Gå til innhold

Leggetid for en 3-4-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere barna deres og når våkner de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset legger gutten vaar (3) seg klokka 20.00 og staar opp mellom 06.00 og 06.30. Paa helg hender det han sover til 07.00.

Vi hadde helst sett at vi fikk han i seng senest klokka 19.00, men siden han sover en - to timer paa dagen hos dagmamma, saa er han altfor opplagt klokka 19.00.

Han har akkurat begynt et helt nytt kapittel i livet sitt som bestaar av aa vaere hos dagmamma og paa foerskole, saa han har lange, slitsomme dager inntil han blir vant med rutinen sin; vi lar han derfor faa sove litt paa ettermiddagene enn saa lenge, saa faar vi vurdere ny leggetid/rutine naar han er klar for aa slutte med dag-soevnen.

Skrevet

4 åringen vår har hatt samme leggetid siden han sluttet å sove i barnehagen for ca halvannet år siden (han sa "jeg er ferdig å sove i barnehagen nå" Hehe..) Han ser barnetv og så pusser vi tenner og leser en bok samt synger et par sanger. Så rett over 7 er han i seng og sover til ca kl 8 morgenen etter. Vi er ikke strenge på leggetid, det har vi aldri trengt for han sier fra selv og er stort sett helt kjørt innen klokka er halv åtte på kvelden. Er heldig og har og har alltid hatt det veldig behagelig sånn sett :o)

Skrevet

Vår treåring og femåring legger seg kl. syv og sover til syv.

Skrevet

Vår treåring legger seg rundt kl syv og sover til mellom syv og halv ni. Oftest rundt halv åtte-åtte.

De gangene leggetiden har drøyd en halvtime eller noe, merker vi at han blir mye vanskeligere å legge. Da tuller han mye mer i sengen.

Skrevet

Her i huset får både 3 åringen og 5 åringen på seg nattbleie og pyjamas kl 19. 3 åringen er da i seng til kl 19.30 mens 5 åringen er i seng en gang mellom kl 19.30 og 20.00. Begge sover til de vekkes litt over kl 07.00. Da er det rett på badet og ta av våte bleier etter en lang natt :o)

Skrevet

Stedattern min på 3 1/2 år legger seg 1915-1930 og vekkes kl 0700 i ukedagene, men i helgene sover hun som oftest til 08-0830

Skrevet

4-åringen og 1-åringen legger seg kl 19.30 når vi skal på jobb dagen etter, og sover til ca kl 7.15. Når vi ikke skal på jobb legger de seg mellom 19.30 - 20.00 og sover til mellom 7 og 9.

Skrevet

3 1/2 år og i seng i 19 tiden. Sover til ca 8 morgenen etter

Skrevet

Vi egynner med kveldsmat etter barne-tv. 1 1/2 åringen først i seng ca 19.00. Storebror er litt tregere, men oftest i seng til 19.30. De sover til 07.15 når vi må tidlig avgårde. Eller sover de til ca 0800, noen ganger i helgene til 08.30.

Eldste sluttet med å sove på dagen rett før ferien. Han trengte virkelig en time for opplading :o)

Minste sover bare en time, max 1 1/2 time på dagen i barnehagen. I helgene drunter hun 2 1/2 time i vogna si.

Skrevet

4åringen legger seg mellom 20.30 - 21.00

Står opp mellom 07.00 - 08.00

Skrevet

jente 3 år, sovner en gang mellom 21 og 22. Oppe senest kl 8. Dette er det mest vanlige i hvertfall.

Sover fremdeles ikke natten gjennom. Og vi har kvelder der hun er oppe til 23-00. Da har hun gjerne sovnet i bilen på tur hjem fra barnehagen.

Skrevet

vår treåring og femåring ser barne tv,så e det kveldsmat og eventuelt en dusj...så treåringen e sovnet omtrent i 20.00 tia..og femåringen,ho e det sånn opp og ned på...ho finn som regel nåkka ho ska gjør om kveldan. men når kl e 21.00 så e nu ho og sovna.

Skrevet

JENTA MI ER SNART 3 ÅR. HUN LEGGES MELLOM 20 OG 20.30 OG SOVER TIL CA 09. VELDIG DEILIG AT HUN SOVER PÅ MORGNINGEN, SIDEN JEG HAR EN LITEN TASS PÅ 6 MND

Skrevet

Vi begynner kveldstellet kl 19 med vasking, tanpuss osv, leser og synger på senga også sover han ca 19:30. Da sover han til 6:30/7:30.

Skrevet

4-åringen her har en storebror på 8, og det enkleste er å legge dem samtidig. Da blir klokka gjerne ca. 20 før de legger seg, og kanskje 21 innen de sover. Dette er mest praktisk siden jeg ofte må legge begge to, og vi dessuten har ei tulle på 11 mnd. som jeg legger først, så da må det nesten bli så sent.

Skrevet

hm..bare vi som legger tidlig, skjønner jeg... våre står opp tidlig uansett når de legger seg -derfor er det bare å få de i seng. De er som regel i seng mellom 18-1830...og sovner et sted mellom 1815 og 19. De står uansett opp i 06-tida. Ukedager og helger. De er 1, 3 og 5. Når barna deres sover så lenge -skal dere ikke på jobb og bhg? For at vi skal rekke jobb, må vi reise halv 8. Så i ukene er det greit nok at de er oppe så tidlig. Men jammen gleder jeg meg til de begynner å sove lengre!

• 2 uker senere...
Skrevet

min 3 åring legger seg mellom 19.00-19.30 og vi vekker han kl 08.00..

De dagene han er fri fra bhg, eller i helgene så kan han sove til 09.00-10.00

Skrevet

Våre tvillinger på 3 år gjøres klar for natta før barne tv begynner, enten det er bading eller vanlig stell. Så spiser de som oftest mens vi ser på barne tv. Og så bærer det i seng ca kl 19.00. Da er de ofte stuptrøtte etter en dag i barnehagen. Neste morgen må de vekkes kl. 7. Når vi har fri, får de sove så lenge de vil. Begge har alltid kost seg veldig i senga og sovet hele natta gjennom.

Skrevet

Gutt 3 år 7 mnd. Går i barnehage hele dagen, sover ikke på dagen. Vi starter leggeprosessen senest kl 19. (Viser han store trötthetstegn etter bhg/middag bader vi för barnetv og da sover han ca 19..) Det tar alltid litt tid å få på pysj og pusse tenner, lese litt og synge men han sover som regel rundt 19.30. For å rekke barnehage og jobb må han stå opp 06.30-07.00. Vi holder på de rutinene også i helgen men da sover han selvsagt til han våkner av seg selv - noe som varierer fra 07.00 til 08.00.

Skrevet

slik har jeg det også.

min 3 åringe trenger visstnok ikke søvn..hehe..han kan gå heledagen fra mellom 07-08 om morgenen.fulldag i barnehagen og mye aktivitet etterpå og holde det gående til 22-23 om kvelden før ahn sovner.tenner pusses og klar for leggingen mlleom 19-20 men han er på rommet sitt etter det men sovner skjelden før 22.sover heller ikke natten igjennom og sover ingenting på dagen.så har skjelden tid for meg selv på kvelden.

men heldigvis sovner han dersom vi har vært på besøk for da passer jeg på å kjøre hjem så passe sent at det er leggetid så han sovner på veien og da er det bare til å bære han i seng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...