Gå til innhold

Tunge løft på jobb og "hemmelig" gravid, enda...

solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Jeg er vikar og er blitt spurt om jeg vil ha fast jobb der etter at vikariatet er over i midten av november.

Dette er en jobb der det fort kan bli veldig mye stress og tunge løft. Det som er litt "teit" er at hun jeg har vært vikar for til nå, er i sv.skapspermisjon. Og i tillegg er det en annen jente som også er gravid der. Så jeg blir jo tredje gravide nå. (og dette er en liten bedrift) Skal uansett ikke si noe til sjefen før jeg har skrevet kontrakt, men gruer meg veldig til å si det når den dagen kommer.

Men det største problemet er jo hvordan jeg skal komme meg unna med å ta de tyngste løftene uten å si hvorfor. De må jo begynne å lure mener jeg. Uff, dette er søren ikke lett.

Fortsetter under...

Hei du.. Jeg lurte på akkurat det samme da jeg fant ut at jeg var gravid.

Før jeg hadde vært hos legen prøvde jeg å løfte litt mindre, bare sånn for å tenke på barnet mner jeg.

Men da jeg var hos legen fikk jeg beskjed om at jeg kunne løfte tungt så lenge kroppen var vant til det og jeg kunne puste normalt.

Er 14+2 nå og ingen veit det på jobben min enda. Bare å være normal det og tenke litt på hva man løfter. Veit ikke hva du jobbe med sånn iforhold til meg.

Lykke til videre

• 3 uker senere...

Så lenge sjefen din har tilbudt deg stillingen, så har han ike lov til å trekke tilbake stillingen.

Jeg ble tilbudt en stilling som starter over nyttår, og jeg takket ja. Ble så overasket over at jeg fikk tilbudet så jeg glemte helt at jeg var gravid, hihi. tokk kontakt med sjefen dagen etter og informerte henne at jeg var gravid, og hun sa at det ikke forandret noen ting. og at hun heller ikke hadde lov til å trekke den tilbake. hun gratulerte meg med gravititeten og at hun skulle sende tilbudet skriftelig om noen dager.

så jeg synes du skal takke til tilbudet og ikke tenke så mye mere over det. tenk på deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...