Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Hadde bestemt meg for at dette svangerskapet skulle jeg ikke legge på meg 20 kilo som jeg gjorde sist. Alt gikk fint til uke 28, kun 2 kilo. Da ble jeg derimot bedlig dårlig og ble mer eller mindre sengeliggende til jeg skal føde. Matlysten er laber og derfor putter jeg nok innpå en del som jeg ikke bør. Er stinn av vann i kroppen og ser ut som ei dundre. Har lagt på meg 14 kilo og mistrives med det. Treningen måtte jeg jo droppe. Har slitt ed spiseforstyrrelsen overspising og kjenner den er på vei igjen. Det blir ikke bedre ed alle disse Gullitrådene. Alle slenger seg på og forteller hvor lite de har lagt på seg. For hver og en av dem synker jeg ned er og er. Hvor er de som legger på seg da, er det bare jeg? Alt det snakket om at de blir feite og ekle treffer eg rett i hjerterota, synes alle er direkte ufine, ikke bare Gulli. Kommer til å droppe skravlesiden nå og bare være her, her er det heldigvis et mye bedre klima. Og for å trøste meg litt. Jeg gikk ned de 20 kiloene hver gang, med litt aktiv slanking. Jeg veier i utgangspunktet 10 kilo mindre enn Gulli og like høy. Er veldig godt trent og ser frisk og fin ut. Men det røyner litt på når en ser ut som en bolle. Ansiktet mitt er enormt. Håper folk brae kan overse denne damen slik at vi kan ha det koselig her i stedet. Takk for at dere her inne er så snille.
Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Jeg vet ikke helt om jeg tror på at så mange her inne har lagt på seg under 10 kg.. Jeg passerte hvertfall det for en stund siden. Skjønner ikke hvorfor vekt skal være et sååå stort tema, når vi alle vet at man skal legge på seg når man blir gravid. .. Nuvel, her inne håper jeg vi kan finne andre og mer interesante temaer:) Ikke la vekta plage deg for mye. Det er en bekymring vi kan spare til ETTER fødselen og de aller fleste av oss må slanke oss aktivt etterpå
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Ikke skyld på de som får deg til å føle deg sånn.Vi legger jo faktisk på oss,slik er det bare.De som legger på seg lite får være glad for det.Jeg vet mange,mange som legger på seg 15 kg og opp.SMå damer på 50 og 60kg i utgangsvekt som legger på seg over 20 kg etc.Jeg har selv lagt på meg 12,13 kg,men enda ikke begynt å svelle av vann.Det er jo da det starter, så etterhvert slår jeg nok dine 14kg... Du er sikkert så fin så.HVis det er noen trøst ser du bedre ut i andres øyne enn det du føler deg selv....
Gjest Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Hei på deg! Jeg er gravid med nr. 2 i uke 35. La på meg 15 kg forrige gang. Denne gangen var jeg 57 kg og 174 høy da jeg ble gravid, så jeg var nok undervektig, ja... Har nå lagt på meg 17 kg og stresser ikke med det. Har enda noen uker igjen å legge på meg. Spiste som en hest de første månedene, da det var det eneste som hjalp mot kvalmen. Tror kroppen min regulerte dette, så jeg skulle legge på meg det jeg egentlig hadde for lite av fra før... Hater dette slankepresset og skjønnhetsidealet vi kvinner lever under i dag. Lider selv av en form for spiseforstyrrelse, så jeg er fokusert på vekt, ja. Men føler at jeg har et sundt forhold til det nå. Raste ned i vekt forrige gang, gikk tur og ammet, det tok kiloene. Det viktigste er å ha et godt forhold til seg selv og kroppen sin, tenk på at de som stresser med å skulle være så slanke og gravide ikke kan ha det helt godt med seg selv. Syns du skal ta det helt med ro, jeg, og lykke til med fødselen!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Jeg er bulimiker, og jeg har også tatt meg nær av de trådene før. Men ikke nå lenger. For hun er så opplagt ute etter å provosere. Ikke bry deg om det du. Husk på at alle er individuelle, og mest sannsynlig, så er hun ikke så tynn som hun sier. Ikke noe problem å sjekke BMI på internett, så hun kan finne det som passer henne. I tillegg er det faktisk litt mistenkelig at hun ikke har lagt ut bilder av annet enn babyklær, så jeg tror du skal prøve å se bort ifra det hun sier. Ang vektoppgang så tror jeg folk her inne lyver litt. For jeg synes det er fryktelig mange som forteller at de dytter i seg både det ene og det andre...og så har det gått opp BARE så og så mye. Og det henger rett og slett ikke ihop. Forrige gang gikk jeg opp 23 kg. Denne gangen skal jeg ha tvillinger, og har gått opp 20, og jeg har tre uker igjen. Hvis man bare ikke spiser mer enn det man forbruker, så blir det borte igjen. Husk på det. Og prøv å ikke la sånn som gulli påvirke deg. Personlig liker jeg ikke dette forumet i det hele tatt. Jeg har aldri fått svar på noe av det jeg har spurt om her inneog jeg synes det virker som det er en liten "kul" gjeng som får alle svar, og som styrer litt, så jeg holder meg på skravlesiden. Selv om det av og til føles som en hønsegård. Men ikke la henne vinne
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Jeg har ikke engasjert meg så veldig i dette Gulli opplegget, men nå må jeg bare spørre, hva er det som gjør henne så fryktelig opptatt av disse kiloene?
Tipp topp Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Synes ikke du skal bry deg om hvor mye andre har gått opp. Og har du vann i kroppen veier jo det også masse og vil forsvinne med en gang. Alle er forskjellige og det er forskjellig hvor mye kroppen trenger å legge på seg. Hvis du ser feks i nyere bøker så er anbefalt vektoppgang nå delt inn i grupper slik at de som er undervektige skal gå opp mer enn normalvektige og overvektige. Kroppen legger ofte på seg det den trenger. I forrige svangerskap gikk jeg opp 16kg og trengte hver kg etterpå til amming. Var nede på normalvekten igjen en stund etterpå uten å gjøre noe. Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut etterpå hvis jeg bare hadde gått opp f.eks 7 kg. I dette svangerskapet har jeg også gått opp 16 kg (i uke 40) og på forrige kontroll kommenterte en overlege på Ullevål at jeg umulig kunne ha gått opp noe særlig mer enn babyen, men det har jeg. Jeg føler meg slettes ikke feit og ekkel, og vet at det jeg har lagt på meg er det jeg trenger.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Ingen som kan svare meg på hvorfor denne Gulli er så opptatt av kiloene andre legger på seg?
Kristannaa Skrevet 21. september 2006 #9 Skrevet 21. september 2006 jeg er ikke helt sikker,men hun har hvertfall gått opp akkurat det babyen og fostervannet veier sier hun,så derfor kommer hun til å gå rett inn i de nye klærne sine.. også skryter hun av dette,og sier at de fleste andre er feite,dissende osv..
-MtG- Skrevet 21. september 2006 #10 Skrevet 21. september 2006 Gulli er nok ikke egentlig opptatt av andres kilo. Hun er bare opptatt av seg selv, men må skrive provoserende innlegg for å få tilbakemelding sånn at hun føler at hun er verdt noe. At noen svarer henne i det hele tatt er nok godt for henne. Jeg kan trøste deg med at jeg har en uke igjen til terminen og har gått opp 17 kg. Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er så veldig mye, jeg. Føler med fin og gravid. Var verre med de ekstra kiloene jeg hadde før graviditeten. De hadde jeg jo ingen unnskyldning for:)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #11 Skrevet 21. september 2006 Å herregud, er det mulig. Jeg har lagt på meg 6 kg., er i uke 37, jeg har faktisk vært bekymret fordi jeg ikke har lagt på meg mer, redd for at det er noe galt med babyen, så sitter dette menneske å skryter av sine få kilo... Men jeg kan jo fortelle at alt er bra med gutten jeg venter, er nok ikke noe 4 kilos baby, men han er normal i vekt, så jeg trenger ikke bekymre meg:)
Gjest Skrevet 21. september 2006 #12 Skrevet 21. september 2006 Kjære deg Anonym! Nå har ikke jeg vært på skravlesiden, og vet derfor ikke hvem denne "Gulli" er, men patetisk hørres hun ut som, trøst deg med at slike mennesker ofte har store problemer med seg selv og derfor hakker ned på andre mennesker! IKKE bry det om hva hun sier. for alt du vet så kan hun være en megge på over 100kg?!hehe...men seriøst, har selv lagt på meg 15kg nå (er i uke 37 i morgen ....) og selvom jeg ikke har slitt med spiseforstyrelser så har jeg vært veldig opptatt av og ha en PERFEKT kropp..spesielt før da jeg var singel, så jeg vet hvordan du har det på en måte. men prøv og tenk at kroppen din trenger litt ekstra fett nå, og at det sannsynligvis forsvinner av seg selv etter noen måneder ! det er ikke lett dette kroppsidealet..det tror jeg de fleste jenter kan skrive under på...de fleste opplever slanke press / eller slanker seg på en sunn/usunn måte igjennom livet...det har jeg også gjort. Lykke masse til videre. Stå på og IKKE bli lei deg av en tragisk person som tydligvis har de største problemene her!
¤2småtroll¤ Skrevet 21. september 2006 #13 Skrevet 21. september 2006 Folk er forskjellige!! Eg har lagt på meg 16 kg denne gangen, og er igrunn veldig fornøyd med dette, sist la eg på meg 20, og sa etter det at neste gang skulle eg ikkje eg legge på meg så masse! Veit om nåken som kanskje bare har lagt på seg 5 kg gjennom, og nåken som la på seg 25... Eg gikk ikkje ned meir enn 10 til sammen etter det forrige svangerskapet, så nå er eg 99 kg, og det er litt tungt og svelge, men sånn er d,må jo prøve og trøste meg med at det kommer noe godt ut av det! kos&klem
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #14 Skrevet 21. september 2006 Jeg skjønner at du blir litt deppa, og det er kjempesynd! MEN, hvis det er noen trøst til deg, så er det ganske mange som trekker hele dette mennesket i tvil, kanskje hun ikke er gravid, kanskje "hun" er en han eller kanskje hun er en fjortis eller kanskje hun er veldig overvektig og beskriver slik hun gjerne ønsker å være. Uansett er hun godt over 80 kilo så det er kanskje ingenting å skryte av når det egentlig kommer til stykket. Men det viktigste av alt, det mennesket er tvers igjennom veldig upopulær og lite likt, veldig ond og ett dårlig menneske. Mange er veldig bekymret over hennes omsorgsevne til barn og om hun er like jævli mot de. Vi som virkelig er veldig slanke og godt trente har ikke noe behov for å utbasunere det og skryte av det, for oss er det liksom helt ok. Mener ikke å si det for å være blærete eller noe, bare for å gi deg ett eksempel. Velger å være anonym nå....
Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 21. september 2006 #15 Skrevet 21. september 2006 Jeg blir alltid så provosert av slike vekt tråder der folk skryter av at de feks bare har gått opp 4 kg, osv..for de nevner jo aldri hvor tung de var når de ble gravid... Jeg var 53 kg når jeg ble gravid( 160 høy), og nå er jeg 3 dager på overtid og veier 79kg. Har mye vann i ben og fingrer, så det forklarer nok mye av vekten, pluss en baby på rundt 4500 g i følge lege. Vannet forsvinner etter fødselen så det går så fint så Jeg bare flirer av vekten, er jo snart like tung som samboer,hihi... Vekten er individuell, så vi kan jo ikke sammenligne oss med hverandre, det er det viktig å huske på!!!!! Sender en stor trøste klem..ikke bry deg om Gulli innlegget du
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #16 Skrevet 21. september 2006 jeg gidder ikke lese de innleggene en gang...jeg har nå gått opp 20kg allerede og har over 2mnd igjen.. er gjennomsnittlig i kroppen til vanlig, men stor mage forhold til gjennomsnittet nå. har også hatt spiseforstyrelser, og det har kommet litt tilbake..men det går ikke utover babyen.. tror det begynte da jeg skjønte at jeg har gått opp sinnsykt mye mer enn andre.. selv om jeg vet jeg er normal.. synes vektsnakket her er utrolig usunt
Bolette Skrevet 22. september 2006 #17 Skrevet 22. september 2006 Jeg gar lagt på meg 13 kilo og har ikke noe vann i kroppen å skylde på. Er ikke noe bekymret for det. Det er naturlig å legge på seg når en er gravid. Vi må ha noe å tære på når vi skal amme vidunderne våre også....
Gjest Skrevet 22. september 2006 #18 Skrevet 22. september 2006 Heisann jeg er vel en av de som har krangla endel med denne gulli.Men jeg bryr meg ikke opp vekt innlegga hennes.Det er det andre hun lirer ut av seg jeg pleier å bli sinna for. Jeg er gravid for 4 gang.Da jeg skulle ha nr 1 var jeg 59 kg og la på meg 22 kg.Kasta opp i 20 uker, men la likevel på meg 10 kg.Det enda med 20 kg.Klarte å gå ned alle kg untatt 3 kg. Så la jeg på meg etter at jeg amma og var 68 kg da jeg ble gravid med nr 2.La på meg nok en gang 20 kg.Fordi om jeg kasta opp alt jeg åt første 16 ukene..Gikk ned alle kg untatt 3..Men så ble jeg operert i kneet og fikk ikke trent.Ble plutselig 74 kg og ble gravid med nr 3.La på meg 18 kg.Gikk ned alle kg,men ble operert igjen og ble stillesittende.Pappa fikk kreft og jeg ble deprimert.Kosa meg med sjokolade osv.Vekta 84 kg ! Og 162 cm høy.Ble gravid på ny med nr 4..Er nå i uke 34 og har lagt på meg akkurat 10 kg.Har kasta opp til uke 24 denne gangen :0( Har fått vann i kroppen og føler meg ikke mye lekker.Men jeg veit at når babyen bare får kommet ut klarer jeg å gå ned i vekt. Men denne gangen skal jeg holde vekta nede når jeg endelig går ned.Ingen trøste spising osv. Den siste uken har jeg lagt på meg 2,5 kg.Dette er mye vann.Har hatt mye vann i kroppen ialle mine svangerskap.Trodde jeg slapp unna nå, men neida...Ødem på 2.. Det jeg vil frem til er at vi er alle forskjellige..Jeg er overvektig og har nå slitt med det noen år.Men er egentlig fornøyd så lenge jeg får en frisk baby. Vekta får jeg ta senere..Har ett mål da.Ikke bli over 100 kg :0)) Vil bare sende deg en klem og si at gulli har sagt at hun ligner Aylar. :0)) Men er 174 cm høy og var 75 kg før graviditeten. Klem til deg,sikker på at du er kjempe fin som gravid :0)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #19 Skrevet 22. september 2006 lol, Aylar veier 46 kg hun. nesten halvparten av gulli. kroppen er det eneste som er fint på aylar, så hva nå da...
Snikker Skrevet 22. september 2006 #20 Skrevet 22. september 2006 Lurer veldig på hva eller hvem denne "Gulli" er!!?? Er det en person som legger inn innlegg som kun baseres på vekt eller er det en eller annen "fagperson" som liksom forteller hva som er vanlig etc...... Er vel eventuelt samme hva man legger på seg under svangerskapet så fremst man har det godt med seg selv, og det har vel de fleste som er gravide! Det å være gravid er jo strålende - tenk så heldige vi er! Så hvem bryr seg om man legger litt på seg i denne fantastiske tiden?? Men igjen - veldig spent på hva/hvem "Gulli" er.....
Gjest Skrevet 22. september 2006 #21 Skrevet 22. september 2006 Hun er mest på skravle sidene. Du finner inleggene der, det er stort sett de som har ordet "vekt" i overskriften:) Hun er nok ingen fagperson, det høres ikke ut som om hun har noen form for kunnskap om kost og ernæring (annet enn at hun sikkert kan lese en kaloritabell:) )
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 22. september 2006 #22 Skrevet 22. september 2006 Hun kan ikke lese en kaloritabell engang. For hun trodde tacoskjell var omtrent like fetende som poteter...og det er noe av det VERSTE som finnes..:-) *flire*
Kristannaa Skrevet 22. september 2006 #23 Skrevet 22. september 2006 hihi. Men har hun noen gang skrevet om noe annet enn vekt?fks navn til babyen,svangerskapsplager ol.? hvis ikke så virker det nesten som hun bare er her for å provosere! og kanskje ikke er gravid..jeg har bare sett på de nyeste innleggene da..
Gjest Skrevet 22. september 2006 #24 Skrevet 22. september 2006 kjære anonym... jeg håper du skjønner at det er flere enn deg som har dette problemet, men mitt problem er helt stikk motsatt! jeg går hver dag og spiser så godt jeg kan, ikke usunn mat, er veldig nøye med kostholdet mitt, men prøver å spise så mye som mulig, så babyen min i magen skal bli stor å sterk! vi skal jo tross alt gjennom en fødsel ilag, eg å babyen.. men! ikke svarte om eg legg på meg! har prata med jordmor om det, å ho sier at babyen veks som bare det, den ligg over normalen! men eg legg ikke på meg! er i uke 32 nå, å har lagt på meg nesten 7 kg.. synes det er meeeget lite, da eg har vært gravid en gang før, å hadde lagt på meg 16 kg til uke 26, da eg avslutta. så her er folk inne på bim, som ønsker å legge på seg, men som ikke gjør det. er jo glad eg ikke er blitt sånn super-flodhest, for kroppen skal klare å holde meg oppe fordet... men jeg var jo ikke lett da eg ble gravid, eg veide 82kg, men er ikke overvektig. har en veldig tung beinbygning, bruker til vanlig klesstr. 38. så ser ikke på meg selv som skikkelig feit da, bare tung.. så trøster meg med at barnet i magen min har tatt en del av min vekt. så det er ikke bare dere spinkle damer som legger på seg mye som man bør bekymre seg over, jeg er fyldig, å legger ikke på meg så mye! det er til å bli litt smånervøs av det å!!
Snikker Skrevet 22. september 2006 #25 Skrevet 22. september 2006 Stakkars - kanskje hun ikke har det så godt med seg selv. Foreslår at de som blir støtt av disse "Gulli"-innleggene - hopper elegant over dem, da man tydeligvis vet innholdet allerede:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå