nick_332181 Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Om man blir gravid og går på Metformin, er det noen som vet om man da bør stoppe eller skal man fortsette med samme dose som før?
Gjest Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 Noen anbefaler å slutte/trappe ned når man finner ut at man er gravid. Det er et pågående studie om metformin og graviditet i Trondheim ledet at Ezter Vanky(tror d er sånn ho staver navnet sitt). Der skal de finne ut om metformin påvirker forsteret(hvis ikke jeg tar helt feil). Når jeg endelig blir gravid skal jeg trappe ned metforminen og ta 500mg ut 1.trimester. Det er en studie fra England som viser at det er gunstig for graviditeten. Leste det en gang jeg søkte på google etter graviditet og metformin.
lindynatt Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 finnes noks tudier som viser at metformins enger SA risikoen. Men det finne singens tudier som viser om brana får noen langtidsskader av metforminen. Linker til infos om ss og met: http://home.no/lindynatt/pcohp/pcolinklistess.html
Englita Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Jeg går til gyn.spesialist. Han sa jeg måtte gå på metformin 500 mg x 3 når jeg ble gravid også. Måtte ikke slutte når jeg ble gravid for å slutte økte sjansen for abort. Jeg går nå på 500 mg x 2, fordi jeg klarte ikke å få til gode intervaller mellom tbl inntaket. Da sa spesialisten at det var greit å bare ta to. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå