Gå til innhold

Hvor lenge kan man ta folat? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Man skal jo gjerne ta folat 2-3 mnd før man blir gravid, og så helst de første tre månedene, hvis jeg har forstått det riktig?

Men hva når man ikke blir gravid i løpet av noen måneder... bør man da slutte med folat for en periode, eller kan man bare fortsette? Ingen vet jo hvor lenge man må gå før det skjer noe, selv om man håper hver mnd....?

Noen som vet?

Fortsetter under...

Hei:)

Bare fortsett med å ta folat du, det som er til overs tisser du ut! Ikke noe skadelig å ta det i det heletatt, har tilogmed hørt at man får sterkere hår av det!

Har selv brukt det siden november i fjor!

Annonse

Jeg har spist folat nærmest daglig i ca. 5år fordi den type multivitaminer som jeg spiser har bla. folat i da vel og merke kun 200mg. Anbefalt dose når en er gravid er 400mg. Jeg er gravid i uke 21 og tar nå kun 200mg folat daglig igjen, det begynte jeg med etter 3 mnd. og alt ser bra ut ;)

LYKKE TIL :)

Hei!

TA folat...... Forrige svangerskap tok jeg ikke folat.. Jeg har nå en liten sønn med leppe kjeve ganespalte. Det "ligger" i familien våres, men alikevel er ikke tanken til å unngå,,,hadde jeg bare tatt så kanskje ville ganen vært hel..

Vet et det er en liten bagatell, som de så fint sa det på sykehuset. Men dersom det er noe vi kan gjøre for å forebygge, så sett i gang. Det skal iallefall jeg gjøre denne gang.

lykke til med pillespisingen i noen mnd til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...