Gå til innhold

Bade i badekar...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ok? Er i uke 8 nå, og leser jo om alt mulig man skal/kan - Ikke kan/ikke skal under en graviditet! Mener å ha lest at å bade i badekar er og noe man bør unngå under sv.skapet pga infeksjoner o.l??? Men er det sant da? Er vel ikke farlig å bade? Har en 1-åring som jeg ofte bader med, men må jeg slutte med det nå? Eller er det ok å bade under graviditeten???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du trenger å bekymre deg for akkurat det. Jeg har badet masse i badekar og har ikke tenkt et sekund at det skal være farlig på noen måte. Det fins da grenser for hva man skal slutte med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst de første seks ukene etter mann har født pga infeksjonsfare. Tror ikke du skal være redd for å bade, bare kos deg og slapp av..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er helt ok å bade i badekar, men man bør ungå masasje bad, pga at man kan bli plaget med bekkene under en graviditet.. det sa jordmor til meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steker barnet....ha ha...det er vel ikke så stor sjangse for det. Hvis man bader i varmt vann lenge kan man noen ganger bli litt vel overopphetet, også når man ikke er gravid. Men når man er gravid blir man enda fortere overopphetet. og når mamman er overopphetet er babisen det også..det kan være skadelig. samme man må passe seg for når man soler seg i solarium. men det er vel verst de sisste mnd. så da er det vel bare å bade og kose seg i litt kjøligere vann enn vanlig for dere heldiggriser som har badekar.....snufs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å slutte med bad og lange dusjer i mitt forrige svangerskap fordi barnet fikk så utrolig høy puls av dette. Du merker selv om du blir kvalm. Dette var i slutten av svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kopiert fra gullsmokken

 

Du kan bade så mye du vil i badekaret ditt hjemme. Helt frem til vannet går. Du kan ha ganske varmt vann også uten at det gjør noe. I Finland tar de jo badstu uten at det er farlig der.

 

Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...