Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Hvorfor er det vi ikke skal løfte ting egentli? Og er det en "vekt-grense"? Er i 16. uke nå, og har egentlig løfta "ting" hele tiden.. mye barn... Er det på grunn av ryggprobklemer eller andre ting vi ikke skal gjøre det? Bare lurer.. og blir glad for svar!
Krølle79 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Hei.. Jeg har hørt at det er fordi slimproppen kan løsne ved for tunge løft, men jeg aner ikke hva som menes med "tungt".. Kanskje noen andre har svar?
mayaya Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Jeg har lest noe sted at det er pga ryggplager og bekkenløsning. Man kan løfte som før, men stoppe når du kjenner at det tar i på ryggen, eller med en gang om det er vondt. Jeg har en veldig fysisk krevende jobb med mye løft o.l., men legen sier det er helt trygt så lenge jeg ikke plages av det når jeg utfører det.
Leola Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Det er som mayaya skriver. Det er pga rygg og muskler. Det kan ikke sette igang noen fødsel eller noe sånt. Så lenge du har et normalt svangerskap kan du løfte som du vil, bare du kjenner dine begrensninger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå