Gå til innhold

Pergotime, virker det?

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan noen hjepe meg? Jeg var på "utredning" hos gynekolog i går og han sa at jeg ikke hadde/hadde hatt/eller ville få i nærmeste fremtid eggløsning. Forsto ikke helt hva legen sa ( ikke norsk) og ble litt forvirret der inne. Hvorfor har jeg ikke eggløsning? Han sa at jeg skulle komme tilbake om en uke å ta en blodprøve for å se om jeg da hadde hatt eggløsning, noe han betvilte. Om denne viste negativt skulle jeg få noen piller som stimulerer eggløsningen; Pergotime.. Tror jeg har lest om dette her inne tidligere, men noen som kan si noe om dette? Virker det? Virker det raskt? Bivirkninger? Noe annet en burde vite?

Ellers så ønsker jeg dere alle veldig LYKKE TIL.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6397698-pergotime-virker-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg venter også på å se om Pergo-kuren virker. Har nettopp gått på den første enkle kuren og vet ikke helt om jeg har hatt eggløsning ennå. Skulle hatt den i disse dager, men el-tester viser bare negativ. Og noen her på barnimagen fortalte meg at pergo vil kunne gi feil resultat på el-test, så da fortsetter jeg bare med temping for å se om jeg merker noe til EL.

Angående bivirkninger så har jeg nettopp hatt en rimelig deppeperiode og samboern stakkars syns ikke jeg skal ta noen flere at de pillene. han syns det ble litt vel voldsomt, liksom tusen ganger verre pms. Og dette kom nå rett før EL-perioden. De første dagene jeg tok pillene fikk jeg litt synsforstyrrelse på det ene øyet, som igjen gjorde at jeg var en smule svimmel et par dager. Men mellom det og frem til EL-perioden, har jeg vært helt fin.

Jeg vet at flere her på BIM bruker pergotime og noen har blitt gravide etter å gått på noen kurer.

Les godt pakningsvedlegget, der står det om evt bivirkinger.

Lykke til!!

Tusen takk for svar..

Tusen ganger PMS høres ikke fristende ut, men er det det som skal til så får en jammen tåle det og!! Er litt ustabil i humøret generelt jeg da i disse tider.. hehe

Hørt at en har stor sjanse for tvillinger med pergo, det kan jo bli festelig!

Synes uansett at det er deilig å "være i gang med noe" jeg da..

Hold ut og lykke til!!

:)

Jeg skal begynne på min første doble dose med pergo. Har heldig hvis ikke hatt noen bivirkninger ennå. Men det gjenstår jo å se når jeg begynner på min dobbe dose *he,he*

Man ha større mulighet for å få tvillinger på pergo. Tenker at det hadde vell ikke vært verdens undergang. Hadde nok blitt en stund til jeg hadde blitt baby syk igjen *Hm..*

Gyn. Sa etter innvendig ultralyd at han var ganske sikker på at jeg fikk eggløsning neste mens, fordi slimet så fint å tykkt ut nå.(husker ikke hva man mente med slimet, men glad ble jeg!)

Lykke til

Ja, det virket på meg. Jeg ble gravid på første forsøk med det. Men det jo klart at det funker ikke på alle.

Jeg fikk forresten ingen bivirkninger når jeg gikk på, men nå gikk jeg jo bare på en kur, så det er jo ikke sikkert at jeg rakk å få noen...

Vi skal begynne på pergo igjen om ikke så altfor lenge, for å prøve på nummer to!

Lykke til pergo jenter!

Ååå- merker at jeg får litt forhåpninger nå.. Tusen takk for svar.

Til dere som har gått på dette, hadde dere regelmessig mens? Og blødde dere "normalt" før dere begynte med dette?

Jeg har det siste halve året etter en utskrapning ( var 11 uker) hatt veldig merkelig mens. Ca. 29 dager mellom hver gang, blør veldig lite, ser det kun ved samleie eller når jeg er på toalettet, en dag eller to. Etter ca. tre dager kommer en mer vanlig mens, kraftig ved toalettbesøk men ikke ellers. Trenger ikke bruke noe på dagen.

Når dere gikk på pergo hvordan var da blødningene?

Hvor lenge brukte dere pergo?

Takknemmelig for svar :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...