Gå til innhold

urinprøver

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært hos jordmor idag, og jeg var jo så flink at jeg glemte urinprøven min hjemme!! spurte da om å få ta en der og det gikk greit. da jeg kom inn til jordmor og fortalte at jeg hadde tatt den her lurte hun på om jeg hadde fått vasket meg nedentil for det var litt protein rester. jeg dusjet for 1 time siden og er da ikke urenslig av meg akkurat. hun gjorde ikke noe mer med det enn å kaste det ut slik. har gjort slik hos legen min flere ganger at jeg bare har tatt prøven der når jeg har kommet og aldri fått noe spørsmål da. skjønner ikke noe jeg. lurer og litt på å slutte å¨gå hos jordmora føler ikke at jeg får så veldig mye ut av det. går jo til legen en gang i mnd pga sykemelding. Dette er og noe som jordmor kritiserer, at jeg er så ofte hos legen. hun mener legen kan gi sykemelding over tlf. litt firtvilet nå kanskje derfor dette ble så langt.

ps er 23+4 og venter en liten jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei kjære du!!

Jeg er 26+5 på vei og har pga blødninger (høyrisikosvangerskap) hatt ultralyd ca 8 ganger fra 2. svangerskapsuke og fram til uke 20. Jeg har slitt med mye vondt og er også ofte hos legen. Jeg går til jordmor annenhver gang. Jeg kommer heller ikke helt overens med min jordmor.. Hun mener at jeg bare tenker for mye. Og at jeg ikke har vondt. Men legen min tar meg på alvor og har gjort det hele tiden. Jeg vurderer også å slutte hos jordmor,men føler samtidig at legen min må bli vanvittig lei av meg:) Men det må vi ikke tenke.. er man syk så er man det. Og jeg må også inn til legen ekstra timer for å fornye sykemeldingene. Så det er vanlig.. Ikke bry deg om jordmor,flytt alt til legen hvis du føler at det er tryggest. De vet som regel best:) Er jo tross alt et lite nurk inni oss som også skal bli tatt vare på :)

Uff ble langt dette også,men lykke til og håper at det ordner seg!!

Skrevet

virker ikke som du har noe særlig kjekk jordmor. Jeg var også hos jordmor i dag og leverte urinprøve. Hun sa at det ofte var protein/ eggehvite stoffer i utfloden. En kanhindre at dette kommer i testen ved å først tisse litt, og så la resten gå i glasset. Tror det er et bedre tips enn å skulle ta en storrengjøring på jordmors toalett:-)

Og enig m førstebeby - er jordmor et troll kan du velge å ta resten av kontrollene hos legen din hvis han er kjekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...