Gå til innhold

Oktober: Endelig mamma - prinsesse 19/9 !!!!!!!!!


tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

Måtte bare lage en ny tråd til deg, siden du er blitt mamma nå!!! Snuppa di er 2 dager allerede:):)

 

Jeg har akkurat vært å trilla meg en tur i godt over 1 time nå..deilig, kan egentlig ikke tro at Oda er 2 uker imorgen.... det er jo egentlig 2 uker til jeg hadde termin;)

 

Men!!!! Når du nå kommer deg hjem fra sykehuset?

Hvordan gikk det? Hvordan får dere til amminga? Var ho stor? Gikk det lang tid etter ks før du fikk henne? Jeg er så spent på alt:):):)

 

Tenker MASSE på dere, og gleder meg til å få høre fra dere!!!!

Her er det forresten snø laaaaaaaaaaangt ned i fjellene idag! oi!

 

 

Superklem fra oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

måtte bare dytte denne litt opp.... håper alt er bra med dere, syns dere har vært borte lenge nok - er sååååå nysjerrig på alt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, I`m back!!!!

Prinsessa er seff verdens nydeligste... Skal skrive fødselshistorie nå, så skal jeg skrive mer på tråden vår senere. Godt å være savnet da!

 

 

Store klemmer fra oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da ligger historien ute på både skravle og 3.trim:)

 

Hvordan går det med dere da? Er alt bra?

 

Her går det i amming og trilleturer, har masssssssse energi og elsker å trille tur. Må bare passe på å få litt hvile også.. Har liksom ikke tid til å sove, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

har akkurat lest historien din:) litt skummelt, men veeeeeeldig rørende..og alt gikk jo til slutt supergodt:))

Gratulerer så masse med lille Andrea, kjempefint navn!!!

 

Vi storkoser oss...lillebærta er blitt 3 kg nå, og spiser som bare det :) Triller også masse turer, synes det er kjempegodt å være tilbake i normalen igjen... har fått på meg 2 av dongeribuksene mine, de har vært litt store før, men nå sitter de perfekt.. så etter noen mnd til med trilling så satser jeg på å være tilbake på normalen:P

 

nå venter vi bare på at pappa skal komme hjem fra jobb,så skal vi dra å handle litt inn til helga :)

 

Har du lagt ut bilde av lillesnuppa di?

 

STOR KLEM=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Litt skummelt ja, men alt er bra nå. Var på helsestasjonen i går, hun har gått opp igjen det hun gikk ned, drøye 200gram opp på en uke:), og litt under 3kg nå. Hun spiser og koser seg, og ammingen går bra. Er avhengig av lanolin brystvortesalve, men det gjør jo ikke noe.

 

Er bare så fantastisk å gå tur, bekkenet er virkelig så mye bedre. Har ikke brukt krykkene i det hele tatt etter fødsel, bare støtter meg litt til vogna da.. Får nok ikke på meg de gamle olabuksene enda, fremdeles nesten 10kg til det.. Ja, jeg gikk opp nesten 20 tilsammen:(

Men, taterata! Fikk på meg giftering og forlovelsesring i dag, så da er mye ordnet! Og magen er nesten flat, og arret er på bedringens vei (fikk infeksjon, men ingen hørte på meg da jeg sa det var så vondt i arret, men endelig fått antiboitika). Kjenner meg ikke så tung i kroppen lenger, får lyst til å hoppe og sprette! Har ikke vondt i hælene lenger heller, rart hva 10kg mindre kan gjøre, hihi..

 

Har lagt ut bilder på albumet mitt, har du? Har ikke sjekket, gjør det nå jeg.. Ha en strålende kveld!

 

Stor klem tilbake fra Andrea og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååå, for ei nydelig lita pie dere har laga :)))) heeeelt herlig!!!!

 

Kiloene er ikke såååå viktig lengre når man får ei lita snuppe i armene, og dessuten forsvinner de etterhvert med trilling og stressing;)

Så lenge magen har forsvunnet og man får på ringer og sånnt, skal man si seg fornøyd... er jo ikke mange dagene siden du fikk henne:)

 

Har du prøvd å smøre ut litt morsmelk på brystvortene forresten og la de luft tørke? det funker flott for meg :o) ellers bruker jeg purelan avogtil, er sår på den ene brystvorta ;)

 

Må bare spørre ang antibiotika...hvilken type har du fått? jeg har fått en som heter amoxilin (har fått en mild brystbetennelse) .. er så bekymra for det med amminga, med tanke på at det går i melka... :) (hønemor...)

hehe, har ikke lagt ut nye bilder av bærta, skal få gjort det snart...

Åssen er det om natta for dere? sover hun bra? Oda sover fra i 22:30 tiden til ca 01:30 (+/- 1time).. det er den beste søvnøkten, så driver hun å tuller litt i 3 tia fram til i 5 tia, litt på og av-soving.. også sover hun greit fram til i 8-9 tia ;) Men det forandrer seg vel:)

Nå får vi besøk, snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Kan du ikke legge ut noen flere bilder av Oda da? Er så nysgjerrig på hvordan hun ser ut nå:)

Jepp, bruker morsmelk til å smøre + salve, så blir det ikke sårt eller klistrer seg fast til ammeinnlegget.

Antibiotika er KEFLEX el noe sånt, beregnet på hudinfeksjoner osv, mens Amoxilin brukes vel mer til innvortes infeksjoner tror jeg..

Littegrann går vel over i melka, men likevel bedre enn å pumpe, kaste melka og gi mme antakelig:)

Vi burde vel forlate bim og gå over til dib snart egentlig... Har bare så lite tid til sånt nå..

Hun sover greit, har ikke rytme som ei klokke enda, men er gjerne amming i 2-3tiden og 6 tiden, så våkner vi gjerne rundt 9. Vi klarer sjelden å sovne før kl 24 da, så blir litt for lite søvn enda. Burde ta siesta, men får det ikke helt til..

 

Har du hatt økedøgn enda forresten? Hvor lenge pleier Oda å spise? Her er det ca et kvarter på maten, hvis hun ikke sovner ved puppen, og vil ha den andre tar det litt lenger tid.. Men som sagt, hun sovner ofte ved puppen egentlig..

 

Nei, får prøve å gjøre litt husarbeid her, så skal vi ut å trille. Strålende vær i dag:) Kos dere i høstværet dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail_user/436967/offset/8 har lagt ut litt nye bilder, hun har blitt god og rund - skikkelige bollekinn ;)

Bruker du ull ammeinnlegg forresten?

Vi har akkurat vært å trillet i over 2 timer, og nå lager pappa til vafler her-nam :) Skikkelig solskinn og finvær idag, herlig.

Imorgen skal jeg på barseltreff på helsestasjonen, blir spennende...

 

har vært litt inne på dib, men som du sier - det er ikke like mye tid til sånn her som det var når vi gikk gravide :)

 

Tror jeg hadde ett økedøgn når hun var 17 dager, for da spiste hun hver time;) Hun bruker ca 15 minutter på å spise, noen ganger lengre tid - men da er det mest kos.. tror vi skal kjøpe en smokk til henne om noen uker, hun har et enormt pattebehov - særlig på natta!!

 

Jeg skal moppe over gulvene her i full fart, dere får ha en fin søndag :) Har samboeren din permisjon forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyyyyyyyydelig hun er! Sukk....

Si meg, hvor finner du små nok sokker? Har gitt opp bukse og sokker, her går det kun i sparkebukser med føtter. Andrea har lange føtter, men de er så tynne..

 

Ull-ammeinnlegg: JA!!!! Hadde ikke klart meg uten det gitt. Glemte å ta på igjen en gang, og gikk ut, og det kjente jeg gitt! Verket skikkelig i puppen. Klarer knapt å finne noe ut av fryseren jeg..

Så fint at hun legger på seg da, hvor stor har hun blitt? Regner med at du har vært på helsestasjonen i dag.. Spennende med barseltreff da! Her kommer helsesøster til fredag på inspeksjon, hehe,.. Vi var der for noen dager siden og pratet litt og veide Andrea også.

 

Har tenkt på dette med økedøgn, at det kanskje kommer snart. Varte det bare en dag?

Merker at melka virkelig flyter innimellom, hun er hvit rundt munnen når hun spiser, og klarer nesten ikke å svelge unna;)

Andrea fikk smokk da hun lå på nyfødt intensiv, jeg ble skikkelig sur da jeg så det, men hun bruker den svært lite. Men kjekt å ha den til å stoppe henne med når hun er for utålmodig for puppene mine, hihi..

 

Ellers er hun snill som et lam, og elsker å kose. Ligge i froskestilling på brystet er det beste. Hun stønner og grynter nesten da!

 

Mannen min har hatt litt perm etter at vi kom hjem fra sykehuset, men han jobber litt innimellom også, og er tilgjengelig på telefon, så han har ikke forsvunnet inn i ammetåka med meg. Kanskje like greit... Dere da? Har samboeren din begynt å jobbe igjen?

 

Nå tror jeg det er mating igjen.. Prates:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei =)

 

Har faktisk fått sokkene i gave, men tror de var fra H&M.. også har vi jo lestene i alle tusen fargene som jeg strikka ;) men de er enda litt for store...

 

Lillebærta er ikke så liten lengre, nå er hun 3300 gram.. og har fått skikkelig gode runde kinn;) Enn Andrea, har hun lagt mye på seg? Mitt økedøgn varte 1 1/2 dag... da var det spising spising og spising... men gikk egentlig greit=) Nå spiser hun ca hver 3.5 time, så det er deilig at det ikke er så ofte...

Vi begynte med smokk igår:) hun har sånn pattebehov på natta, så smokken må avlaste meg litt..trenger litt søvn jeg åsså;)

 

Samboeren min begynte å jobbe forrige onsdag, så nå har vi hatt en uke hjemme alene... synes tia går innmari fort=) Trille turer, amme, skifte bleie, besøke/få besøk.... vips, så er dagen over:)

 

Tror jeg skal ta meg en hvil nå.... oda sover så fint på pappas bryst nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Nå passer faktisk buksen og sokkene vi fikk av svigers, men det er svært små sokker, mye mindre enn de har på h&m og sånn.

 

3300g er jo supert da:) Her skal det vel veies i morgen, helsesøster kommer på hjemmebesøk.. Tror hun har lagt på seg masse, for tyngre, og har bolle-hake, hihi.. Og hun begynner å bli så sterk i nakken, er skikkelig flink til å løfte hodet:)

Har hatt økedøgn nå tror jeg, Andrea hang i puppen i hele går, puh.... litt slitsomt.. fikk mat 4 gg i natt (pleier å ha 2 nattmåltider). Men jeg klager ikke altså:)

Får ikke til smokken helt vi, hun er svært rask med å spytte den ut. Noen tips'? Jeg gir den til henne hvis puppen min er tregere enn hva hun synes er greit. Hun blir så stressa hvis det tar litt tid å få puppen..

 

Tiden flyr ja, og dagene er vanskelige å planlegge, men deilig da. Er ute og triller mest mulig, synes det er så kos.. Så på værmeldingen at det har blitt skikkelig kaldt i Tromsø, brrrr! Kommer vel hit også snart.. Hvor mye klær/vognpose har du på når dere skal ut forresten?

 

Nå er det middagstid her tror jeg, suuuuuuuuuuulten nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...