Gå til innhold

Forvirret og litt redd, kan noen hjelpe meg?


Fødte ei søt prinsesse

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet ut at jeg er gravid 5 +1 i følge BIM.

Jeg hadde en MA i mars og da hadde jeg en del magesmerter kjentes ut som menssmerter.

Dette har jeg nå og med litt blanding av stikking og verking i beinet ved lysken.

Har lest at dette er normalt, men hvor lenge varer det og hvor mye vondt er normalt.

 

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt, slik at jeg kan roe meg ned litte granne her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..huffameg da...men er nok ikke noe å bry seg om...jeg hadde litt vondt i det første,når jeg fant ut jeg var gravid..er bare 6 uker..men har ikke skjedd noe rart enda..litt stikkniger innimello...men det er vablig det...tror du sakl slappe av jeg...og tenke positivt,,,du er jo gravid=)) gratulerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 5 og kan ikke huske at jeg verket slik da jeg gikk med han, er vel og en av grunnene til at jeg er så bekymret. Og selvfølgelig pga. MA i mars.

 

Er det noen andre som har noe egen erfaring eller tanker, ikke hold dem tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da jeg hadde sa i sep 05 og jan 06 hadde jeg stikking i svangen... den første gangen jeg mistet var det to, og den ene var utenfor... hvis du er veldig bekymret, hvorfor ikke bare kontakte legen din , eller gyn på det nermeste sykehuset ditt?

Det gjore jeg denne gangen jeg ble gravid og har kjempe oppfølging =)

Bedre å be om litt hjelp, enn og bekymre seg unødvendig

Lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mensmurringer i starten av graviditeten, men de var ikke vonde, men derimot var et av de første tegnene jeg merket på at jeg var gravid at jeg fikk vondt i underlivet, noe jeg tror var at livmoren begynner å strekke seg litt, men er ikke sikker på hva det skyldes egentlig. Skjønner godt at du er redd ettersom du har hatt en MA, men det er sikkert utrolig liten sjanse for at du skal oppleve noe liknende igjen. Dersom det gjør vondt ville jeg ringt fastlegen eller sykehuset og gått på en ekstra sjekk for å være på den sikre siden. og så kan du jo ta en tidlig Ul i uke 7, så får du sett at alt ser bra ut. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke direkte vondt, mere ubehagelig vist dere skjønner. Er ikke flink til å forklare meg.

Fikk litt skrekk etter episoden i mars.

For jeg fant ut jeg var gravid i Januar, verket som om jeg hadde mensen, fik en tidlig ul og etter beregningene skulle jeg vært 9 uker på +/-.

Men på UL viste det seg at fosteret hadde død i uke 5-6.

Begynte å blø dagen før UL faktisk og de sendte meg hjem etter undersøkelsen og sa at kroppen hadde tatt seg av dette på egenhånd.

Gikk så i en mnd å smæblødde, kontaktet da sykehuset og fikk enda en UL.

Og der viste det seg at det var rester igjen, så jeg ble lagt inn med en gang til utskrapning. Dette i begynnelsen av mars. Og etter dene episoden ble jeg litt skremt kan du si. Etter utskrapnngen fikk jeg fire poser med antibiotika og beskjed at det var merkelig at jeg ikke var syk pga stor risiko for infeksjon og forgiftelse siden det hadde ligget rester i en mnd.

 

Nei får vel ta kontakt med legen min i morra og be henne om å få rekvisisjon til tidlig ul. for jeg orker ikke gå slik å bekymre meg.

 

Hehe dette ble et litt langt innlegg men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann!!

 

tror ikke du trenger og beskymre deg så mye, har vært hos legen i dag, nettopp pga at jeg var bekymret for det,og legen sa at dette var helt normalt de første tre måndene i svangerskapet,, har selv mye "mensen smerter" i magen og stikking på sidene .

 

klem kine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Føler så veldig med deg - klem. Hadde SA for 1,5 år siden og er nå gravid igjen - endelig. Jeg har hatt de mensenmurringene nå siden uke 4-5 - er i 8 nå.

 

Har en gutt på nesten 5 og kan heller ikke huske det med han. Alle de fine svarene her om hvor normalt det er har roet meg ned da. Sist med SA hadde jeg i tillegg noen skikkelige tak som nålestikk. De husker jeg veldig godt og mensmurringer er ingen ting som det.

 

Gå til legen og be om sjekk om det får deg til å føle deg tryggere. Det er forferdelig å gå å være bekymret og tiden står stille nok som den gjør de første 12 ukene...

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...