Gå til innhold

Endelig gravid!!


Aurbor

Anbefalte innlegg

Har prøvd i to år, og for tre uker siden fikk jeg satt inn to egg - prøverør. Og nå er jeg gravid gitt! Kan nesten ikke tro det. Så nå flytter jeg fra Assistert befruktning-sidene til hit på 1. semestersidene - hei alle sammen!

 

Er det flere som har termin i slutten av mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg flytter også over fra ass. befruktning - endelig!

Krysser fingrene for at alt går bra... føles nesten som en sjanse å ta, bare det å flytte over hit :-)

 

Termin 28. mai! Etter ivf-kalkulatoren da - ikke vært hos lege ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN og gratulerer!!!

Jeg testet positivt i går, og har termin 31 mai eller deromkring!

Da ser vi sikkert mer til hverandre her fremover!

 

Lykke til med spire!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde innsetting 2. sept - Ullevål. Fikk to egg, så nå er vi spente på om ett eller begge har festet seg.... håper nesten på ett, selv om det føles litt forræderisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, så likt, jeg satte inn 2 egg på Ullevål den 1. september. Vårt første forsøk. Jeg er 29 år. Du da?

 

Skjønner hva du mener med ett og to egg, tror jeg tenker akkurat det samme som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, en dag unna! Så morsomt. Nesten at vi traff hverandre, da :-)

 

Jeg er 31. Vi hadde et forsøk i vinter, men da ble det ikke befruktning. Dermed regnes det som null-forsøk, og dette ble vårt første "skikkelige" forsøk.

Kan fortsatt ikke helt tro at det har lyktes, men kvalmen tyder på det...

Vi får krysse fingrene for at det går bra med oss begge - det som er bra er at vi i det minste har samme sjanse nå som alle andre! (endelig...)

 

Vet du forresten om vi har større sjangs til å få Ullevål som føde-sykehus siden vi er pasienter der allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det aner jeg ikke. Antar vi får høre mer om det på første kontrollen/UL.

 

Klarer ikke helt å slippe jubelen løs enda, er så redd for at ting skal gå galt underveis, nå de første kritiske ukene. Men jeg har en mor og en søster som spyr ut unger, så nå når de har kommet forbi mine tette eggstokker så skulle man tro at alt skulle gå bra.

 

Føler meg faktisk litt crazy som har flyttet over til 1. trimestersidene... tjihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det føles litt som å ta gledene på forskudd!

Men passer seg liksom ikke helt å være "lykkelig gravid" på det andre forumet :-)

 

Tror ikke helt på dette ennå, er jo vant med negative tester. Helt uvirkelig med en positiv nå. Vet ikke om vi er ekstra redde for at det skal gå galt? Har jo slitt en hel del for å få det til. Men normalt-gravide er jo også nervøse.

 

Hadde i alle fall vært lykke - lykke - lykke hvis det gikk bra nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt!

 

Tok test på lørdag, og der var det to streker, den ene litt svakere enn den andre, men det var absolutt to streker der. Skal teste på nytt i morgen tidlig, så ringe til IVF på Ullevål og booke UL.

 

Skulle egentlig teste i dag tidlig, men testen var ødelagt gitt. Argh!!

 

Gonatt, snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurbor og Mia_l!

 

Ja, så følges vi her også :-)

 

Har termin ca 24 mai :-)

 

Har hatt litt vondt og småblødninger de siste dagene - men tror det går bra. Har målt HCG i forgårs og i dag - og venter på resultat. Satser på stigning :-) Det var i allefall over 1200 så det er jo noe der :-)

Dere har ikke begynt å bli kvalm vel? Eller litt lubben i livet? Jeg har ikke mage - men generelt rund rundt livet.. :-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulere så mye med graviditeten. Vi har termin ca 26 mai. Å som jeg gleder meg alt. Det er mitt første barn. Er det noen av dere andre som merker at magen er oppblåst? Jeg har liksom ikke fått mage ennå (Håper jeg da) Men jeg har ingen bukser som er gode å ha på fordi de strammer. Hvordan er formen, er dere slitne og kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ung Voksen - så hyggelig!

 

Fikk ikke du satt inn to egg? Da er det kanskje det ene som slipper taket? Går nok helt sikkert bra, vet du.

 

Var faktisk mer kvalm i begynnelsen, før jeg fikk konstatert at jeg var gravid - men da hadde jeg jo alle mulige symptomer! Men jeg merker at meg må spise ofte, og ja, magen er oppblåst og rund - lubben som du sier. Dessuten er puppene mine steinharde og ømme. Også er jeg jo veldig glad inni meg... :)

 

Ringte sykehuset i går og har nå satt opp UL 11. oktober.

 

Men hvor/hvordan har du regnet ut termin? Når jeg prøver på vanlige gravidekalkulatorer så sier den 25. mai, mens på http://www.fub.no/hva/termin.shtml sier de 27. mai. Skulle tro den var mest nøyaktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si hei.....

Jeg har også flyttet over hit fra assistert befruktning, har litt blandede følelser for det, for det er jo veldig tidlig ennå.Men jeg er jo så utrolig glad. Har prøvd i 2 år nå, så det virker liksom for godt til å være sannt. Hvorfor skulle det gå bra nå...

Satte inn 2 egg, 30.8, så da har jeg vel termin 26.5. Jeg håper veldig at det er to. Da slipper jeg gjennom alt dette igjen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...