Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Hadde en krangel i går. Men om ikke det var nok. I dag når han skulle kjøre vesla på to så nektet han å bruke barnestolen. Mente barnestolen ødelegger skinnsetene i bilen hans som han skal selge. Bilstolen står vanligvis i min bil som er mye billigere. Betyr ikke et menneskeliv litt mer enn et skinnsete spør jeg? Men neida, dritsur etter masse overtalelse setter han inn setet. Vet han har kjørt masse rundt på henne uten sete. Som regel fordi han ikke gidder eller at setet ødelegger bilen hans. Er jeg en overfølsom hormonbombe eller er den mannen litt drittsekk?
Monemokk Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Det er det teiteste jeg har hørt: at stolen ødelegger setene.... snakk om tankegang - og hva om det engang skjer noe når han er ute på kjøretur uten bilsetet ??? HALLO ? Usikrede unger i bil liker jeg IKKE ! - og det er jo ikke ungene sitt ansvar heller.... Mannen din kunne kjørt ungen i din bil, og så kommet hjem og byttet bil ? Du er ikke på bærtur - HAN er definitivt det !
♥sjiga♥ Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 huff da! det kan dere løse ved å bruke et mykt pledd mellom de hellige skinsetene i bilen og barnesetet. da blir det ikke riper og barnet sikres likegodt. jeg syntes ikke det på noen måte er greit at han kjører uten å sikre barnet. hvor vidt han er en dritsekk eller ikke har jeg ingen formening om men når man er kranglevoren så blir alt noe å krangle om. og da er det som regel mer en en som krangler. er god på å kranle selv jeg men ser ofte i etterkant at mye kunne vært løst hvis jeg i stede lette etter løsninger på problemene i setede for å fortelle hvor missfornøyd jeg var og hvor håpløs han er som gjør slik og slik. men sånn er det med oss alle man blir opptatt av å få den andre til å forstå at man har rett og de har feil. istedefor å komme med forslag til løsning og sammen finne et alternativ. en annen gang kunne han kjørt din bil hvis deyt ikke er så farlig med setene der. om han syntes det er et alternativ da. jeg gir deg rett i at du måtte si i fra om at barnet skal sikres, men noen ganger blir slike kommentarer bare til en utløser istede for en påminnelse. jeg er ingen engel jeg er vel den største kranglefanten her, men ser likevel etterpå hvordan jeg kunne ungått krangelen og likevel fått det som jeg ville. må bare lære meg å se det noe før. det er aldri godt å skilles som uvenner.
#butterfly# Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 OI OI.. dette er da også noe å krangle om!!!?? Barnet må da sitte i et barnesete!!!!!!!!!!!!!!! Sånn er det bare!! Her i huset hadde ikke det vært noe å diskutere om så setene var laget av gull og rubiner. Nei, han samboeren din må jammen ta seg sammen, her kommer han til kort!! Lykke til. Du får sette han på plass!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Vi har skinnseter i vår dyre bil. 2 barnstoler er der nå og hvert øyeblikk kommer enda en bilstol som skal inn der. Ungene sparker med møkkete støvler i ryggen på setene foran. Spiser og drikker mat i bilen gjør de også. I den bilen herjer ungene fritt. Noe de også får mer lov av faren enn av meg :-) Når han kjøpte bilen så ba jeg han holde den ren og pen siden den var så dyr. Han lovte det på tro og ære. Men i den bilen er det ungene som regjerer :-))) Og som sagt, de herjer vilt. Til dags dato har ikke disse "dyrbare" skinnsetene blitt ødelagt. De tåler en masse. Møkkete er de, men det går av ved litt vask. Det må jo være mye viktigere at barna sitter godt fastspent enn at setene blir ødelagt. De kan tross alt erstates..... Nei, du får nok stå på ditt her. Vis han hva vi andre skriver, så ser han at du ikke er alene om å mene hva som er viktigst...... Lykke til!! En bil er tross alt bare en bil (selv om den kan koste veldig mye)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 han er en skikkelig drittsekk, og det er utrolig at han i det heletatt kan finne på å kjøre barnet rundt uten bilsete.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Til anonym over her Greit at alle bør sitte i sete, men resten av det du beskriver gir meg frysninger! hva med å lære barna litt om penger og verdier??? Dere må ha veldig god råd som lar barna herje sånn i bilen! Her hos oss lærer de at en bil koster masse penger å at vi må være forsiktig! Spise og drikke i bilen, er IKKE lov! Å ikke blir det oversett hvis de sparker i setene heller! Jeg har en far som er bilentusiast og ble oppdratt sånn selv, og fikk ikke ta på vinduene engang fordi det så stygt ut! Greit at det finnes en mellomting, men jeg vil hvertfall at mine unger skal kunne å oppføre seg. Tenk om de skal sitte på med noen andre en gang, som faktisk verdsetter bilen sin litt mer, og trasher like ille som hos deg? Huff.....
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Jeg synes du skal vente på ham med kevlet klart i dag. for en EGOISTISK DRITTSEKK. Det er virkelig alt jeg har å si. Hormonfyllt som jeg er nå, hadde jeg gått løs på de dyrebare skinnsetene hans med spraymaling eller latt katten min kose seg litt med dem, så hadde han ikke trengt å bekymre seg. Å NÅ ble jeg sinna nå. SKINNSETER viktigere enn JENTUNGENS LIV??? ARGH!! Det er IKKE deg det er noe galt med.
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 22. september 2006 #9 Skrevet 22. september 2006 det der er både ulovlig og farlig. Synd han ikke ble tatt av poltiet så hadde han fått en sviende bot og forhåpentligvis en tankevekker!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #11 Skrevet 22. september 2006 Det er faktisk straffbart å ikke sikre så små barn i form av barnesete.... Sjekk sidene for trygg trafikk!
linneagudmundson Skrevet 22. september 2006 #12 Skrevet 22. september 2006 Luuuuugn... missförstå mig inte nu, klart att barnet ska ha sätet, MEN han är Inte sinnessjuk, han är bara en orolig man som inte vet bättre och som har lärt sig att ta vara på saker sina. kanske hade de lite pengar när han var liten? pappa min är likadan och det har tagit lång tid att förstå att det int ehar med brist på kärlek att göra, det bara grumlat förstånd, och det faktum att de inte hinner ikapp vissa - enligt oss - "naturliga" känslor. litt umoget kanske men han må också få tid på sig. förr hade ju inte en människa bilbälte. han kanske är uppfostrad så? om han Trodde att det var livsfarlig för barna erat så hade han ju aldrig gjort så, förstår ni vad jag menar? gör nåt konstruktivt av det hela typ att lägga in en handduk under sätet. eller fråga om ni ska åka och be en bilhandlare om tips för speciella skydd av sätena, det tycker han kanske är intressant. så visar du att du förstår hans syn på saken så slipper han bli så sur. lykka till! ps. så bra att du inte gav dig utan lyckades övertala honom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå