Gå til innhold

Kynnere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har had vont liksom øverst i magen i hele dag.kommer liksom som mens smerter.regner med det kan være kynnere,men skal ikke de liksom være nederst i magen?? ikke "over" babyn liksom..håper noen skjønner hva jeg mener..

De kommer og går,men ikke spessielt regelmessig.

Noen som har peiling hva det kan være?er det kynnere el...?

Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være kynnere.

Første gang jeg kjente kynnere skjønte jeg ikke hva det var. Jeg hadde vondt i magen (øvre del), magen ble stram og jeg kunne ikke kjenne bevegelser fra barnet hele dagen.

Mine kynnere varte lenge og jeg hadde følelsen av at jeg hadde de hele dagen den første tiden.

Når du kjenner at det blir vondt i magen så kan forsøke å legge deg ned, kynnere skal avta når du skifter stilling.

Har du mye kynnere bør du nevne det for jordmor eller lege.

Hvor mange uker er du?

:)

Skrevet

Kjørte meg selv hardt med full jobb og familie og tok ikke hensyn til at jeg hadde noen underlige sammentrekninger i magen. Jeg hadde dem riktignok nederst, da. Er ikke vant til å være syk eller å ta det med ro egentlig, vant til å være frisk og opplagt! Omsider gikk jeg til legen og ba nesten på gråten om å få gå ned i stilling, kanskje 80 prosent... Legen beordra meg i 100 prosent sykemelding. Da beskjeden sank inn, føltes det utrolig godt å få lov til å slappe av! Ved å ta det med ro så føler jeg at jeg har kontroll på kynnerne. Det jeg vil si er bare at det kan være lurt å snakke med legen din og så får hun/han avgjøre hvordan du skal forholde deg til smertene. Det er bedre enn å gå rundt å være usikker og være sin egen lege.

Lykke til!

Skrevet

jeg kjenner spark og bevegelser fordi om jeg har vont øverst i magen..

jeg er i uke 38 + 2

hovedinlegger

Skrevet

Nå har jeg egentlig ikke peiling, er førstegangs, men har lest at smerter øverst i magen kan være fra morkaka. Har hatt og har veldig mye kynnere, og de er ikke vonde... Man kan ha vonde også, men vet ikke hvordan de kjennes da. Kanskje du burde ringe lege eller jordmor bare sånn for sikkerhets skyld, bør vel sjekkes om det er fra morkaka.

Men som sagt så er jeg ganske uvitende på slike smerter og sånt:)

Skrevet

huff..morkaka??

nå ble jeg værtfall engstelig..

husker du hvor du har lest dette?huff...

hov.inl

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg har hatt kynnere i mange uker og de har vært øverst i magen. Nevnte det for jordmor og hun mente også at det var kynnere...

Skrevet

Huffda, ikke meningen å gjøre deg så¨bekymret!! Tenkte bare at det er greit å informere deg om det. Det står om det i den lille boken man får hos jordmora, til mor og til far boka. Står om det under svangerskapsforgiftning.

Alt er sikkert helt normalt! Jordmora mi sa uansett at ta kontakt om kynnerne blir vonde. Så bare ring dem om du tenker på det!

Beklager at jeg uroet deg!

Skrevet

jegh ar også vondt øverst i magen, spes fra midten og mot venstre.. var på kontroll påsykehuset her om dagen og nevnte det da, og hun reagerte ikke noe på det, vi snakket da om kynnere og sånn som vi snakket akkurat da fikk jeg inntrykk av at det bare var pga kynnere....

så sikkert ikke noe farlig.. jeg skal nevne det for jordmoren min neste kontroll også for å være sikker. men tror det er veldig normalt altså. mange som har skrevet her ikke at de har vonst øverst i magen..

og i tillegg til kynnere så blir jo livmoren veldig klemt og babyen presser litt ekstra på å sånt, så så lenge du kjenner liv så er nok alt bra:)

Skrevet

Hei!

Har lest litt her inne nå... Og lurte på.. Eg har aldri helt skjønt meg på det kynner greiene.. Er det når magen blir stram og man har vondt f.eks i nedre del av magen? Har noen ganger hatt smerter i nedredel av magen, omtrent som menssmerter... er det normalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...