Gå til innhold

twilight, anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer? Her er jeg hjemme med sykt barn _en_ dag, og dere erstatter twilight-tråden med aktivitet på en rettskrivingspirketråd? Burde jo ha skjønt det, men... Og hurra for den, forresten, en av tingene jeg har elsket med twilight-damene er at de KAN SKRIVE NORSK!

Men er tilbake i dag, og vil gjerne ha selskap...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er jeg - en rettskrivningselskende twilight-dame som er hjemme fra jobb idag, men med god tilgang på internett og skummamelk (mitt hittil største svangerskapskick) :)

Skrevet

Skummet melk? Uten cookies eller sjokolade? Du _er_ en sunn og riktig-spisende gravidøse. Bruker kun melk i teen, jeg, men velger å tro at jeg får i meg nok kalsium gjennom overforbruk av ost. Kan desverre ikke skylde på graviditeten engang der, har vært håpløst ostoman i mange år...

Nå så jeg for meg avvenningsprogrammet, hvor man må skifte ostetype til noe man ikke liker, kun skjære osteskiver med venstrehånden (Ja, jeg er høyrehendt) og bare spise ost _etter_ at man har gått fire runder rundt huset først... Håper noen snart finner antioksidanter og hypervitaminer i over-lagret edamerost!

Skrevet

Jeg har vel kanskje spist mer enn min dose med brie dette svangerskapet ja... hehe....... jeg elsker også god gammeldags hvitost (norvegia), helt fersk. Når vi skal ha pizza eller noe så kan jeg maule store mengder revet ost..... så du har min fulle forståelse!

ang. skummamelk så følte jeg meg litt lite lur igår... jeg og mannen var på butikken og handlet litt, og jeg hadde så lyst på melk. Kjente jeg fikk vann i munnen. Den teite dustebutikken hadde bare lettmelk på småbokser, og bare store bokser med skummamelk. Så jeg fant ut at jeg fikk holde meg til jeg kom hjem, og drikke der istedet. Men etter vi hadde betalt og mannen sto og pakka varene, greidde jeg overhodet ikke styre meg, jeg rev melkekartongen åpen og drakk halvparten på styrten. Fikk et par rare blikk av kassadamen....... ble litt flau etterpå, men jeg greidde faktisk ikke å la være, det var SÅ godt med melk!

Skrevet

Jeg er også overstadig glad i melk om dagen, men så tror du ikke kantinedamen hadde kjøpt inn feil da.. Og hadde bare H-melk i dispenserne. Fysj og æsj, det smaker jo fløte, jo! Ååååå..Nedtur!

Skrevet

Synes jeg ser deg - men bare sett magen godt ut og be dem tenke over hvor flink og sunn du er som drikker melk, ikke cola! Som grundig gravid har du lov til det meste:)

Jeg har jo fortsatt få morsomme lyster, osten er jo som sagt en konstant faktor i Casa SpongeBob. Har spist mye epler i det siste, men det tror jeg mest skyldes at LT er helt gal etter eple for tiden, og vi stort sett deler dem. "Appelil", som han sier, det finnes mye godt i butikkene nå... Og så har jeg omsider fått lyst på fisk igjen, da, men rent kjøtt er fortsatt bleurgh. (Mistenker forresten at det kan ha mer med kvaliteten på kjøtt her i landet å gjøre, i Køben fråtset jeg i kalv og hjort uten tanke for at det var ekkelt.)

Men du har hjemmehelg? Lang sådann? Så herlig...

Skrevet

Lang hjemmehelg her ja, deilig :) Neste uke jobber jeg mandag til onsdag, og får eeenda lengre helg. Men jeg har så vondt i hånda/arma mi at jeg overhodet ikke har dårlig smvittighet for å være sykemeldt. Det blir bare korte økter med nødvendig arbeid her i heimen før jeg må ta pause på sofaen igjen. Lurer på hvordan resten av svangerskapet skal gå egentlig når jeg er så hoven og har så vondt allerede i uke 25 :(

trøst?

trengs....

Skrevet

*klappe ka-ping FORSIKTIG på vond arm*

Skulle gjerne bidratt. Har selv vært kjempeflink svamp den siste uken og slappet mye av, og har dermed mye mindre vondt i bekkenet/halsbrann osv - det er jo sant at "å være gravid ikke er noen sykdom", men det er nå sørenmeg en påkjenning for systemet likevel! Synes du er fornuftig som har skaffet deg sykemelding og skal permisjone tidlig (nytt verb!) - det høres lurt ut. I alle fall hvis du skal unngå fullt så mye plager som sist, og det er jo klart et mål! Er det så mye nødvendig arbeid i heimen, da? Strengt tatt nødvendig, mener jeg?

Skrevet

hehe ja det er faktisk litt nødvendig arbeid som må gjøres. Har en mann som ser på husarbeid som fullstendig bortkastet siden han selv ikke roter (!), og jeg kan ikke sitte og se på at huset blir mer og mer rotete og skittent.

Men det viktigste idag er å begynne å rydde ut av de to skjenkene på spisestua, de som sto igjen etter de forrige eierne. Den ene skjenken skal mamma få, den andre skal vi beholde, men flytte ut i entréen (merk riktig bruk av accent ecu). Innholdet skal deles - noe sparer vi på, noe skal vi sette til garasjesalg. Mamma kommer og hjelper meg i ettermiddag og jeg vil klargjøre mest mulig til hun kommer. Spisestua må være mest mulig klar nå så den kan brukes til noe fornuftig mens vi pusser opp kjøkkenet. Det skal jo være ferdig til jul... *grøss*....

takk for koseklapping på vond arm forresten :)

Skrevet

Hei twilight-damer!

Har ikke vært her så lenge, men kanskje jeg kan få høre litt til hos dere siden jeg har termin 1/1-07? hvis jeg får lov da selvfølgelig... :)

Skrevet

(det var det med rettskrivning da...))

Skrevet

klart du kan, velkommen til the twilight zone!!!

her er tråden for oss som ikke helt føler at spørsmål av typen...

- det kommer noe ut av puppen min hva kan det være er jeg normal

- jeg er i uke 16 men ingen symptomer er jeg fortsatt gravid

- hva er slimproppen og hvordan ser jeg at den kommer

- jeg skal til stripping imorra er det vondt

...er litt utafor vårt interesseområde.... altså - ikke helt hjemme på 2.tri, ikke helt hjemme på 3.tri, men HELT hjemme i the twilight zone :D

Skrevet

Velkommen, velkommen - nyttårsbarn på deg?

ka-ping, mener du at du har en mann som ikke roter, eller som _mener_ at han ikke roter? Gubben dro til byen tirsdag, var det vel, og de som har vært innom onsdag og torsdag har alle kommentert hvor ryddig det er hos oss...

Du får appellere til hans mannsfølelse og påpeke at siden du er så svekket av at HAN har gjort deg gravid får han hjelpe deg å rydde opp i _ditt_ rot. Alle triks er lov så lenge det gir gode resultater!

Skrevet

jippi! :)

Gjett om jeg har fått høre mye om rettskriving i oppveksten! foreldre som begge er norsklærere i ungdomskolen kan bli litt i meste laget for noen og enhver... skulle alltid rette hjemmestil og sånt før jeg fikk levere det på skolen.. Er jo noen år siden nå, så jeg kan nok ikke garantere at det ikke dukker opp en og annen skriveleif.. :)

Skrevet

Han mener selv han ikke roter ja. Tullekoppen.. Men herregud - golvet blir jo støvete uansett om det er jeg eller han som legger ting på bordet?!?!?

må finne en måte å få ordning i denne husarbeids-saken på ja. akkurat nå går det jo på helsa løs faktisk.

Skrevet

Nyttårsbarn, ja kanskje det.. heh.. har sagt til mamma at vi feirer jul hos dem i år, og det er ca 12 mil unna sykehuset "mitt", hun ble litt blek.. nervøs type! ser egentlig ikke det store problemet jeg. Ungen kommer når han/hun er klar til det likevel.

rydding: her hjemme er det vel såkalt rent nok til å være sunt, men skittent nok til å være hyggelig. Prøver å unngå det store kaoset på tross av en vilter 2åring som ikke har rydding som hobby (hvem har vel det egentlig..) Når er dere klare til "verping" da? :)

Skrevet

Ka-ping: sliter du med mann som ikke rydder?:) Dette er mellom oss siden du kjenner min samboer, men han er litt sånn han også. Han tror for eksempel at når han har tatt ut av oppvaskmaskinen så går de skitne tallerknene på benken oppi helt selv.

Skrevet

Har termin 25. januar, så jeg er (la meg tenke) 22+ noe i dag. Må vel kanskje få avtalt neste JM-time? Ikke-hysterisk annengangsgravid her, har også to-åring uten rdding som hobby (selv om vi arbeider hardt med å legge inn rydding som del av sengetidsritualet) og en mann som underlig nok ikke roter. Tror tankegangen er at så lenge han vet hvor ting er (f.eks midt på spisebordet, på tredje uka...) så er de ikke "rot".

Har forresten 24 mil til sykehuset uansett. så satser på lokal fødestue. Fjellet i slutten av februar i ambulanse frister lite, helikopter enda mindre. Men lokale fasiliteter? 17 km, det burde jeg jo klare på spark bare veene er kraftige nok:)

Skrevet

min samboer har en utrolig evne til å overse noe rot, men går bananas over enkelte ting som liksom bare MÅ være i orden- dette gjelder for eksempel oppvask, der kan det ikke være mye på benken før han blir rastløs. Han vasker opp da, men blir samtidig utrolig sur og grinete så jeg prøver å få unna det verste selv. om stua flyter over av leker og klær bryr han seg derimot ingenting om.. raringen min..

Nå ble jeg fryktelig trøtt. Søvnbehovet mitt har liksom økt på den siste mnd. tror jeg skal benytte sjansen til en lur nå som jeg er alene i huset (med unntak av rørleggeren som fikser nytt bad til oss, men han får bare synes jeg er rar som sover om dagen ) snakkes!

Skrevet

snart mamma til lille hopp: sov godt, drøm søtt :) Selv skal jeg benytte den sjeldne alenetida mi til et deilig, varmt bad!

Hanne: de er nok ikke HELT ulike de mennene våre gitt.... SpongeBob sin virker også litt i samme gata. Hva skal vi gjøre for å få oppdratt dem egentlig? hm...

Spongebob: lurt å legge inn litt kveldsrydding som rutine. Her i huset er det mer kveldskos som står på plakaten pga litt urutinert hverdag med pendling, men vi legger inn litt rydd når vi kan :)

Skrevet

Bad... Hadde planlagt det i går jeg også, men sovnet på sofaen i stedet. Så utrolig lite stilig å våkne på sofaen kl 0130 med linser i øynene og vond nakke... Tok meg nesten to timer å sovne etterpå, kanskje fordi jeg allerede hadde fått tilnærmet en normalnatt?

Leggerydderutinen er inspirert av barnehagen, alle mammaers gode venn. Men de hadde ingen gode tips om hvordan man skal få mannen i huset til å gjøre det samme - lurer på hvorfor? Kjente meg utrolig igjen i det med oppvaskmaskinen, men her er problemet at vi har en sånn bitteliten "bordmodell". Når det så er fullt på oppvaskbenken putter elskede mann to-tre av de store tingene inn i maskinen og setter den på - så setter han seg lykkelig i sofaen, for da har han jo tatt oppvasken! Koppene/glassene/fatene/bestikket som står igjen kan man jo ta senere...

Og hva var det med det som samler seg i utløpet i kjøkkenvasken?

Skrevet

Mannen min setter oppvasken på benken - med matrester i. Når det har gått noen dager (og jeg a) i protest har latt være å ta det, eller B) er i Trondheim på jobb) så skyller han av og til ut av gryter/fat, men det som da blir skylt ut av nevnte gjenstander er ikke særlig flytende lenger, og legger seg i morsomme mønster nederst i vasken, der vannet EGENTLIG skal renne ut...

ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!!!

Tror jeg flytter ut jeg.

Mitt store håp (som jeg klamrer meg til - urealistisk eller ikke) er at det skal bli lettere å holde orden på et nytt, fint kjøkken som VI har bestemt layouten og utseendet på :) Det har faktisk fungert hos mine foreldre, for første gang på 27 år er min far faktisk nøye med åholde kjøkkenet ryddig!

Skrevet

Så Drømmekjøkken-reklame i går (legitim bruk av bindestrek?) og tenkte på deg:)

Godt våre menn har en del andre kvaliteter, da! Og det var den kvisete kokke-lærlingen vi måtte få installert i en krok på kjøkkenet - på proffe kjøkken er det jo de som står nederst på rangstigen som tar de jobbene der. Grave ut av sluken, skure inntørkede panner osv... Eller kan man lære sine uskyldige barn at dette er den morsomste leken i hele verden? "Holde kjøkkenet prikkfritt"-leken?

Det verste er jo at jeg elsker mannen min uhemmet allikevel, og faktisk aldri har tenkt på å flytte ut pga rydde-uenighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...