Gå til innhold

Hvordan går det med uke 39....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg er sosionom. Er du også? Hva jobber du med da?

Jeg jobber i somatikken på sykehus, men synes det er veldig kjedelig. Har jobbet i psykiatrien og på sosialkontor før som vikar. Og nå blir det en ledig stilling på sosialkontoret jeg tidligere jobbet på så jeg har søkt på den og håper jeg får den idet de kjenner meg og sjefen faktisk ringte meg og ba meg søke...

Er jo litt i tvil om jeg skal bytte jobb idet jeg plutselig kan bli gravid nå da, men har litt lyst til å være "egoistisk" og ta jobben uansett om jeg er/ snart blir gravid eller ikke. Hvis ikke får noen andre den, og det er kjempevanskelig å få jobb noe sted med mindre man er kjent så jeg vil liksom ikke la sjansen gå fra meg heller...

Har du noen tips til hva jeg bør gjøre kanskje?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gangen min her inne på forumet. Jeg hadde positiv EL-test 10. september, og venter TR (som jeg håper ikke kommer) på mandag. Når kan jeg teste? Jeg har harr stikninger i magen siden mandag og er i koma (helt usedvanlig trøtt). Vi har prøvd siden i februar, og jeg hadde blitt så utrolig glad om vi fikk en positiv test nå!! Har dere andre symptomer - har dere noe utflod (konsistens, farge)? Hilsen spent

Skrevet

Hei igjen!

Jeg synes du skal søke stillingen. Du skal sikkert jobbe en stund ut i svangerskapet (når det kommer)og kanskje etterpå også. Det er viktig å trives i jobben.

Jeg har jobbet med rus/psyk og i barnevernet før jeg begynte i jobben som miljøkoordinator på en videregåendeskole. Da jeg beg i denne jobben, som er et vikariat, søkte jeg perm i bv.tj. De ga meg 20 tusen mere i lønn, men ga meg ikke perm, så jeg sa opp. Noe av grunnen at jeg turte dette, er nettopp av den grunn du nevner,at hvis man er litt kjent får man jobb. Jeg har et stort nettverk i kommunen og innefor flere etater, så jeg tror helt sikkert jeg får noe annet hvis jeg ikke blir lenger en vikariatsperioden.

Søk du, med god samvittighet.

Skrevet

Takk for råd lal69:o) Håper det ordner seg med jobb for deg også. Man må være litt vågal for å få en jobb man trives i også, fast stilling er ikke alt har ihvertfall jeg erfart, her jeg sitter i min nåværende kjedelige jobb... Og sosm sosionom kan vi jo jobbe i flere type jobber, så jeg synes det er viktig å prøve litt forskjellig og ikke gro fast i en jobb man er lei..

Miljøkoordinator på v.g.skole ja, det hørtes spennende ut! Har du kontakt med "problem"-ungdom og ungdom som vurderer å slutte på skolen etc. da, og veileder dem i valgene deres?

Jeg har allerede søkt på stillingen jeg, så jeg får ta det litt som det kommer hvis jeg blir tilbudt den:o)

Hvor lenge har du prøvd å bli gravid da? Har du barn fra før? Er du født i -69? (jmf nicket ditt). Hehe, ble litt nysgjerrig nå som jeg traff en annen sosionom her inne vet du:o)

Jeg er født i -77 og har ingen barn fra før. Bor på sørlandet, men kommer fra Hedmark. Har prøvd i 1/2 å bli gravid.

Skrevet

Oh yes! Leter og leter men alt jeg finner er magesmerter og at jeg må tisse rett som det er haha!

Kan ikke huske at symptomene kom så tidlig med nr 1 så tviler på at jeg er det nå!

Skal teste neste fredag jeg.

Skrevet

JIPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har fått brev fra sykehuset i posten i dag om at jeg har fått 100% FAST stilling som sykepleier:D Jippi!!!!

Skrevet

Merker ingenting!

Forrige periode, som var min 1. pp, merket jeg mange symptomer, he, he... Tror nok jeg har en god evne til å innbile meg ting.

Skrevet

hmmm... symptomer og symptomer fru blom! siden jeg tok min andre runde med dobbel pergo denn pp tror jeg nok heller det er bivirkninger av den jeg kjenner... men hvem vet? man kan aldri være for sikker...

Har ikm senest neste torsdag (dag 35, så hvis ikke tanta har dukka opp innen mandag, kan det hende jeg må brenne av en digital cb jeg har liggende i skapet...)

Skrevet

Jeg testet POSITIVT i dag tidlig! Rar følelse. Veldig lykkelig!!!!! Jeg forventet mensen førstkommende mandag...

Skrevet

Gratulerer til Diosa! For en fantastisk start på helgen!!!

Jeg verker veldig i korsryggen, håper jo at det er et tegn på graviditet, men tror nok det er fordi mensen kommer. Har IKM tirsdag/onsdag!

Skrevet

Gratulerer så mye!!!!

Synes dagen i går gikk fort og i kveld skal vi kose oss med taco og film ås jeg håper denne dagen går fort også, besøk i morgen, men så spørs om jeg klarer å holde meg fra å teste på nytt da...! Var dritkvalm i dag tidelig, klør på brystvortene og stikker i brystene, merkelige stikninger helt nede i magen, fysen på honnikorn, humørsvigninger... Er veldig spent, men er jo noen dager igjen til IKM på mandag/tirsdag fortsatt. Krysser fingrene for hele gjengen!

Skrevet

Ømmere pupper enn tidligere i uken, fortsatt press på magen, men mindre murringer.. Litt mer kvalm/uggen og må tisse litt hele tiden.. Fy så innbilt gravid jeg er blitt! Og enda 6 dager igjen til testing!

Skrevet

Gatulerer så mye Diosa med positiv graviditetstest. Så utrolig koslig.

Når hadde du IKM ?

Nå er vi mange spente her. Dagene går og uka nærmer seg.

Jeg er veldig trøtt for tida og har sovet 12 timer. Litt småkvalm og stikkinger nederst i magen. Kan jo være mensen som kommer ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...