Gå til innhold

Huff...nå har jeg mest lyst til å gi opp hele ammingen...og gutten er bare 3 mnd :(

Anbefalte innlegg

Han er så urolig når jeg ammer...Bare slipper puppen hele tiden, og vrir seg. Ok når "spruten" kommer for fult, men når den roer seg blir han utålmodig. Dette fører til at han sikkert ikke gjør seg ferdig heller-så han spiser hver 2.time. Merker det blir mer og mer slitsomt. Har mest lyst til å begynne med mme...men vil jo fortsette ammingen...så har et lite "dilemma". I alle fall slitsomt når en har større søsken og som trenger tid med mammaen....

Fortsetter under...

prøv å massere brystet mens du ammer slik at du hjelper melken ut.. kanskje han får luft i mgen hvis det kommer mye på engang . prøv å amm han i mer oppreist stilling så kommer luften lettere opp.

Noen ammer gående i ringslynge - det funker når min er urolig har litt puppenekt. Gå inn på tettinntil.com

HI her...

Jeg har prøvd å gå mens jeg ammer og, men det fører til mer skriking... Har prøvd å sette meg på et mørkt rom og....men til ingen nytte...

I dag har lillegutt vært helt umulig, bare skreket og vridd seg unna... Så nå det siste måltidet ga jeg 50 ml mme etter ammingen, og han slukte den. Etter det var han sååå fornøyd-noe han normalt ikke er etter et måltid... Nå har han sovna og-har ikke sovet noe særlig heller i dag. Så tror jeg skal begynne med litt erstatning i tillegg, og heller prøve å pumpe meg innimellom hvis det nå går opp mot 4 timer i mellom (så kan jeg se om jeg ikke får opp produksjonen litt). Så kan jeg gi han det jeg får pumpet?!

Det du opplever er puppenekt/brystvegring - kanskje du bør ta kontakt med ammehjelpen - i allefall bare for å få støtte og evt flere gode råd - mange av dem har følt dette på kroppen selv!

Jeg har bare et godt råd til deg; RING AMMEHJELPEN. Jeg var også nær ved å gi opp av samme grunn, men fikk utrolig gode råd av "ammedamen". Det er vel verdt et forsøk?

Lykke til :-)

Annonse

HI her.

Takk for svar alle sammen :)

Nå virker det faktisk som vi er kommet over den verste "kneika". Skal ikke juble for tidlig, men i dag har det faktisk gått veldig bra!!! Er glad jeg ikke ga opp. Godt å lese at det er andre som har hatt det likt. Så takk for gode råd...

Jeg prøvde å ikke stresse med det. Hvis han bare tullet tok jeg han bare bort, og prøvde heller senere. Tror det hjalp. Fant ut at det verste var vel egentlig når jeg stresset meg opp selv, det merket nok gullet og...

Hva er det som er et dilemma her?

Hvis det er slitsomt så er det bare å begynne med morsmelkerstatning.

Jeg føler at amming og god mor har blitt synonymer, og hvis man ikke ammer så er man en dårlig mor. Hvem er det som har satt den ideen i hodene våre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...