Gå til innhold

September: Orkdal


TuppenogLillemor

Anbefalte innlegg

Ja, ja sekkert itj så my vits i å skriv hær længer, da AILL sammen har fødd untatt mæ, men skriv(syte) litt likevæll!

I dag har æ virkelig stått opp på feil fot! VESST 30 PERSONA SKA SKRIV MELD T MÆ KVAR DAG OM ITJ Æ HAR FØDD EINNO, SÅ KLIKKE Æ!!! For æ går jo garantert på overtid, og vesst æ ska svar på ørti meld i over 2 uka kanskje 3 uka t så grrrr...!!!!

Vesst egentlig at d hær koms t å bli en dåli dag, da æ våkna kl 2 i natt å va sur allerede da, har næsten itj såvve nånn ting i nett, å d e ikke pga nå vondt hær eiller dær, eiller nå ainna som ska ligne på fødsel, men va bare rætt å slætt våken å sur!!!! Går egentlig helt greit å gå gravid einno, men e så lei så mang ainna ting. Prøvd å si t nabon i går at en må væll nyt å gå gravid no dæm siste dagan for d e jo itj så mang gang en oppleve d hær, men....... E så lei av å itj få såvvå orntli, gjør jo sekkert itj d når babyn kjæm eller da, men da e itj magen dær å du trøng hele kroppsvekta for å snu dæ, dessuten så e æ så J..... lei av å færra på do 1000 gang pr natt!!!!!!! Så e æ drittlei av å bare setta inn å glo på aill 1000 tingan æ skoilla ha gjort, men ikke gidde!!! Så e æ lei av at æ itj kain ut å gå mæ en tur, æ e jo ut å går... VAGGE, men d bli itj på samme måten. VIL HA TEBAKE KROPPEN MIN NO!!!!!!!!! Stått opp på feil fot? JAAAAA!!!!!

Trur kanskje at æ må gå å lægg mæ igjæn... ja for d e så arti.......

Nei, no har æ væll klaga nok... Får ta d ut på Bjørn istedet, gjett om hain e glad for at hain ska på jobb i ættemeddag da... :)

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...omtrent sånn har jeg det også idag!!Satt og spiste frokost da jeg plutselig bare kjente at faen,er det en sånn dag idag...tårene bare rant og min tålmodige samboer skjønte ikke hvorfor jeg var lei meg og det gjør jeg igrunnen ikke selv heller...For som du sier går det egentlig greit å gå gravid ennå og jeg har jo ikke termin før på mandag.Tror bare det er all ventingen og grublingen og spenningen som blir litt for mye for meg noen dager!Hadde vært så greit å vite når det egentlig skulle skje(redd for å gå på overtid ja) og at alt var bra med den lille(redd for at noe skal være galt ja)!Åsså er jeg og lei av denne pensjonisttilværelsen der jeg gjerne vil men ikke kan/orker å gjøre så mye og mine daglige aktiviteter begrenser seg til å hente posten,gå tur,handle og lage mat!Og å være oppe hundre ganger hver natt og snart ikke kan snu meg på egenhånd i senga!MEN;hørte nettopp om ei som var syv måneder på vei og hadde holdt på å føde og som nå måtte ligge hele resten av svangerskapet...og tenker på folk som må gå med krykker,bruke rullestol,får svangerskapsforgiftning,føder flere uker for tidlig osv...Tror som du sier vi må nyte å være i fin form(jeg har hatt et veldig greit svangerskap)og prøve å fokusere på det fantastiske som venter!Går ikke helt opp for meg før han faktisk er her tror jeg,men har begynt å glede meg veldig til å se og ta på og holde guttebabyen min!!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være glad du ikke har andre barn i tilegg å ta deg av!!

Nyt heller de siste dagene "alene" !!

 

Er 12 dager på overtid med en 4 åring i huset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Krepsevennen

 

Her var det ett par nick jeg ikke kjente igjen gitt, men det er kanskje ikke folk her fra dalen?

 

Huff, nå fikk jeg dårlig samvittighet. Jeg som er så flink å sende meldig og spørre hvordan det går..... Hadde helt fortrengt hvor irriterende lei en er på slutten. Særlig av alt det velmenende maset..... Selektiv hukommelse ja;) Håper helga har vært bra da. Selv om det ikke er noe trøst så har du MAX 14 dager igjen nå. Vet at det ikke hjelper, for det føles uendelig lenge, men på den tiden her neste måned så er du dreven mor :)

 

Ser at det er liten aktivitet på Orkdal tråden ja. Kjedelig at vi alle har blitt så opptatt med babyer og styr, men snart er vi alle i mål og da blir det vel litt artigere.

 

Dersom noen vil møtes for å vagge tur, eller trille tur, eller bare stikke innom her på en kopp kaffe en formiddag så er dere hjertlige velkomne. Giddet til og med å bake krydderkake som ligger i frysen så nå er jeg klar til å ta i mot besøk utrustet med noe kanskje litt sunnere enn sjokolade. Vi kan jo late som det i hvertfall ;)

 

Vi snakkes, jenter, og Kreps, er det noe jeg kan gjøre for å underholde deg eller få tiden til å gå fortere så må du bare si i fra.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Da er jeg her igjen! En stund siden sist nå....

 

Villemo - jeg er så imponert over aktivitetsnivået ditt! Baker kaker og står på....

 

Vi sover fortsatt lite på natta, så det har vært mange lange og dryge timer på nattestid. I tillegg til å null forståelse for døgnrytmen, har Hanna også hatt litt kolikkplager og det har ikke gjort nattesøvnen noe bedre....Men i natt har det vært andre boller! Har faktisk sovet i 5t. det har jo vært en ny verden! Satser på at det holder på å ordne seg! Kjenner at formen min også blir mye bedre når jeg får litt søvn!

 

Si i fra når det blir avtalt nytt bim-treff, så skal vi prøve å stille på det!

 

Snakkes!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejenta vår var også urolig de to første nettene- men etter vi ble mer nøye med å få henne til å rape ettter måltidene ble det MYE MYE bedre! Så nå ristes og vugges det til både en og to raper løsner etter hver pupp! Stopper gjerne midt i amminga også for å få henne til å rape, det høres nemlig ut som om hun svelger endel luft i starten, den første melka kommer jo i litt av en fart! Anbeales absolutt, for det løste iallfall problemet med urolige kvelder og netter der hun måtte bæres for å sove, og hun våknet idet vi la henne fra oss! det er to forskjellige verdener om de sover eller ikke om natta! Det er såå utmattende med unger som skriker eller ikke greier å sovne ordentlig! Hun hadde ei urolig natt i forrigårs også, men da tror jeg ikke det var mageknip! Mistenker at hun får problemer med å sove når jeg drikker kaffe, te, pepsi max eller andre koffeinholdige drikker! Så jeg foreslår at du prøver å være mer nøye med raping, og at du holder deg unna koffein....men du er kanskje allerede flink til disse to tingene du!

Jeg har problemer med å skrive på disse sidene, hvis jeg skriver feil og skal rette det opp, så forsvinner det jeg har skrevet tidligere! Spesielt hvis jeg går langt tilbake i teksten, det går bra hvis det er det siste ordet jeg skal korrigere! Er dert maskina mi, eller er det BIM det er noe galt med? Har dere andre samme problem?

Skal vi forresten treffes en dag igjen med babyer eller mager? :-) Jeg foreslår neste uke, vi trenger jo ikke å treffes så ofte som før nå som hverdagen har blitt travlere? På MamaRosa eller Monte Rosa er det god plass, der kan vi jo treffes onsdag 4 eller torsdag 5 for eksempel klokka tolv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Takk for gode tips!

 

Vi har prøvd det meste ang soving på natta. Jeg har forsøkt å utelukke alt jeg har spist, og endte til slutt opp med bare havergrynsgrøt - men ingen bedring. Vi har vært til akepunkturbehandling denne uka, men vet ikke hvor mye det hjelper. Det er vel ved rapinga problemet sitter, ja! Hun svelger mye luft når hun spiser og er ikke alltid like flink til å få den ut igjen.

 

Men i dag skal jeg ikke klage! Vi har nemlig sovet i 5 timer i natt! Jeg er jo som et nytt menneske! Utrolig hva man blir vant til! Før jeg ble mor, kunne jeg gjerne sove 9-10 timer før jeg ble uthvilt, nå nøyer jeg meg med halvparten.

 

Jeg stiller gjerne på treff! Samme hvilken dag det blir.

 

Jeg vet du hater spørsmålet mitt Kreps, men: ingen tegn til fødsel ennå? Jeg er så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hopp.

 

INGEN tegn til fødsel på denne jenta nei:(

Har prøvd d meste av kjærringråd, men d hjelper lite.

Kommer vel når hun er klar... Formen og humøret er sånn passe om dagen, men det går greit, hun kommer vel når hun er klar...

 

Ha en riktig fin dag, og håper alle har det bra :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Åssen er ståa? Her inne er det lite aktivitet for tida, men det har vel sine logiske grunner kanskje ;) Gleder meg til vi alle er ferdige med magene og vi alle kan kose oss med babyene våre sammen.

 

Må si meg uenig med Heldig når det gjelder treffene og hyppigheten av disse. Synes det er kjempe koselig å treffe dere alle jeg, og nå når jeg går hjemme alene med en sterkt stigende form og en baby så blir trangen til å møte folk mye større enn før. Skikkelig selskapsrotte og jeg da. Synes fort det blir kjedelig å gå hjemme alene hele dagen, og da blir tven en litt for god venn for å si det sånn. Mye triveligere å møtes for trilling ol, enn å gå og hver for oss.Det er jo det som er fordelen med at vi har jevngamle unger. Det er nå bare min mening da.

 

Orkdal, så godt å høre at natta i natt gikk bra i hvertfall. Får virkelig håpe at det bedrer seg etterhvert. Virker i hvertfall som om dere har prøvd det meste så får vi satse på at alt hun trenger er å vokse det av seg - litt kvikt ;)

 

Kreps, har virkelig troen på at det blir på deg før helga altså. Så vi krysser fingre og tær for det ;)

 

Vi snakkes damer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente jo ikke at det ikke var hyggelig å møte dere!!!!!!!

Tenkte bare at det var vanskeligere å få til nå som vi har ansvaret for hver vår baby! :-) Så misforstå meg rett! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere fødsler?

 

Da har Hanna vært på akupunktur nesten hver dag denne uka. Magevondtet har vel blitt litt bedre. Vi har jobbet litt med å snu døgnet hennes i det siste, siden hun sov mye på dagene og lite på nettene. Vet ikke helt om vi har vært helt heldig med dette - for nå sover hun verken natt eller dag....:) Det går vel seg til - er det ikke det alle sier?! :)

 

Jeg stiller gjerne på treff, så fremt formen er fin. Må bare innrømme at jeg har kjent det bedre. Er fortastt en del svimmel og slapp. Var mye bedre form da jeg gikk gravid i niende måned! Kjedelige greier - jeg hadde ikke planlagt det slik! Men det er vel kanskje sånn det er å føde. Heldigvis går det i alle fall rette veien, tror jeg!

 

Håper det går bra med dere alle!

 

Kreps: Føler med deg! Jeg er sikker på at babyen begynner å melde sin ankomst i løpet av helgen! Lykke til med fødselen!

 

Hunter: Nå er det jo like før til deg også! Det kan jo komme når som helst! Lykke til til deg også, viss jeg ikke snakker med deg før det blir fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orkdal: Skal se Hanna snur om ikke så lenge.... spennende å se om det med akkupunktur fungerer. så det er ei på oti som skal begynne med det...(i gamle lokalene til pool shop)

 

er det noe som kalles fødeklar.... så er jeg det nå.... greit det er tre uker til termin... men jeg er lei.... får gå på meg en fødsel snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom å gratulere Kreps79 med litj tuppa si som kom til verden i natt.... Dere må kose dere masse... Missunnlig jeg nei..... Jeg å vil bli ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så kjempe masse med dokka, Kreps. Hun så virkelig ut som ei lita nydelig dokke. Kos dere masse.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gråtes og spekuleres her også "Orkdal", hvis det kan være en trøst!

:-) Men kanskje har veslejenta deres roet seg litt nå? :-) Særlig den siste uka har jenta vår grått fra to til seks timer fra fire-fem om ettermiddagen, den typiske ettermiddagen tre timer med jamring, tenker jeg! Hun sover litt mens vi dysser henne innimellom, men legge henne fra oss kan vi ikke! Noen få ettermiddager har hun vært rolig, men kun en eller kanskje to ettermiddager denne uka...! ...men vi føler oss mer "proffe" nå, og er roligere når konserten starter og holder ut på en annen måte enn i starten! I går var hun urolig/gråt fra fire til ti om kvelden, men så lenge bruker det heldigvis ikke å vare, og om nettene har hun latt oss sove! Det har jammen mye å si at den voksne får sove iallfall om natta! Ei amming er som oftest nok, og så en pupp tidlig om morgenen! :-) I går drakk jeg to-tre kopper kaffe, og jeg tror at det kanskje var det som gjorde det ekstra ille i går, men de andre dagene har jeg hatt andre teorier, så det er en umulig detektivoppgave! Som sagt så spekuleres det mye! :-) Minifom er kjøpt inn, og hun får det regelmessig, selv om hun skriker likevel. Tror kanskje det hadde vært verre uten, minifom for jeg mener at minifomen gjør det enklere å få opp en rap eller to under eller etter jeg har amma! :-) Sukkervann hjelper til å roe henne, om ikke hver gang, så ofte, så det har vi ferdig blandet i kjøleskapet i tilfelle krise! :-) Hikke er et godt tegn har vi funnet ut, hikker hun, så er det over- tror vi. Da synes vi å se at hun roer seg etterpå!

Det positive er at hun som oftest er i godt lune fra morgenen av - med unntak av i dag- ikke helt fornøyd selv om hun ikke gråter- heldigvis er far heime på en søndag! :-) Han var forresten å så Orkdal-Meldal i går, og vi lurte på om sambo din ikke var der pga kolikken! At han trengtes heime, for det er ganske utmattende med en gråtende baby!

Vi kaller det kolikk oss imellom vi, da, far og jeg- men min første datter gråt mer, og de ville ikke kalle det kolikk på helsestasjonen, noe jeg mener var feil! På enkelte badebilder SER man hvor sprengt magen hennes var! Vi bruker iallfall kolikkknep mot gråten denne gangen, og enkelte kvelder oppfører litjmor seg som hun har kolikk, men kanskje er ikke gråten intens og ofte nok! Hva vet jeg? Ikke mye annet å gjøre enn å vente å se uansett.... selv om man prøver minifom, sukkervann, dyssing, regulere sitt eget kosthold , ikke amme så ofte, få dem til å rape mer og jeg vet ikke hva, så ville hun kanskje grått like mye uansett? Å ha barn er å spekulere og spekulere..... :-) Men vi er flere i samme båt, og ingen har fasiten!

 

God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Da har veslejenta endelig blitt litt flinkere til å sove mer sammenhengende - og det er bra. Hun er kvitt en del av magevondtet, så når hun får rapet bra sover hun som regel godt. Men vi bruker fortsatt minifom og sukkervann regelmessig og jeg er fortsatt litt forsiktig med hva jeg spiser.Tør ikke annet nåsom det holder på å ordne seg.

 

Vi var på helsestasjonen da det sto på som verst. De sa at det var kolikkrelaterte plager. Det stemmer ikke helt overens med det jeg har lest om kolikk, men de på helsestasjonen sa at kolikk var en fellesbetegnelse på f.eks. slike plager. Spiller liten rolle hav det er - hovedsaken er i alle fall at det har blitt mye bedre nå - og det er bra!

 

I det siste har hele gjengen har hjemme slitt med forkjølelse og feber mm. Alle tre har hatt en liten raptus, men er på bedringens vei nå - så nå må det bare gå en vei! :)

 

Heldig: Sambo har spilt både på Meldal og Orkla, men la fotballskone på hylla i fjorhøst. Men vi pleier å være å se på kampene noen ganger, så det kan være vi møtes der neste gang? Eller kampene er vel forresten slutt for i år... Eller håper jeg at det går bedre med magevondtene til veslejenta. Det er så fælt når de gråter og er nærmest utrøstelig! Men du har vel en del knep og erfaring som er god å ha siden du har to nusk som har vær babyer for ikke så alt lenge siden....

 

Hvordan går det med dere Kreps? Håper atl står bare bra til!

 

Hunter begynner sikkert å bli fødeklar nå!? Plutselig har du blitt tobarnsmor!

 

Håper ellers det står bra til med dere alle! På tide med et barseltreff/barn i magen treff igjen og kanskje? Jeg vet at det var noen spreke glade trillere ute i dag, men jeg kunne desverre ikke joine dere pga forkjølelsen. Men som sagt - jeg begynner å bli bra nå, så jeg stiller gjerne ved neste anlednig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Jeg synes også det hadde vært koselig å få treffe dere og de nye babyene! :-) Tenker meg ivei på "Åpen helsestasjon"mellom 12 og 14 på torsdager ulike uker- dvs i morgen! Da er det jo anledning til å treffes!Flere som kommer?Det ville vært hyggelig! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på åpen helsetasjon neste gang!

 

Noen som har noe planer i nærmeste framtid, da? Kanskje vi kan ta en felles trillerunde eller en liten sammenkomst igjen? Vi kan godt være hos meg denne gangen, viss det ikke er noen andre som har noen planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! jeg kommer iallfall gjerne, både hos deg eller på helsestasjonen! :-) På helsestasjonen var ingen denne torsdagen, men det bruker å være 4-5 fem der sa kontordama, men det varierer visst! Kanskje høstferien som ga dårlig oppmøte? Kom neste gang torsdag om fjorten dager, da! Det hadde vært trivelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg stiller, så fremt det ikke kommer noe i veien. Hvilket tidspunkt er det snakk om?

 

Er det flere BIM'er som kommer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Åpen helsestasjon" er et fast tilbud til mødre og barn hver torsdag i oddetallsuker fra klokka 12-14! :-) På helsestasjonen på Bårdshaug! Jeg har iallfall tenkt å rusle innom, såfremt det er flere enn meg der,da! Trivelig å treffe andre i samme situasjon innimellom! :-) :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...