Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Når man har hadd hodepine som liksom ikke gir seg i over 1 uke, og føler at pulsen er noe høy, kan det være tegn på sv.skapsforgiftning?? Har vært forkjølet,og hostet endel i det siste,men begynner liksom å gå over,men ikke hodepina! huff...
Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Det kan være det. Hodepine som varer så lenge er et varseltegn og følelsen av høy puls kan være høyt bt.. Jeg ville tatt kontakt med fødeavd for å få sjekka bt og proteiner så fort som mulig.
Månetoppen Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Det blir sagt at ved svangerskapsforgiftning har man ofte pannehodepine, men vet selv at det ikke alltid er lett å lokalisere hvor smerten sitter hen! Ble lagt inn på sykehus i uke 29 i forrige sv.skap pga. alvorlig sv.skapsforgiftning (forløst 5 dg. senere). Dette ble oppdaget på vanlig kontroll hos jordmor, og hadde da hatt hodepine en stund samt en merkelig følelse av ubehag.Har vært mye plaget med hodepine denne gangen uten at blodtrykket har økt, men går heller en gang for mye til legen for å sjekke hvis jeg blir usikker, enn å vente for lenge. Sv.skapsforgiftn. kan utvikle seg raskt! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Takk for svar.. Jeg må si at jeg har had følelse av ubehag i lang tid også,men regnet med at det hadde med forskjølelsa å gjøre,men kanskje ikke.. ble veldig usikker nå..redd for å mase på legen.. H.I
Månetoppen Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Ikke vær redd for å mase på legen! Eller på jordmor. Kanskje er terskelen lavere for å stikke innom helsestasjonen og få målt blodtrykk og sjekket urinen? Som sagt- bedre en gang for mye enn en gang for lite! Det sa legen min sist jeg unnskyldte meg for å være overnervøs.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 hmm..kan man gjøre slikt på helsestasjoner også? har time til lege 2.oktober,men det er vel litt lang tid å vente til det.. tror jeg skal prøve å se hvordan formen er i morgen,og så ta det derfra.. tusen takk for svar hi
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 må nok skrive meg inn her jeg også. har nå vært 100% sykmeldt i 3 uker pga forferdelig hodepine i fremste del av hodet. noen ganger (dvs MANGE ganger for dagen) så løper pulsen min løpsk! da får jeg voldsomt til hjertebank. kjenner du deg igjen i dette? jeg skal til legen igjen mandag, bør jeg sjekke urinpr. da og få tatt blodtrykk-sjekk?
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 jeg forresten på besøk for jeg er bare 26 uker på vei...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 hei ja kjenner meg igjen ja.. legen min sjekker urinprøve og blodtrykk hver gang..gjør ikke din?? hi
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 da jeg ble sykemeldt gjorde han ikke det, og jeg har ikke vært hos jm på en mnd (skal dit den 26.) har hatt hodepinen og hjertebanken "hele" tiden, så det spørs om de har slått seg til ro med at jeg bare er sånn da..... er litt skummelt synes jeg! var ikke sånn med første.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 hmm..rart han ikke sjekket blodtrykket ditt når du ble sykemeldt for sterk hodepine.. har han kke nevnt at du ev har had høyt blodtrykk heller? Jeg hadde det heller ikke sånn i forrige svangerskap..
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 nei, jeg har ikke hatt høyt blodtrykk tror jeg. har hatt 115/60 og 90/60 de to siste ktr, så det er vel heller lavt er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 tja..har ikke så mye peiling på dette egentlig,men jeg har had 122/60 og 116/64 de 2 siste angene jeg..
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 ja, de sa ikke noe om det ihvertfall, men jeg kan jo be ham sjekke det uansett så ser man jo at alt er som det skal! :-)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 ja det er nok lurt.. er ennå ca 10 dager til jeg ar legetime,så må nok finne på noe hvis ikke hodepina gir seg.. hi
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 ja, det er greit å få det sjekka! lykke til! vi snakkes :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå