Gå til innhold

lite bad

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har ganske lite bad, men kunne tenkt meg et stellebord som jeg kunne "lukke sammen" etter bruk.

Er det noen her som har adresser på nettsteder hvor de har stellebord for oss med små bad??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de har sammenleggbare som monteres på vegg, feks ikea

Skrevet

vi har lite bad, men tenker å legge en stellemadrass oppå vaskemaskinen som står rett ved siden av vasken.

Kanskje det er en ide, dersom dere har vaskemaskinen på badet?

Skrevet

Ikea er jo geniale på akkurat dette: best mulig utnyttelse av liten plass :)

Til forrige jenta vår valgte vi (pga knøttlite bad) det stellebordet en kan felle ned fra veggen. Genialt! Og med stor plass.

Navn: Gulliver. Pris: 595,- Link: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&catal ogId=10103&storeId=16&productId=53049&langId=-14&categoryId=16255&chos enPartNumber=87503410

Da vi bodde 6mnd i Tyskland var badet enda mindre, og vi valgte følgende enkle løsning å ha i gangen rett utenfor badet (god plass til bokser og bøtter under):

Navn: Singlar. Pris: 198,- Link:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15567&am p;catalogId=10103&storeId=16&productId=12318&langId=-14&categoryId=16255&a mp;chosenPartNumber=20045205

Skrevet

Dette Ikea-stellebordet knakk sammen med sønnen til ei venninne oppå.....

Skrevet

det vegg-hengte stellebordet? Da må det være feilmontasje eller feilbruk... vi har aldri hatt noe problem med vårt!

Skrevet

Du kan få kjøpt stellebord som kan slåes sammen - finner ikke noe link nå... De er av plastikk da med aliminium ben - hadde sånn til dukka jeg da...

Vi har tenkt og tenkt - har lite bad selv og ingen vaskemaskin på badet og ønsker ikke å henge noe på veggen.

Så nå prøver vi først å bare ha en matte, og faktisk legge den på gulvet og sette oss i døra når vi bytter bleie. Du får da veldig god kontakt med barnet ditt - noe jeg føler er veldig viktig under stell!!!

Om det ikke funker får vi ta ut den høye kommoden vi har og sette inn en lavere kommode... Det med vaskemaskinenn er også et godt tips!

I tillegg til stellematte kjøper vi badebalje til gullet!

Skrevet

Vær litt forsiktig med dette. Du oppnår riktignok full kontakt med barnet, men det er veldig slitsomt for ryggen (og armene) når du skal bøye deg, sette deg, reise deg legge ned og løfte opp ungen osv. Hvis du i tillegg har tenkt å bruke håndvasken til å vaske knøttet når du steller, blir det MYE opp og ned.

Det går jo an å sette inn stellekommode, ikea (hehe ikea igjen...) har andre løsninger, blant annet en kjempefin kommode du bare monterer en stelletopp på, som du kan bruke som helt vanlig kommode etter stelleperioden er over.

ps: du oppnår full kontakt med barnet ved vanlig stelling også :) Når barnet ligger i "vanlig" stellehøyde er det lett å bøye seg helt ned til ansiktet osv.

Skrevet

Hey, ikke undervurdér ny-mammaens angst for at barnet skal trille ned fra stellebordet. Den store fordelen med å stelle på gulvet...

Skrevet

hahahah godt poeng :D

Men ærlig talt - jeg hadde aldri greidd denne opp-og-ned-styringa fra golvet mens knøttet er veldig lite... hadde vondt overalt etter forrige fødsel, og var livredd for å miste knøttet i golvet hele tida pga kraftløse hender (carpal tunnel). Dermed var det veldig greit å kunne legge henne rett ned på stellebordet istedt for å krøkke meg ned på golvet. Dessuten - stellebordet vi brukte hadde kanter.

Skrevet

Svært fornuftig med kanter. Svigerinnen min gråt vel i tre dager da hennes førstefødte faktisk klarte å trille ned en gang:) Tror ikke han slo seg en plass, for hun hadde tykke hånklær på alle kanter nettopp med det for øye, men hun har visst fremdeles skrekk for senskader. Han var tre mnd da, og er vel 8 år nå...

Skrevet

ingen fare - jeg var 9 da lillesøs kom til verden. Under mitt årvåkne pass ramlet hun ned fra stellebordet og bonk på flisgolvet på badet. Null håndklær der i gården gitt. Hun er idag 18, svært talentfull jazz-sanger, 5.2 i karaktersnitt og både pen og sympatisk. Så det ser ut til at verken stellebord-ulykken eller det faktum at jeg og vår andre søster fora minstemann med de røde bærene fra hekken i årevis (og som vi senere fikk beskjed om å holde oss langt unna siden de var giftige) har medført senskader i nevneverdig grad :)

Skrevet

Jeg har også fôret Lillebror med giftige bær i mange år, lurer på om det kan være derfor han er vakker og intelligent? Bærene fra Kunnskapens Busk? Man jeg kan ikke huske noen stellebordsulykker, mulig han tok seg av hjernerystelsene på egen hånd etterhvert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...