Gå til innhold

Konstant LITT kvalm...


jentebanden

Anbefalte innlegg

Huff, det er så slitsomt å gå og være litt kvalm hele tiden. Var ikke slik i det heletatt forrige svangerskap. Da ble jeg plutselig kvalm, spydde, og ferdig med det. Hittil har jeg ikke spydd i heletatt, men huff... Ikke lyst på mat, må være forsiktig med for brå bevegelser, liksom være konsentrert på jobb... Gleder meg til dette går over! :) Men da skal man vel bare gå og bekymre seg for at man ikke er kvalm lenger. Skal ikke være enkelt dette!

 

Finnes det noen tips for å redusere kvalmen litt?

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei..jeg har bare hørt at man skal drikke masse vann jeg...jaja..det gjør hvertfall jeg ..og jeg er ikke kvalm=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes hjelper er:

 

Blanding av eplejuice og farris

Flytende Gavsicon.

Sea band (strikkbånd med kule på som trykker på et akupunkturpunkt på håndleddet)

Love Hearts (ikke sunt men lett å få tak i når man ikke er hjemme)

Youghurt, is, melk (egentlig alt som kommer fra kua)

Drikk mye kaldt vann

Tyggis og Dent er heller ikke så dumt.

 

 

Ellers hjelper det å spise lite og ofte, ikke mye krydder og ikke bli sulten. Jeg har utstyrt meg med en pose nøtter og tørket frukt her på jobben. Nå jeg kjenner det kommer krypende tar jeg noen biter fra den. Da holder jeg det i sjakk men de rundt meg tror sikkert jeg har utviklet ekorn-tendenser.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjenner jeg blir kvalm bare av å lese dette! :) Love Hearts er veldig bra for halsbrann da, det merket jeg forrige gang.

 

Vet at jeg spiser for skjelden, men det er ikke så enkelt når vi har lunch til fast tid. Spiser masse frukt både før og etter, men er jo såååå sulten hele tiden. Men jeg orker bare ikke å svelge det ned. Nei, får bare leve med det, og trøste seg med at det går over, og kommer noe fantastisk ut av det etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er også konstant litt kvalm , det hjelper å spise litt frukt og sånne små knaskerøtter, ellers så hjelper ingefær mot kvalme.. ikke bli sulten, eller stress, er liksom det verste med å være kvalm, for man er ofte sulten og litt stresset i denne perioden, særlig dersom man er i jobb og har barn utenom.. skal ikke være lett. men hva om man ikke hadde noen bekymringer? Er helt vanlig for oss jenter å bekymre oss, og sånn har det vel alltid vært. ller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt kvalm. Det kommer plutselig hele tiden, og det som hjelper for meg er å spise epler, noe jeg blir dårlig i magen av! Men må liksom passe på å ha noe i magen hele tiden.

Hvis jeg prøver å ligge helt stille og slappe av blir det bare værre. Vann som jeg vanligvis drikker mye av klarer jeg nesten ikke å få ned nå. Spiser en del pizza siden jeg ikke orker å tenke så mye på matlaging. Sjokolade og potetgull er også bra synes jeg. Sikkert ikke så bra for babyen med dårlig kosthold, men...............jeg får ta det igjen seinere.

 

Et slikt bånd man skal ha på armleddet har jeg hørt om før, så det må jeg prøve. er det på apoteket man kjøper det??

Skal prøve ingefær og.

 

Gleder meg til kvalmen er over!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt på vei er dere som går rundt og er mye småkvalme? Jeg er også konstant småkvalm, og sulten hele tiden!! Er kun i uke 5, så jeg synes jeg merker så mye så veldig tidlig... Eller er det vanlig å merke det så raskt? Har vært kvalm i en uke nå, og brystene har vokst betydelig..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar alle sammen.

 

Jeg er 8+5, har vel hatt det slik i 1-2 uker kanskje. Har vært veeeeldig sulten hele tiden, men er ikke like godt med mat nå som før.

 

Det er nok vanlig å merke det så tidlig ja, merket det godt på brystene forrige gang. Nå ammer jeg fortsatt, så de ser ut som noen vrengte bukselommer. Ikke særlig lekkert. :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det i veke 5...Var skikkelig kvalm og trøtt og hadde veldig ømme bryster...men så begynte jeg og spise før jeg bli sulten og då vart det bedre ...farris og vatn hjelp ganske bra. Jeg spiser masse frukt:) Så visst man spiser lite, men ofte! så blir man ikkje så kvalm. Men no er jeg i slutten av veke 12, og er fortsatt litt kvalm, så håper kvalmen gir seg snart:)

 

 

 

 

Lykke t jenter:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...