Anonym bruker Skrevet 21. september 2006 #1 Del Skrevet 21. september 2006 Hvordan merket dere som har barn med dette det? Hvordan jikk dere frem? Hvordan fikk dere satt diagnosen? Helsestasjon? Behandling? Tilrettelegging? Hvordan "fungerer" barnet ditt i dag?? Trenger litt hjelp, da jeg tror sønnen min kansje kan ha det, etter å ha lest symtomene barn med det har.. Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6395315-autisme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joikaboll@ Skrevet 22. september 2006 #2 Del Skrevet 22. september 2006 Åååååå nei, satt akkurat å skreiv et laaaangt svar til deg, også blei det bare borte. Fysjom Ta en titt på www.autismeforeningen.no www.tipo.no Kommer litt ann på hvor gammel sønnen din er, minsten her er snart 2 år og har hatt en autismeliknende tilstand fra fødselen. Men; -blikkontakt -språk -aggresiv adferd -søvnløshet -selvstimulering -selvskading -lite interesert i omverdnen (leiker/andre barn) er jo noen typiske kjennetegn da. Jeg gikk på HS, fikk henvisning til barnelege og henvisning vidre til barnenevrolog på Ullevål. MR og EEG blei tatt. Er under habiliteringstjenesten og PPS. Fysioterapi og spes.ped timer. Tegn-til-tale. Det er så masse ) Han er fortsatt under utredning og har kommet langt, har bare 3 ord enda da, men har fått masse lyder og har bra ordforståelse. Tilrettelegging er veldig viktig, for det finnes jo ingen behandling mot autisme. Det er jo en tilstand og ikke sykdom. Hvorfor tror du sønnen din har autisme? Er du bekymret vil jeg anbefale deg å få han utredet, jo tidligere en kommer i gang med trening og tilrettelegging jo bedre resultater. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6395315-autisme/#findComment-6417505 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå