Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Skrevet 21. september 2006 Min datter er nå 6 mnd. Hun får morsmelkerstatning. Det jeg lurer på er om det er skadelig for henne og få kald melk? Av og til orker hun ikke alt ( fks om natta) så det er igjen kanskje 100 ml som hun får igjen et par\tre timer senere. Da er jo melken kald, men ikke kjøleskapskald da. Den har bare stått i rommet... Er det skadelig siden den er kald når de er 6mnd? Blir den dårlig av og stå i en tre timers tid uten kjøleskap? Hun blir ikke noe dårlig eller noe altså. Jeg bare lurer etter reaksjoner fra pappan... Takker for svar.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. september 2006 #2 Skrevet 21. september 2006 jeg gjør også dette noen ganger...men prøver å la være...
Gjest Skrevet 21. september 2006 #3 Skrevet 21. september 2006 Den skal ikke stå ute mer i 1 time pga alle bakteriene som danner seg i melka. Så jeg ville heller ha lagd en ny flaske til henne : ) Om du gir kald melk er jo smak og behag for babyen. Min kan godt drikke romtemperert melk (var i sommer da), men lager alltid fersk melk til han og lar den stå ute maks 1 time før jeg kaster den. Lager da heller ny.
Ducchini Skrevet 21. september 2006 #4 Skrevet 21. september 2006 Hei! Det gjør sikkert ingenting siden du ikke har merket noen reaksjon fra henne Men man skal egentlig ikke la barna får mme når den har blitt kald Med en gang den begynner å bli kald, starter det bakterieproduskjon i melken, som kan gi magebesvær Så når hun er tørst/sulten noen timer senere, lag heller 100ml ny mme Ha kokt vann i kjøleskapet,så er det bare å varme vannet i microen, vips så har man et måltid i stedet for å vente på at vannet skal bli lunket. Kos deg med jenta di!" Klem
Gjest Skrevet 21. september 2006 #5 Skrevet 21. september 2006 Kald melk er vel ok hvis barnet vil ha det. Men jeg gir ikke melk som har stått flere timer, max 1/2-1 time (men har den i flakevarmer, vår liker den ikke kald)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #6 Skrevet 21. september 2006 Ok. Takk for svar jenter! Hun bryr seg ikke noe om melken er kald, selv om jeg innbilder meg at hun syns varm er best. Da skal jeg ikke la melken stå lenger enn en time fra nå av. Selv om de har godt av å bli utsatt for litt små uskyldige bakterier da,men kanskje ikke så mye som det blir i mme...? Skal ikke la den stå lenger enn en time nå for tenker på alle de ekle som skryper og kravler oppi der. Æsj! Hehe. Takk igjen!
Gjest Skrevet 21. september 2006 #7 Skrevet 21. september 2006 Jeg er også av den formening at barn ikke har vondt av å bli litt utsatt for bakterier, men melkebakterier er etter min formening ikke helt det samme. tror jeg...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #8 Skrevet 21. september 2006 Du, det er faktisk ikke uskyldige bakterier det er snakk om. Det har skjedd at spedbarn har dødd pga av bakterier. http://www.flaskeposten.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå