tutsi 77 Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Var på undersøkelse på sykehuset i går. Prinsen min er fremdeles i seteleie og det ser ut som han er litt fast der. Jeg skal tilbake for å prøve å vende han neste uke, men legen sa det var noen leger som var for vending og noen som var imot. Har nettopp lest et par artikkler der det står at vending var helt ubeskriveldig vondt..får helt angst her. Er det noen som har erfaringer med setefødsel og vending blir jeg svært takknemlig for det...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Hei du. vår lille jente lå også i seteleie frem til uke 37. Var da inne på sykehuset å fikk utført vending av vesla.Det var ikke ubeskrivelig vondt, klart det var ubehagelig men var over på 10 min. Man blir overvåket nøye både før og etter vending å du får ikke dra hjem før de er helt sikre på at den lille har dett bra. Er ikke så vondt som mange skal ha det til.
Nyckelpiga Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 jeg synes heller ikke det var så vondt. mest ubehagelig, for det er en veldig rar følelse at bebien snur seg... men min snudde seg på under et min da.. gikk fort! lykke til med vendinga.
Mooncake Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Uff... jeg tror ikke helt at jeg hadde gått med på snuing... Men, før de forsøker å snu prinsen så kan du prøve deg på en stilling som skal gi barnet masse plass i magen slik at det kan snu seg selv (om det vil). Det er et kjerringråd, med det skader jo ikke å prøve Alstå, legg deg på ryggen på gulvet eller på et teppe. Trekk beina slik at helen er så nær rompa som mulig. Plasser hendene på gulvet ved siden av koppen og press bekkenet opp så langt du kan. Hold stillingen en stund og pust normalt. I denne stillingen skal barnet få god plass i magen og det kan snu seg dersom det "ønsker". Uansett utfall ... Lykke til!
Tredje nurk underveis Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Akupunktur kan snu babyen fra seteleie til hodeleie. Sjekk www.balder-klinikken.no
tutsi 77 Skrevet 22. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2006 Men jeg lurer veldig på hvorfor noen fraråder en å vende babyen??Er det noen som helst risiko??
Møøø Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Har ikke noe greie på snuing jeg, men ei anna ei her inne skal på sykehuset på mandag for snuing, babyen hennes ligger på tvers. Hun har fått beskjed om at det kan ende i keisersnitt i sjeldne tilfeller. Sikkert dersom babyen ikke har det bra etter snuinga? Jeg vet ikke. Kanskje noen andre vet?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #8 Skrevet 22. september 2006 Ikke for å skremme, men en risiko er at morkaka kan løsne, og dersom det ikke blir oppdaget, går det ille. Men som jeg ser det er nevnt ovenfor, så får man ikke dra hjem før man vet at babyen har det bra. Understreker at det er veldig sjelden det skjer at den løsner!! Er det ikke aktuelt for deg å forsøke å føde i sete da? Kommer selvfølgelig an på hvor stor babyen er, og hvor stort bekkenet ditt er.. Det kan de røngte for å sjekke... Lykke til i hvert fall
<3 Jentemafian <3 Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Snuppa mi ligger også i seteleie. Hun har 2 uker på å snu seg nå men både jm og lege tror ikke at hun vil det. Har ligget i samme stilling i over 2 mnd nå. Skal da sendes på sykehuset for snuing. Gruer meg til dette jeg også. Synes det er "vondt" bare når de skal kjenne etter om hvordan hun ligger jeg. Vet ikke så mye om setefødsel, så jeg vet ikke hva jeg vil, KS eller vaginalfødsel. Estimert vekt ved fødsel var rundt 4 kg og det kan være forstort til vaginalfødsel. Godsnakker med snuppa hver dag om at hun må snu seg nå hihi:) Vil ikke høre etter mamman sin
tutsi 77 Skrevet 23. september 2006 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2006 He,he..jeg også prøver å overbevise junior i magen å snu seg..men han nekter..Gruer meg og..håper bare han snur seg før torsdag..Hvis det stemmer at det er risiko at morkaken kan løsne ved snuing vil jeg ikke snu..Tror jeg prøver vaginal fødsel hvis bekkenet mitt er stort nok..Tenker at det er det beste for han+jeg vil oppleve en fødsel..man vet jo ikke om man får flere barn..Legen på sykehuset tror heller ikke min vil snu seg..har også ligget slik lenge. Lykke til..får håpe de hører på mor begge to og snur seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå