Gjest Skrevet 21. september 2006 #1 Del Skrevet 21. september 2006 Noen her som skjønner dette : Har i dag fått svar på sædprøven. Der det står : Diagnose : Inferlitet mannlig Funn : Noe små testikler, bløte. Ellers u.s. Vurdering behandling : Rekv. sædprøve. Står at gynokologen kommer til å ringe for svar. Partneren følges videre opp herfra. Skjønner ikke hva dette betyr ? Jeg -hun er sjekket ut først for infertiliteten vår, alt så bra ut. Går nå på pergo, fordi legen sa at han mente at det mest sannsynligvis , selv om alt så bra ut med meg, kunne være noe enkelt med meg å gjøre.. For siden jeg har vært gravid 3 ganger, fått to barn så må det nesten være meg..- hun ... Men skjønner ikke dette svaret her ? Betyr det at sæden hans er fin ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6399858-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-skj%C3%B8nner-ingenting-av-den-noen-her-som-vet-hva-det-betyr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ivf m/prins♥ Skrevet 21. september 2006 #2 Del Skrevet 21. september 2006 Hei Celine Jeg tolker det dithen at mannen dessverre er infertil - dvs. ikke særlig befruktningsdyktig, steril etc. Det er ikke du som er "problemet" og som trenger behandling. Du har jo også 2 barn fra før:) Står det ingenting om mengde/antall/volum/mobilitet etc.? Årsaken kan være at han har få sædceller, sløve, ingen...? Har han ingen, vil det kunne gjøres et operativt inngrep på han der de går inn og henter ut sædceller og "hjelper de kunstig på vei" mtp utvikling. Så må du da gjennomgå en IVF behandling med hormoner så du får store og mange egg som da blir befruktet med din manns sæd. Da som vanlig IVF eller ICSI - dvs. at de tvinger en sædcelle inn i egget, men alt går jo ut på det samme til slutt. Håper du ble litt klokere og lykke til på veien:) God klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6399858-s%C3%A6dpr%C3%B8ve-skj%C3%B8nner-ingenting-av-den-noen-her-som-vet-hva-det-betyr/#findComment-6403825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå