Sunniva- og Majamamma Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Legen sa det var i nedre normalområde, men jeg ble jo litt bekymra siden det er litt mindre liv for tida. BT mitt var også lavere enn før, lå nå på 95/60. Pleier hjertefrekvensen å variere så mye, eller bli lavere mot slutten? Huff, har en ekkel følelse selv om alt var bra, ifølge legen....
krølle... Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Barnets hjertelyd varierer hele tiden, og legen måler jo bare et øyeblikksbildee. Lavere frekvens når barnet sover, høyere når det sparker og herjer. Dersom du føler deg usikker så ta deg en tur på føden. Der gjør de sparketest 20-30 minutter og kan se om hjertefrekvensen varierer slik den skal! Så slipper du å være bekymret hvis alt er bra
Gjest Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Da jeg var på kontroll hos jordmor sist,var hjertelyden helt nede i 122....men,jordmor bare sa at da sov ungen,eller hun hadde ligget i ro en stund.Så da slo jeg meg til ro med det... Du trenger nok ikke være bekymret:o)
bollenr3 Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 hjertefrekvensen varierer etter hvor aktivt barnet er... når det sover/hviler er frekvensen lavere enn når det baveger på seg... jeg har også hatt stort sprang på hvjertelyden til babyen fra en kontroll til en annen. ikke noe å bekymre seg for!! Lykke til videre!
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Det henger nok sammen. En baby som beveger seg mindre, og dermed lavere frekvens. Legen hadde vel garantert sagt noe om han trodde noe var galt vel?? Prøvde med min babywatcher her om dagen da det var sååååå stille og den var på 120. Men så var den tilbake på ca. 140 der den har vært hele tiden. Men sa han at 132 var lavt?? Poden lå på det hele tiden han...
Nr-3-i-Magen Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Jeg gikk fra 150-160 på det første kontrollene til 120 forrige gang. Jordmora kommenterte ikke engang at det var lavt...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #7 Skrevet 22. september 2006 Det er helt normalt! Er bare babyen som sover! Jeg var på CTG her om dagen og ble veldig overrasket over hvor mye hjerterytmen kunne variere på kort tid. Hjertelysmålingen hos lege/jordmor er basert på svært kort tid. Slapp av:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå