Gå til innhold

Noen andre her som sliter med bekken - LÅSNING?

Anbefalte innlegg

Gjest leelu23 m/ gutt 25.11
Skrevet

Fikk konstatert det idag og fikk beskjed om å kjøpe meg en krakk til dusjen,og holde meg mest mulig i ro frem til fødselen.. en utrolig kjip beskjed å få når jeg ikke har merket noe frem til for noen dager siden..

Krykkene ble handlet igår kveld, og en stor pute til å ha i senga mellom bena.

Det er så smertefullt at jeg ikke kan gå.. må bruke krykker.

Hvordan blir det med fødselen? hun sa at hvis bekkenet mitt var like "låst" når fødselen nærmet seg måtte de kanskje ta keisersnitt?? Hun regnet med at det skulle gå på den naturlige måten men..

er det ikke mulighet for at det låser seg opp igjen??

UFF!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil råde deg til å ta en tur til kiropraktor, han vil kunne "låse" det opp igjen, du kan ikke gå sånn frem til termin stakkar deg.

Jeg hadde låst bekken, er jo så fryktelig vondt, dette er nå 2 år siden, og jeg sliter med det fortsatt. Går nå til fysioterapi en gang i uka for å holde det ved like frem til fødsel, det er ikke låsning lengre, men løsning. Lykke til:)

Skrevet

Huff hørtes helt forferdelig ut. Jeg skal i allefall ikke syte over min lille bekkenløsning da...

god bedring til deg!!!

Skrevet

KIROPRAKTOR!!! det er virkelig verdt det! Du gar iallefall ikke nope å tape på det .....Lykke til!

Skrevet

Uff , der gikk det fort på tastaturet, : du har iallefall ikke noe å tape på det ;)

Skrevet

sier oxo, gå til kiropraktor! har ikk vært der med sv.skaps relaterte ting, men med hoftene mine, å han gjør ikke noe om han ikke mener det er noe, så du taper ikke noe på det.. :) dess er de fleste kiropraktorene veldig flinke, med å gjøre arbeidet sitt, å forklare hvorfor dee gjør det..

fikk forresten beskjed igår at jeg har IKKE bekkenløsning..! hurra!! bare vonde hofter fra før av.. :)

Skrevet

Jepp. Samme her. Hatt kraftig bekkenlåsning. Men kiropraktoren hadde nøkkelen git. (litt dårlig humor i dag, sorry)

Forrige graviditet hadde jeg det samme. Slet med store smerter. Men ble henvist til fysioterapaut som behandlet meg mot bekkenløsning. Hun så ikke problemet en gang. Så ble litt skuffet over fysioen når kiropraktoren kunne se med en gang at det ikke var bekkenløsning men låsning.

Men du må gå nå. De tør ikke knekke etter rundt 34-35. Kan sette i gang fødselen.

Håper du slipper å gå slik iallefall. Hørtes ikke godt ut. God bedring!

Skrevet

Vil bare henge meg på og anbefale en god kiropraktor! Og da helst en som har erfaring med gravide.Oppsøkte ikke kiropraktor selv før uke 29 og angrer på at jeg ikke gjorde det før. Hadde da også låsninger hele veien opp til hodet og var så stiv at jeg ikke klarte å løfte beina. Når jeg gikk var det som om kniver stakk inn i begge rumpeballene og nedover beina. Kiropraktoren mente mye kunne vært unngått hadde jeg kommet tidligere. Han knekker bekkenet og ryggen på plass, samt maserer og stimulerer punkt i ryggen/bekkenet. Nå i uke 37 er jeg MYE bedre (med mindre jeg går langt)! Faktisk helt fin enkelte dager! Har hørt at det ofte kan bedre seg når babyen graver seg ned i bekkenet og på den måten stabiliserer seg. Føler meg som et nytt menneske hver gang jeg går fra kiropraktoren og skal fortsette med det til etter fødselen.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...