Gå til innhold

irritert på legen :(

Anbefalte innlegg

jeg var hos legen i uke 4 og han sendte inn brev til sykehuset om at jeg skulle på tidlig UL. jeg mistet i MA i juli og fikk lovnad om at neste gang skulle jeg få komem i uke 7 - 8 for å se at alt var ok så langt. og her har jeg gått å ventet på brev fra sykehuset på når jeg skulle få komme. joda i går kom det....1 november...da er jeg 12 uker kommet jo. så ringte jeg på sykehuset og spurte om dette og møtte ei SUR kjerring som var virkelig sur...som sa de kunne jo ikke gå ut fra annet enn hva legen min hadde sendt. han hadde bedt om tidlig UL pga av alder grrrrr...jeg er da ikke gammel :-)

og så fikk jegforklart ho hvorfor jeg skulle på UL først og fremst og ho kunne ikke love noe men skulel snakke med legen der i dag og så fikk jeg se. hva er dette for en behandling da???

men jeg bestemte meg for at jeg skal IKKE mase en gang til iallefall. men høre det skal de få når jeg kommer. og har noe skjedd galt innen den tid så..............ja da skal jeg .....

huff måtte få ut litt frustrasjon..

men egentlgi har jeg bestemt meg for at det går ikke galt to ganger på rad...så jeg driter i UL nå jeg :-)

nå trenger jeg vist psykisater også...hehe to meninger på samme minutt...joda jeg er sinna..men:-)

var bare godt å få ut litt irritasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6397364-irritert-p%C3%A5-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du er irritert. Hvis du føler det er mer betryggende å få en UL (det gjør i hvertfall jeg), så ville jeg ha stått på litt hardere. Har du mulighet til å ta UL et annet sted enn på sykehuset; finnes det noen gynekologer eller andre leger i nærheten av der du bor som har UL apparat og som du kan be legen om å henvise deg til? Jeg ringte rett til sykehuset, og fikk da time til UL når jeg selv ville (ventet til uke 7 for å være sikker på å ha mulighet til å se hjertebank), i tillegg til at jeg ringte til gynekologen min her jeg bor (fikk da beskjed om at jeg måtte få med rekvisisjon fra min fastlege, men det var ikke noe problem, pga. min historie med 3 aborter). Var dog selv litt irrirert på hun på legekontoret til min gynekolog i går. Ringte inn og var litt bekymret, da jeg fikk litt blødninger, og lurte på om det var mulig å komme inn for å sjekke. Men, hun sa da bare til meg at dersom det var fint på forrige UL (som var forrige fredag) så var det ingenting å bekymre seg over og da skulle jeg bare vente til neste time (som jeg først har 4. oktober - lenge til!). Tror ikke hun er helt klar over at UL kun gir et stillstandsbilde, at det var bra forrige fredag er ingen garanti for at det fortsetter å være bra fremover. Men, heldigvis har ikke hatt noen flere blødninger nå, så krysser fingre for at alt er bra til neste UL.

Det er noen leger som tror de vet alt uten å se på en. og det er så irriterende når man får slike svar, og føler man ikek blir tatt på alvor. erman bekymret så er man det. og det er ikke bra for en selv eller barnet det heller. syn de burde gi alle gravide tilbud uansett om UL tidlig jeg.

og iallefall bør man være hyggelig i telefonen. Man kan ikek si alt er ok dagen etter uansett hva det gjelder.

om vi er med legen en dag så kan vi faktisk få alt mulig neste dag, og det er det mange leger som ikke kan forutsi over telefonen.

nei vi får stå hardere på :-)

jeg får se i neste uke om jeg får nytt brev anngående UL tidligere.

men om du er bekymret og det endrer seg då ring og forlang, er bare å ringe direkte til gyn ofte også på sykehuset mener nå jeg. de mener nå legene er for trege ofte

Jeg har også snakket med legen jeg var til UL til forrige uke på sykehuset, og hun sa at jeg bare måtte ringe inn dit hvis jeg det begynte å komme flere blødninger og jeg ble for bekymret. Det synes jeg er betryggende, men foreløpig føler jeg det går greit, i og med at jeg ikke har hatt flere blødninger. Men, dersom det blir det minste lille dråpen av friskt blod, så står jeg nok på trappa utenfor sykehuset igjen! Ønsker ikke å gå rundt å bekymre meg i lang tid. Det er som du sier, det er ikke bra for en selv eller barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...