Gå til innhold

Farlig og løfte tungt etter uke 36??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til med ved, men er det farlig å løfte tungt etter passerte 36 uker??

Og i tilfelle, hva kan skje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig at det er flere grunner til at man ikke skal løfte tungt i svangerskapet, men jeg har blitt fortalt at en av grunnene er at alle ledd og ikke bare bekkenet blir løsere i månedene før fødselen. Jeg har hatt forbud mot å løfte nesten alt mulig siden vi fant ut at jeg var gravid.

Skrevet

Du må vurdere det utifra formen din, tenker jeg. Bar ved forrige helg, jeg, og da var jeg i uke 39. Jeg tok to-tre vedkubber om gangen og holdt på så lenge jeg hadde lyst. Ta gode pauser så går det fint! :-)

Skrevet

Jeg har hørt at morkaken kan løsne om man løfter for tungt...

Skrevet

Jeg løftet tungt i slutten av uke 37, vannet gikk og babyen kom!!!

Skrevet

Hei!

Jeg er 38+0.

Jeg løfter litt på datteren min hver dag..hun veier 14 kg...kjenner at bekkenet protesterer litt,men noen ganger er det vanskelig å unngå å løfte henne opp..(.Jeg har ikke hørt før at tunge løft kan gjøre at morkaken kan løsne eller at fødslen kan starte...)

Skrevet

kan jo være fra person til person, og sam sagt ovenfor må man kjenne litt på formen selv. Men da min mor gikk med min søster i uke 38, bar hun stein, og da løsnet morkaka hennes og det ble fødsel:) men...kan jo variere,kan jo ta det litt easy for sikkerhetsskyld:)

Skrevet

Har også hørt dette med morkaka, men også at det kan skade bekkenbunnsmusklene dine, siden det er så stort press på de fra før. (men for all del, det blir for dumt å sitte i månedsvis uten å tørre å røre seg også:) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...