... :)

Skrevet

jeg ogsa har vert plaget av dette og har provd alt av det som star her fra for og noe hjalp noen ganger og noe annen annen gang sa det er bare prove seg frem hva som hjelper for deg.

men et godt tips er a prov a unnga a bruke truse og hvis du ma bruke det sa bruk ikke trange og helst bomulltruser.

ellers er det a spise grovt og holde seg i bevegelse og nar du er pa do prov a ikke presse det ut, men la det komme ut naturlig for da gjor det mindre vondt og at du ungar at den blir storre..

Skrevet

Som nevnt tidligere: HONNING! DEt ble redningen for meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...