ainamamms Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Er det noen her inne som sliter med det samme som meg? Når jeg hoster, ler, nyser eller tar en litt for brå bevegelse så slippes det litt urin ut! er det noen her inne som kan gi meg noen gode råd? er litt lei av å vaske meg nedentil 4 ganger om dagen for ikke å lukte urin
-Marte-Even&BabyMagen;D Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Kan si jeg har det samme problemet som deg vet selv ikke hva jeg skal gjøre.. Har kjøpt truseinlegg.. Det hjelper vel litt..
-Marte-Even&BabyMagen;D Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Har hørt at Tena L. Har kommet med et mini urinveisinnlegg elr hva det heter.. men har ikke prøvd det...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Jeg har også urinlekkasje, ganske mye tror jeg. Jeg bruker truseinnlegg som jeg skifter ofte. Det hindrer litt lukt også mener jeg. Er bare et og et halvt år siden sist jeg fødte så musklene der nede er ikke i tipp topp stand når det presser på fra babyen:-( Har ingen andre råd enn å bruke truseinnlegg og skift ofte...
pastasalat Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Gjør knipeøvelser, selv om det er tungt!! Vi pratet om dette på sist gravidtrening med jordmor og fysioterapeut. Man bør knipe ti knip daglig morgen og kveld. Stram rundt endetarmsåpning og skjedeåpning, hold ti sekunder og slippe rolig. Gjør øvelsen i liggende på rygg/siden, sittende eller stående alt etter hvilken stilling det er greiest å få det til i. De sa på kurset at det er helt normalt det kan komme litt urin på slutten, men at det er mindre om man holder skjedemusklene i sving gjennom svangerskapet + at man lettere får tak i disse musklene etter fødselen. Truseinnlegg ville jeg brukt for velværen/sikkerheten selvfølgelig. Husk at man må tenke på å "lukke igjen" skjedeåpning når man kjenner man skal nyse/hoste etc. Håper det var litt til hjelpe dette og at det blir bedre for deg...:-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #6 Skrevet 22. september 2006 Jeg fødte for snart 2 år siden og lekker litt innimellom. Men etter at jeg ble gravid igjen har jeg vært flink til å gjøre knipeøvelser, og nå er jeg faktisk mye bedre enn på lenge. Lekker bare litt hvis jeg hoster mye eller hvis jeg nyser og blæra er full. Så mitt råd er også: gjør masse knipeøvelser!!! Lykke til! Vet hvor kjipt det er å lekke.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå