Gå til innhold

Tar dere med noe snacks på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som energi...

Drikke? Kjeks? sjokkolade?

noen som har noen smarte tips og ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tar ikke med noe - du får noe å drikke hvis du er tørst.

Noen synes man bør ha noe med til mannen. Men altså jeg kan ikke forestille meg en mann som står og spiser chokolade under en fødsel!! Og etterpå kan han jo gå i kiosken...

Skrevet

jeg kommer nok til å ta med noe kjeks/chips ol + brus. det er greit å ha uansett, så kan en heller la være å spise det hvis en ikke vil... :) det kan sikkert bli lange timer...

Skrevet

Jeg hadde med forskjellige typer nøtter. Ikke at jeg rakk å spise de under fødsel, for da rakk jeg knapt trekke pusten, men det smakte etterpå! Hadde sikkert gjort seg med en sjokolade eller annen rask energi sånn rett etter fødselen.

Skrevet

Ja, har pakka ned flere typer sjokolade i bagen... Hadde god nytte av det sist fødsel, litt energi må man ha! Og til barsel etterpå, nam nam...

Sist gang satt jeg på barsel og nøt en japp da en barnepleier kom inn. Hun lo og sa at hun også alltid hadde hatt med seg sjokolade på barsel, og at hun ennå husket den første sjokoladen etter fødsel godt. Hun mente det var noe spesielt med den...

Jeg er en ekte godtegris, så...

Skrevet

Jeg skal ha med meg energidrikk til under fødselen, siden det blir tipset om diverse steder. Har også pakket ned mentolpastiller i tilfelle jeg blir kvalm under fødselen, fikk tips om at det var bedre enn kvalmesmak i munnen. Har også med meg to sjokolader, men det kan godt være at de smaker best etterpå ... Har også tenkt å ha med meg frisk frukt. Nøtter har jeg også sett tips om.

Skrevet

Jeg har pakket ned:

Polly turmix (nøtter og rosiner)

XL1 sportsdrikk (som man blander ut i vann)

druesukker tabletter, de heter også XL1 (etter anbefaling fra jordmor)

Mynthon pastiller (mot oppkastsmak, hvis det skulle bli aktuelt)

Nutrilett bar (2 stk)

Vurderer også å ta med:

Plommer eller druer

SØT saft (etter anbefaling fra jordmor)

Skrevet

Det ER lurt å ta noe med til mannen så han kan spise under fødseln, det kan ju ta mange timer. Sist hadde vi ikke med noe å spise, kun drikke til meg. For min del var det detsamme, men for mannen min så var det værre, tenk å gå nesten et dygn uten mat, det ER plagsamt. Jeg ville ikke la ham gå fra fødestua heller før å gå i kiosken, så han hadde det ganske kjipt.

Så hvis de er gla i mannen din, ta med noe han kan spise på!

Skrevet

Velg heller banan.

Jeg ble frarådet plommer og druer fordi barnet kunen få luft i magen av det når jeg begynte å amme.

Skrevet

Gubben kjøte på storkiosken og kjøpte boller, bananer, drikke og VG mens jeg var der oppe. Var bare et par min. å kjøre,

og såå sort skjønte jeg at ingenting kom til å skje. Er lurt å ha noe, jeg ble tilbudet middag (flesk og duppe?!?!?!?) midt i åpningsriene, og det fristet IKKE IKKE IKKE!!!! Men boller og banan var noe annet ;-)

Skrevet

Jeg tenker å bake horn med ost og skinke eller pizzafyll. Disse er det bare å plukke med seg fra fryseren når en reiser til sykehuset. Slik kan sambo/jeg varme dem i mikro på sykehuset. Vips så har man ett lite måltid. Ikke alle kioskene som har åpent på natterstid, iallefall ikke der jeg skal føde.

Skrevet

Vi fikk beskjed under fødselsforberedende kurs på mandag at vi skulle spise og kose oss før fødselen (ikke middager, men småting), da fødselen var en lang og slitsom prosess som krevde mye energi.

Den beste drikken vi kunne få i oss var drikke med både salt og sukker, det ble nevnt en eller annen sportsdrikk jeg ikke husker navnet på, men også farris og eplemost var gode alternativer. Dette var råd fra både jm og fysioterapeut. Og om vi knasket i oss godsaker med mye sukker sånn rett før, så skulle vi ikke ha dårlig samvittighet, da iallefall sukkeret kunne komme godt med. Men man skulle altså ikke proppe i seg ;)

Håper det var litt svar på spm.

Jeg skal iallefall sørge for å ha nok å drikke, så kan det nok være at jeg tar med noe kjeks e.l.

Skrevet

hmm. det var jo også en tanke.

Men melken kommer vel ikke før dag 2 eller noe? Tror jeg har klart å spise opp druene/plommene før det da....

Grunnen til at jeg tenkte på druer var fordi de inneholder veldig mye fruktsukker.. og så er de lette og leskende å putte i munnen sånn mellom vondtene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...