Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 21. september 2006 #1 Del Skrevet 21. september 2006 Jeg spør og jeg spør, men så får jeg jo svar også, ikke sant? *s* Hvodan er dette svangerskapet sammenliknet med forrige? Likheter/ulikheter? Like symptomer rundt test-tidspunkt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6396530-april-lykketrollet-hege_d-solami-nneliten-villajenta-synne-susan-norasmamma-og-evt-andre-gravide-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaTil NoraOgEmmaOgSander Skrevet 21. september 2006 #2 Del Skrevet 21. september 2006 ) For min del, er de helt ulike. Var ikke kvalm i det hele tatt sist gang, men sliter med å være uggen og trøtt ofte ennå. Vet ikke hvorfor, men er faktisk mer bekymret nå enn før, kanskje fordi jeg forventet at magen skulle være større og kjent liv tidligere... Er nå i uke 15, men kan ikke helt kjenne livmor når jeg ligger eller kjent spark ( Men men, var hos jordmor på tirsdag og hun fant fosterlyd, så alt må kanskje være i orden da??! Denne gangen viste jeg at jeg var gravid, tok ikke noen test i det hele tatt. Kjøpte en brukt baby-comp og den viste når jeg hadde eggløsning og når befruktningen skjedde. Så jeg bare reiste til legen og bekreftet det hele med en urin-prøve jeg... Hvordan går det med deg da? Er spent på om du er og blitt gravid?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6396530-april-lykketrollet-hege_d-solami-nneliten-villajenta-synne-susan-norasmamma-og-evt-andre-gravide-o/#findComment-6396794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 21. september 2006 #3 Del Skrevet 21. september 2006 Dette svangerskapet er så å si likt med lillegutt,så lang hvertfall. Ikke kvalm eller noe,men så har jeg mer krampe i legger og lår,enn med lillegutt,det var kun like før fødseln at jeg merka noe til krampe,men nå har jeg hatt det så å si hele tiden. Hadde halsbrann i startetn,var vel det som gjorde utslaget om at jeg skulle ta en test,for jeg har aldri halsbrann bortsett fra når jeg er gravid. Viste ikke helt at jeg var gravid nei,hadde nettopp sluttet på mini pillen pga. utolig mange bi-virkninger også klaffet det med en gang,ikke helt planlagt,men delvis,hvis man kan si det,vi var begge enige om at,skjedde det,så skjedde det,men trodde jo at det skulle ta lang tid,men neida,her er vi hvis super fruktbare begge to,hihi=) Håper på at dette svangerskapet blir mer roligere,ikke så mye stress og slikt,som da jeg var gravid med lillegutt,men får bare vente å se,ellers så langt så er begge svangerskapene like. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6396530-april-lykketrollet-hege_d-solami-nneliten-villajenta-synne-susan-norasmamma-og-evt-andre-gravide-o/#findComment-6397670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
@nneliten Skrevet 21. september 2006 #4 Del Skrevet 21. september 2006 Hei! Jeg synes dette svangerskapet er ganske likt som forrige. Det første tegnet var nå som sist at jeg ble overømfintlig for lukter (tålte bl.a. ikke lukten av kjøleskapet...) og ellers bare kjente meg "rar" eller annerledes. Maten smakte rart og annerledes. Jeg var litt småkvalm i starten, men har ikke kastet opp en eneste gang hverken i dette eller forrige svangerskap. Første testen jeg tok var negativ, men da symptomene vedvarte tok jeg en ny test ca en uke senere og da kom +-tegnet frem før streken som viser om testen er riktig utført (Vanlig CB-test). Jeg var jo student sist jeg var gravid, og hadde gode muligheter til å sove på dagtid etter forelesning, så jeg er mer sliten nå med full jobb og Sondre sm krever sitt på ettermiddagstid. Har stort sett vært på jobb (har kanskje to sykedager siden jeg ble gravid), men i dag er jeg faktisk hjemme fra jobb pga. jeg er helt utslitt. Sondre har hatt to netter på rad med hosting, noe som har holdt meg våken. I morges begynte jeg rett og slett å gråte med tanken på dagen som lå foran meg med jobb, henting i barnehage, middagslaging osv. Fikk streng beskjed av mannen om å levere Sondre i barnehagen og gå hjem og slappe av. Så nå har jeg akkurat hatt en 3 timer lang formiddagslur... fremdeles like trøtt !?!!!?!!! Må snart bestemme meg for om jeg bør ta enda en dag hjemme. Må jo tenke på den lille i magen også - ikke bra at jeg blir helt utslitt, nei... *Lykke til med babylaging* Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6396530-april-lykketrollet-hege_d-solami-nneliten-villajenta-synne-susan-norasmamma-og-evt-andre-gravide-o/#findComment-6398226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. september 2006 #5 Del Skrevet 21. september 2006 Denne gangen oppdaget jeg mye tidligere at jeg var gravid, Rundt uke 5 ca, forrige gang var jeg rundt 9 uker på vei. Så så langt føles dette svangerskapet mye lengere enn forrige. I forrige svangerskap var jeg kvalm, uggen, hadde mye menssmerter, fikk bekkenløsning tidlig. Nå har jeg vært kjempe form (fordel siden Snuppa er så aktiv), ikke vært kvalm, uggen, trøtt eller noe Nå derimot Har jeg enda kraftigere bekkenløsning enn sist. Denne gangen kom bekkenløsningen som kastet på meg for et par uker siden. I tillegg har jeg en god del mere vann i kroppen. Vondt under føttene og hendene er som pølser. Føler meg som en hvalross og ser sikkert ut deretter. Har ikke hatt noen spesielle diller denne gangen heller. Foruten isbiter, det er godt det. Godt vi har isbitmaskin Ellers er jeg bare sååååå lei og livredd for å gå over tiden. Aner ikke hvordan jeg skal holde ut de siste ukene...Velter meg i selvmedlidenhet her, hehe... Det var dagens sutring fra meg, ha en fortsatt fin dag da dere!! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6396530-april-lykketrollet-hege_d-solami-nneliten-villajenta-synne-susan-norasmamma-og-evt-andre-gravide-o/#findComment-6399063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 21. september 2006 #6 Del Skrevet 21. september 2006 Her er det både og.. Er like stuuuptrøtt som sist, men er mye mer kvalm denne gangen.. Og bekkenplagene kom like tidlig denne gangen, men innbiller meg at de er verre enn sist (på dette tidspunktet) Magen har ikke vært like treg som sist, men ble jo værre mot slutten da... Er ikke like interessert denne gangen -hvis du skjønner.., Tenker jo på det nesten hele tida, men leser ikke like mye, og gruer meg mer til fødselen enn sist. Er egentlig ikke grunn til det, siden fødselen gikk så bra.. Og så går tiden myyyyyyyye seinere enn sist!!! Utrolig nok! Kanskje fordi jeg innbilte meg at det skulle gå så rasfort..hehe.. Men dagene går, og har nok å gjøre med snuppa, så blir vel høygravid til slutt jeg og.. får jeg håpe.. hehe.. Kan være det går så seint fordi jeg ikke har vært til kontroll enda, og derfor ikke føler meg så veldig gravid.. hehe.. Vanskelig å si.. Men en ting er sikket! Det er RART å være gravid...igjen... OG det er skummelt å tenke på fremtiden m tanke på søskensjalusi, og blir litt lei meg når jeg tenker at snuppa må dele på kjærligheten vår.. Vet at den jo bare dobles, men sånnt forstår man ikke før man opplever det selv... Gleder meg til å høre at du er gravid du og!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6396530-april-lykketrollet-hege_d-solami-nneliten-villajenta-synne-susan-norasmamma-og-evt-andre-gravide-o/#findComment-6399285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå