Gå til innhold

barnehage til 5 mnd jente

Anbefalte innlegg

Lurer på å søke barnehage plass til min 5 mnd gamle datter 2 dager i uken.

Bor nemlig på gård, å det er mye å jør. Så mannen trenger litt hjelp.

Noen som kan si meg om en mister permisjons penger på å ha barnet i barnehage??

Skal jo ikke begynne å jobbe i den vanlige jobben min. Bare hjelpe til litt hjemme...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6401952-barnehage-til-5-mnd-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst?

Klarer han seg uten din hjelp når du er ute i jobb, klare han det vel uten din hjelp nå også?

Ikke det du spurte om, men.....

Dette er en tid du aldri får tilbake og strengt tatt er det vel ikke mange barnehagene som har så mye å tilby en liten en på 5 mnd!!

Synes det er litt drøyt å sette en 5 måneder gammel baby i barnehage. Forstår at dere kan ha mye å gjøre, men synes det er feil å sette en baby til livs hvis dere egentlig ikke har tid til henne! Er en verdifull tid du aldri får tilbake, og kan bli tøft for henne å bli satt bprt to ganger i uken når hun er så liten. Ville heller brukt penger på å ansette en som kan hjelpe mannen din da!

Og, ja, mener du ikke holder reglene de setter for permisjon da, så da mister du vel litt eller hele lønninga di.

Annonse

jør?.......gjør kanskje?

Kanskje du skulle tenke på babyen. Så får heller du kjede deg litt.

Eller hva om mannen er litt sammen med barnet så kan jo du kose deg med kyrne? Du slipper å kjede deg og pappa får litt tid sammen med den lille. Er jeg ikke lur?

Seriøst eller? du burde kanskje ha tenkt litt mer igjennom valget ditt da du skaffet deg et lite barn. kjedelig å gå hjemme er VIRKELIG ikke grunn nok til å sende en liten baby på 5 mnd i barnehage. Skaff dere heller noen koselige mor/baby aktiviteter å gjøre! Du mnå da ikke finne på å sende h*n i barnehage! HALLO!!!!!!!

Annonse

• 3 uker senere...

Du ammer vel ganske ofte? dette høres ut som en spøk, hvis ikke tror jeg du skal ta kontakt med helsestasjonen og be om en samtale. Du har en liten baby, som trenger ro og stabilitet. Du kan vel være med i barselgr., gå på babysvømming eller trene, hvis du kjeder deg så fælt. Du får ikke barnehage plass med mindre barnet fyller ett år inneværende år, en så liten baby har selvsagt ingenting i en barnehage å gjøre...Jeg har tre barn selv, minstremann er nå to år og vi har bestemt at vi ikke skal ha flere barn. Skulle gjerne skrudd tiden tilbake og vært hjemme med en baby på 5 mnd. Stakkars deg og stakkars babyen din som ikke har en mor som vet å nyte tiden sammen med seg. Barnevernssak?

Ehhh, barnevernsak?! Her prater du vel om noe du ikke har peiling på? Jeg jobber i barnevernet som saksbehandler, og hadde henlagt saken hvis problemet "bare" hadde vært at moren ønskte barnehageplass til babyen sin.

Ja, å skulle sende babyen i barnehagen strider litt mot oss nybakte og mammafrelste mødre sin virkelighetsforståelse. Men dog, vi er ikke alle like ser'u, og noen vil kunne priorieter annerledes, uten at det er omsorgssvikt av den grunn. Hvis det er fakta til hun HI, så ønsker hun mer deltakelse i gårdsarbeidet, men tenk dere på alle de som er i det øvre siktet her i samfunnet. Mange velger jo å ha pass til babyen slik at foretningslivet kan fortsette så snart som mulig etter barsel. Det er det ikke mange som roper ut høyt om. Hvorfor det da, mon tro? Er det noen forskjell? Au-pair til barn på halvår, eller barnehage? Hmmm, hva er værre enn værst? Og hvilken mor er dårligst? DET skal ikke jeg sette meg til å bedømme hvertfall, jeg vet bare at det ikke er noen barnevernsak i seg selv!

Du har vel alt bestemt deg for hva du vil gjør men vil svare fordet. Du fikk så mange negative svar, her er et positivt ihvertfall. Om dette er noe du føler er riktig for din baby så hvorfor ikke. Ingen skal komme å fortelle deg hva som er rett å galt! Er gravid med nr to å kommer å søke deltidsplass fra h#n er 6 mnd pga skole. Ser ikke noe galt i det. Var i fjor to bebier på 4 og 5 mnd i barnehagen til dattera mi, de har det så bra som alle andre! Ikke hør på hva alle andre syns å mener, gjør det som er rett for deg å din familie! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...