Gå til innhold

urinprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært hos jordmor idag, og jeg var jo så flink at jeg glemte urinprøven min hjemme!! spurte da om å få ta en der og det gikk greit. da jeg kom inn til jordmor og fortalte at jeg hadde tatt den her lurte hun på om jeg hadde fått vasket meg nedentil for det var litt protein rester. jeg dusjet for 1 time siden og er da ikke urenslig av meg akkurat. hun gjorde ikke noe mer med det enn å kaste det ut slik. har gjort slik hos legen min flere ganger at jeg bare har tatt prøven der når jeg har kommet og aldri fått noe spørsmål da. skjønner ikke noe jeg. lurer og litt på å slutte å¨gå hos jordmora føler ikke at jeg får så veldig mye ut av det. går jo til legen en gang i mnd pga sykemelding. Dette er og noe som jordmor kritiserer, at jeg er så ofte hos legen. hun mener legen kan gi sykemelding over tlf. litt firtvilet nå kanskje derfor dette ble så langt.

ps er 23+4 og venter en liten jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ingen kan tvinge deg å gå til en jordmor du ikke trives med. Det hadde nok vært enklere for deg å gå til legen, siden du likevel må dit for å få sykemelding. (få leger som gjør dette over tlf...) Det ville hvertfall jeg gjort..

Skrevet

Synes ikke det var noe rart spørsmål av jormor og hun mente da helt sikkert ikke at du er urenslig. Spor av proteiner i urinprøven kan enkelt og greit komme av at det er kommet utflod i prøven. Egentlig skal man derfor ta urinprøve rett etter at man har dusjet og bruke midtstrålen. Hun mente sikkert bare at utflod kunne være forklaringen på positivt utslag. Grunnen til at legen aldri har sagt noen kan jo være at du ikke har hatt utslag der. Og hva mener du hun skulle gjøre med prøven hvis ikke kaste den. Proteiner er ikke noe man sender til dyrking. Og bare spor av proteiner alene er ikke noen grunn til bekymring.

Det virker som om du bare har et litt dårlig forhold til jordmor og derfor tolker alt negativt. Får du ikke noe ut av kontroller hos jordmor så er det bare å ta alle hos fastlegen. Jeg har ikke brukt jordmor i noen av mine svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...