Gå til innhold

Fødselspenger. Helt forvirra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har hørt at man må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd for å ha krav på fødselspenger. Er nyutdannet sykepleier og fikk ikke begynt å jobbe før i juni. Har da regnet ut at jeg må være i jobb til i november. Problemet er bare at det ikke går i og med at jeg har termin 20 november...og får da ikke jobbet den mnd. Noen som vet om skolepraksisen jeg hadde før jeg startet å jobbe teller? Siden jeg var i jobb selv om jeg ikke tjente noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det bare er inntektsgivende arbeid som teller, men om du tar en tlf til trygdekontoret så får du vite sikkert. Lykke til:o)

Skrevet

hei

det stemmer som hun over skriver, at det er bare arbeid med pensjonsgivende inntekt som gjelder... desverre. :( men ring for sikkerthets skyld.. kan jo være det går an å få ordnet på

Skrevet

Det stemmer nok dessverre slik de andre skriver. Du har ikke mulighet til å "mygle" til deg en måned da? Du kjenner ingen selvstendig næringsdrivende som kunne gitt deg en "inntekt" for mai for eksempel?? :-)

Skrevet

Leste nettopp en plass at en får utbetalt det en hadde i siste mnd før permisjon hver mnd.... Trodde de regnet gjennomsnittet av de 6 beste av de 10 siste mnd jeg.. Ble skikkelig deppa når jeg leste dette. Har vært sykemld siste mnd og gått ned en del i lønn pga det.(mister kveldstillegg og slikt når en er sykemld) Noen som vet om dette stemmer???????

Skrevet

Hvis du har jevn månedsinntekt fortsetter du å få den inntekten du hadde i måneden før permisjon. Hvis du har veldig varierende månedslønn pga skiftarbeid, kanskje også sykemelding regner de ut et gjennomsnitt av de 6 beste månedene.

Skrevet

Har du ikke jobbet 6 av de siste 10mnd mener jeg de tar et gjennomsnitt av de siste 3år slik at du får et best mulig utg.pkt. Jeg har fast jobb og da tar de utg.pkt i inntekta den siste mnd.så lenge den er den faste "vanlige" mnd.lønna.

Ring Trygdekontoret å hør ut,lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...