lurveliten Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Hei! Noen her som har vært innlagt på nyfødtintensiv avd. med prematurt barn? Fødte selv prematurt i uke 27+3 og fikk en liten gutt på 990 gram. Hadde vært trivelig å komme i kontakt med andre som har opplevd noe av det samme som oss!
engemor Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Hei;vi lå på nyfødtintensiv.avd i Boddø.Fikk ei lita tulle i uke 34,hun veide 2088 gr.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 6. oktober 2006 #3 Skrevet 6. oktober 2006 fikk en gutt i uke 35 i bodø,men lå heile tida på barsel oppe på føden,skjønner ikke helt hvorfor for han hadde mye gulsott,og lavt blodsukker,men de ville ikke sende han ned..
Silje-Snart 6 i familien. Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Fikk i Bodø i 2004. Ble flydd fra Finnmark og skulle egentlig til Tromsø, men der var det fullt. Fikk en lita jente 1560 g og 40 cm i uke 31+1. Ble veldig godt ivaretatt i Bodø. Følte meg i trygge hender der. Eneste var at jeg syntes det var så langt fra barsel til nyfødtintensiv. Og at jeg delte rom med en som fikk ha jenta sin på rommet om dagen, mens min måtte ligge tilkoblet nede. Mannen min fikk bo i en leilighet ment for foreldrene til barna på nyfødtintensiv da han kom, bra tilbud. Fikk langt ifra like god oppfølging da vi ble overflytta til lokalsykehuset vårt. Der fikk vi ikke ha besøk p.g.a. smittefare, og jeg måtte bytte rom flere ganger i uka, og bodde omtrent på hele sykehuset. Og personalet var ifølge dem selv "ikke vant til å ha prematurbarn på avdelinga". Så jeg savna Bodø de ukene som gjensto før vi kunne reise hjem.
lurveliten Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2006 Hei! Oi, det var langt å reise for å føde jenta deres! Vi fikk også fantastisk god oppfølging til vår lille gutt. Men etter laang tid på sykehuset(lå selv nesten fire uker før han ble født), ba vi pent om å få slippe å dra innom lokalsykehuset hjemme. Derfor var vi ca 5-6 dager ekstra i Bodø og fikk reise rett hjem. Orka bare ikke tanken på nytt sykehus og nye folk å forholde seg til. I Bodø var jo "ekspertene" og vi følte oss tryggest der....
Silje-Snart 6 i familien. Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Ble fortalt av personalet i luftambulansen at jeg skulle være glad for å bli flydd til Bodø for de var kjent for å ha en av Norges beste nyfødtintensiv-avdeling. Så det trøsta meg jo litt, selv om jeg havna 100 mil hjemmefra omtrent.
*ale* Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg fikk ei jente i 2001, som lå der i over en mnd. Akutt ks pga morkake løsning, veldig dramatisk. Hadde svskapsforgiftning så vi var veldig syke begge to. Nøddåp og full pakke. men gikk bra:) Snart 5 år.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Dette er laaang tid tilbake da men har lyst til å skrive om det her for det. Vi bodde i Bodø da sønnen vår måtte opereres for pylorusstenose, han var knappe 1 mnd gammel den gang. Da han var sterk nok til å flyttes fra intensiven så ble han overflyttet til barneavdelingen i Bodø. Han og jeg måtte bo på avdelingen i en uke, og makan til god service og hyggelig personal på denne avdelingen har jeg ikke opplevd hverken før eller senere. Godt det finnes så positive mennesker på en slik avdeling.
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 Glemte å skrive at dette var i 1986 ;-) så det er lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå